خانه فرهنگیان آخرین اخبار رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲

رتبه بندی معلمان فرآیندی است که به منظور ارتقای درجه معلمان و بهبود کیفیت آموزش های ارائه شده در مدارس، انجام می گیرد. البته هدف اصلی از رتبه بندی معلمان، افزایش حقوق نیست اما در نهایت منجر به کسب درآمد و ترقی حقوق فرهنگیان نیز می شود. افرادی که در رتبه بندی شرکت کرده و به بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان در سامانه رتبه بندی معلمان به نشانیmedu.ir و یا rtb.medu.ir اقدام می نمایند، با توجه به شایستگی ها و امتیازات مکتسبه در 5 رتبه قرار می گیرند که با در نظر گرفتن رده و درجه شغلی به دست آمده، از حق و حقوق شغلی بهره مند می شوند.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه رتبه بندی معلمان 1402لینک مستقیم ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

 

حداقل سابقه کاری لازم برای شرکت در طرح رتبه بندی معلمان 2 سال است.

منظور از طرح رتبه بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه بندی معلمان برای استخدامین رسمی آموزش و پرورش در نظر گرفته می شود که با توجه به معیارهای معین، درجه بندی شده و محل تدریس معلمان مشخص خواهد شد. هدف از رتبه بندی معلمان افزایش سطح کیفیت آموزش و بالابردن بهره جویی از توانایی  آموزگاران در حال کار می باشد. لازم به ذکر است فرم صلاحیت های معلمی در سه مرحله صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه ای در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به نشانی ltms.medu.ir موجود است که برای تکمیل فرم خود باید به این سایت مراجعه نمایید.

آخرین اخبار در خصوص رتبه بندی معلمان 1402

اگر شما هم جز قشر فرهنگیان باشید احتمالا به دنبال رویدادهای مهم پیرامون رتبه بندی معلمان بوده تا بدانید رتبه شما به چه صورت است. در خصوص آخرین اخبار طرح رتبه بندی معلمان در ماه های گذشته، می توان به چند نمونه زیر اشاره کرد.

اخبار روز 25 اردیبهشت ماه

  • طبق گفته های معاون وزیر آموزش و پرورش، علاوه بر معلمان شاغل در کلاس‌های درس، از میان کارکنان اداری آموزش و پرورش فقط افرادی که با حکم معلمی استخدام شده‌ اند، در رتبه بندی معلمان قرار می گیرند.
  • طبق قانون رتبه بندی معلمان، نیروهای اداری که در پست‌های کارشناسی و بالاتر شاغل هستند، از زمان تغییر سمت و بازگشت به مدارس، مشمول نظام رتبه‌بندی خواهند شد و در صورت فعالیت به کار در سمت‌های اداری، از رتبه‌بندی برخوردار نخواهند شد.

اخبار روز 13 خرداد ماه

  • طبق گفته های مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اجرای رتبه بندی معلمان حقوق آنها بین 7 تا 14 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
  • بودجه آموزش و پرورش کشور با توجه به اعتبارات رتبه بندی معلمان، 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
  • حدود 30 درصد معلمان کشور به اجرای این رتبه بندی اعتراض کرده اند که به همین منظور نیز تیم‌های ارزیابی مختلفی در حال رفع مشکلات رتبه بندی هستند.

اخبار روز 5 مرداد ماه

  • طبق گفته ی یکی از نمایندگان مجلس، با پرداخت 4300 میلیارد تومان از بدهی های آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی، مشکل اعمال رتبه‌ بندی در حقوق معلمان بازنشسته 1400 و 1401 رفع شده است.
  • در کل، 960 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شده و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های 1، 2، 3، 4 و 5 گروه بندی شده اند.
  • سهم صندوق بازنشستگی در سال 1402 به صورت ماهانه برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود نخواهد داشت.

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان 1402

حداقل سابقه کاری لازم برای شرکت در طرح رتبه بندی معلمان، 2 سال است و متقاضیان رتبه یک نظام رتبه بندی باید دو سال سابقه کار در مراکز آموزشی را داشته باشند. افرادی که مشمول این رتبه بندی می شوند، عبارت اند از:

  • آموزگار
  • دبیر
  • هنرآموز
  • مربی امور تربیتی
  • مشاوره واحد آموزشی
  • مراقبت سلامت
  • مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی

لازم به ذکر است حدود 810 هزار معلم می توانند در این طرح شرکت کنند.

مراحل بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان 1402

بعد از اعلام زمان دقیق رتبه بندی معلمان، فرهنگیان محترم می توانند با توجه به زمان بندی که در جدول اعلام می شود، بر اساس شماره اول کد ملی از سمت راست، خود اظهاری و مدارک خویش را در سامانه رتبه بندی معلمان به آدرس medu.ir و یا rtb.medu.ir بارگذاری نمایند.

مرحله اول ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

  • اطلاعت مورد نیاز مانند نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را وارد کنید.

مرحله دوم ورود به سامانه رتبه بندی معلمان

درصورتی که نام کاربری و کلمه رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید روی گزینه “بازیابی کلمه عبور” کلیک کرده و اطلاعات خود را مجددا به دست آورید.

نکات قابل توجه هنگام ورود به سامانه رتبه بندی

لازم به ذکر است شاغلان فرهنگی باید مراحل زیر را هنگام ورود به سامانه رتبه بندی معلمان طی نمایند.

تکمیل فرم‌های خود اظهاری در صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای

صلاحیت های عمومی شامل شخصیت افراد فرهنگی، صلاحیت های تخصصی شامل دانش و توانمندی های آموزشی و پرورشی معلم و صلاحیت های حرفه ای مجموعه ای از شایستگی ها، توانمندی ها و مهارت هایی است که معلمان در چندین سال فعالیت خود به دست آورده اند و کاملا مرتبط با شغل آن ها می باشد. کلیه این موارد توسط مسئولین مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت دارا بودن تمام صلاحیت ها،گواهینامه فرهنگیان صادر می گردد.

بارگذاری مدارک و مستندات

این بخش اختیاری بوده و افراد در صورت تمایل به دریافت امتیاز می بایست مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایند.

تائید نهایی

پس از آن که مراحل بالا یعنی تکمیل تمامی فرم‌های اظهارنامه و بارگذاری مدارک و مستندات به طور کامل انجام شد، فرهنگیان می بایست در صورت اطمینان به صحت اطلاعات وارد شده در قسمت “تائید نهایی” اطلاعات خود را ثبت کنند. به این نکته توجه کنید که در صورت تائید نهایی امکان تغییر و ویراش اطلاعات وجود نخواهد داشت.

جدول زمان بندی ورود معلمان به سامانه رتبه بندی فرهنگیان 1402

جدول زمان بندی ورود معلمان به سامانه رتبه بندی فرهنگیان بر اساس اولین رقم سمت راست کد ملی می باشد که زمان دقیق ثبت نام و پایان مهلت هر کدام از افراد با توجه به اولین رقم سمت راست کد ملی مشخص و اعلام می شود. پیش بینی می شود که یک مهلت مجدد نیز برای کسانی که توانسته اند جهت بارگذاری مدارک خود در سامانه اقدام کنند، در نظر گرفته شود که هنوز به صورت دقیق مشخص و اعلام نشده استچنانچه در خصوص زمان ورود معلمان به این سامانه اطلاعیه ای صادر شود این مقاله بروز شده و اخبار آن در کانال تلگرام ایران مشاوره به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

سوالات متدوال

1- چه افرادی مشمول شرکت در رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۲ هستند؟

این طرح شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی مراقبت سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی می شود.

2- سابقه کاری لازم برای شرکت در طرح رتبه بندی معلمان به چه میزان است؟

متقاضیان نظام رتبه بندی بایستی حداقل 2 سال سابقه کار در مراکز آموزشی را داشته باشند.

3- صلاحیت های لازم برای شرکت در طرح رتبه بندی معلمان شامل چه مواردی است؟

تمامی صلاحیت های عمومی، صلاحیت های تخصصی و صلاحیت های حرفه ای معلمان مورد سنجش قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان