خانه سامانه و سایت ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز | sums.ac.ir

ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز | sums.ac.ir

معرفی سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز
ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر تعلیم و آموزش جوانان در حوزه های پزشکی ، مسئولیت تامین بهداشت و درمان استان را نیز بر عهده دارد. این دانشگاه جهت ارائه بهتر خدمات در بخش های آموزشی و درمانی ، سایتی را راه اندازی کرده است تا علاوه بر عرضه خدمات ، بتواند به واسطه آن اخبار و اطلاعیه های آموزشی ، بهداشتی و درمانی منطقه را نیز در اختیار عموم قرار دهد. این سایت شامل بخش های گوناگونی است و از کاربرانی با نقش های متفاوت دارد که با توجه به آن، خدمات مورد نیاز را دسته بندی و در اختیار آن ها قرار داده است.

سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نشانی اینترنتی sums.ac.ir جهت ارائه خدمات مورد نیاز کاربران راه اندازی شده است.

✅ لینک مستقیم ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

انجام بسیاری از امور دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت اینترنتی و از طریق سایت sums.ac.ir انجام می پذیرد. دانشگاه علوم پزشکی استان فارس دارای 17 دانشکده بوده و دسترسی به سامانه هر یک از این دانشکده ها از طریق سایت مذکور امکان پذیر می باشد.

معرفی دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها بخش کوچکی از خدمات این سایت را شامل می شود. هنگامی که به سایت این دانشگاه مراجعه نمایید با لیستی از خدمات الکترونیکی مواجه می شوید که نه تنها برای دانشجویان ، بلکه برای کارکنان و استفاده عموم مردم طراحی شده است. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی خدمات و بخش های مختلف سایت sums.ac.ir بپردازیم.

معرفی خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر مباحث آموزشی در حوزه های بهداشتی و درمانی نیز فعالیت دارند و از همین رو ، خدمات الکترونیکی آن ها تنها محدود به دانشجویان نبوده و کارکنان دانشگاه و عموم مردم را هم در بر می گیرد. در ادامه می توانید عناوین برخی از خدمات سایت sums.ac.ir را مشاهده نمایید.

1)دسترسی به سایت دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز پژوهشی 

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای کاربران می توانند با ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با استفاده از بخش مشخص شده، به صفحه هریک از دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز پژوهشی مراجعه نموده و از خدمات آن ها بهره مند گردند. معاونت های این دانشگاه که لینک ورود به سایت مرتبط با هریک در این قسمت قراره داده شده اند شامل موارد زیر است.

  • توسعه مدیریت و منابع
  • تحقیقات و فناوری
  • غذا و دارو
  • معاونت درمان
  • بهداشت
  • فرهنگی و دانشجویی
  • بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای 17 دانشکده بوده که ورود به تمامی آن ها با کلیک روی عبارت “دانشکده ها” امکان پذیر است. از جمله این دانشکده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهداشت
  • پزشکی
  • پرستاری
  • پیراپزشکی
  • داروسازی
  • علوم توان بخشی
  • تغذیه و علوم غذایی

با کلیک روی لینک “مراکز پژوهشی” کاربران می توانند به سایت اطلاع رسانی و خدمات این مراکز از جمله

  • خانه قلب
  • مرکز جامع سلول های بنیادی
  • مراکز پزشکی
  • مرکز تحقیقاتی

دسترسی یابند.

2) خدمات ویژه دانشجویان

پر جمعیت ترین دسته در میان کاربران سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز متعلق به دانشجویان می باشد. این بخش از کاربران می توانند با مراجعه به سایت مورد بحث و انتخاب بخش “دانشجویان” به تمامی خدمات مرتبط به خود، نظیر امور آموزشی، اینترنتی، خبرگزاری ها و سامانه های مورد نیاز و پر کاربرد خود دسترسی یابند. در جدول زیر مهم ترین سامانه های اختصاصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان و لینک مستقیم ورود به آن ها قرار داده شده است.

 لینک مستقیم خدمات ویژه دانشجویان
عنوانلینک مستقیم ورود
آموزش مجازیsums.ac.ir
پست الکترونیکwebmail.sums.ac.ir
اداره کل آموزشsums.ac.ir
خبرگزاری دانشجویان علوم پزشکی شیرازhcnagency.ir
سامانه دانشجویی سباsaba.sums.ac.ir
سامانه پذیرش دانشجویانpaziresh.sums.ac.ir
کتابخانه الکترونیکdiglib.sums.ac.ir
مرکز اینترنتinternet.sums.ac.ir
مدیریت امور دانشجویانfardan.sums.ac.ir
مدیریت تربیت بدنی دانشگاهsport.sums.ac.ir
مشاوه اینترنتی دانشجویانfarhangi.sums.ac.ir
طراح نیروی انسانیtarh.behdasht.gov.ir

2) خدمات ویژه اساتید 

بخش مربوط به خدمات ویژه اساتید شامل سامانه های اطلاعات کارمند، فیش حقوقی و سامانه اعضای هیات علمی می باشد که اساتید می توانند از طریق این قسمت از سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن ها دسترسی یایند. دانشگاه علوم پزشکی شیراز سامانه ای را تحت عنوان “سامانه یکپارچه اطلاعات کارمند (رشد)” با هدف ارائه خدمات به کارکنان خود ، راه اندازی کرده است. کارمندان و اساتید این دانشگاه می توانند با مراجعه به سامانه و وارد نمودن کد ملی و رمز عبور ، به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند. از جمله خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار کارمندان قرار می گیرند عبارتند از:

  • ثبت درخواست نقل و انتقال
  • صدور گواهی اشتغال
  • آموزش ضمن خدمت

در ادامه لینک مستقیم سامانه های مورد نیاز اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داده شده است.

 لینک مستقیم خدمات ویژه اساتید
عنوانلینک مستقیم ورود
آموزش مجازیsums.ac.ir
پست الکترونیکwebmail.sums.ac.ir
پژوهشیارris.sums.ac.ir
سامانه حضور و غیابtimex.sums.ac.ir
سامانه مدیریت اعضای هیات علمیeducation.sums.ac.ir
سامانه یکپارچه اطلاعات کارمندkarmand1.sums.ac.ir
کتابخانه الکترونیکdiglib.sums.ac.ir
مرکز اینترنتinternet.sums.ac.ir
شورای رفاهی اعضای هیات علمیcfw.sums.ac.ir
مدیریت تربیت بدنی دانشگاهsport.sums.ac.ir
فیش حقوقیsalaryfish.sums.ac.ir
مجتمع آموزشی دانشگاهec.sums.ac.ir
مرکز امور اساتیدostadan.sums.ac.ir

خدمات عموم 

در این قسمت امکان دسترسی به تمامی قسمت های سایت که به صورت عمومی قابل استفاده برای تمامی مراجعه کنندگان می باشد، وجود دارد. هریک از کاربران عادی که دارای یکی از نقش های اساتید، دانشجو یا کارکنان نیست، از امکاناتی که در ادامه نام برده شده اند، امکان بازدید و استفاده را دارند.

  • ایده های نو
  • پیشنهادات و انتقادات
  • رهگیری نامه
  • کتابخانه الکترونیک
  • طرح نیروی انسانی
  • مرکز اینترنت
  • سامانه استخدام نیروی انسانی
  • آموزش ضمن خدمت
  • مدیریت تربیت بدنی دانشگاه

بخش ثبت نام و اطلاع رسانی آزمون های استخدامی یکی از بخش های مهم این صفحه می باشد که جهت انتشار اطلاعیه ها و قرارگیری لینک های مربوط به استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز دانشگاه و تمامی مراکز و بینارستان های وابسته به آن طراحی شده است.

خدمات نوبت دهی الکترونیک

همان طور که پیش از این اشاره کردیم ، خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها معطوف به کارمندان و دانشجویان نبوده و خدماتی نیز برای دیگر کاربران در نظر گرفته شده است. یکی از این خدمات، لینک ورود به سامانه ای اختصاصی جهت نوبت دهی مراکز بهداشتی و درمانی استان فارس است. کاربران با کلیک روی دکمه “خدمات نوبت دهی الکترونیک” وارد سامانه نوبت دهی شده و پس از انتخاب مرکز درمانی و شهر مورد نظر، امکان دریافت نوبت را دارند.

میز خدمت

جهت ارائه بهتر خدمات به کاربران و دسته بندی بهتر آن ها، سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بخش میز خدمت را راه اندازی نموده است. کاربران با کلیک روی عبارت “میز خدمت” می توانند نوع خدمات مورد نظر خود اعم از حضوری و الکترونیکی را انتخاب نموده و بر اساس آن وارد صفحه مورد نظر خود شوند.

میز خدمت حضوری

کاربرانی که به دنبال انجام امور لازم خود به صورت حضوری هستند می توانند از طریق مراجعه به منوی خدمت حضوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان فارس از اخبار، اطلاعیه ها و دسترسی های لازم برای پیگیری امور خود بهره مند گردند.

میز خدمت الکترونیک

این صفحه به گونه ای طراحی شده که دسترسی به تمام امکانات نام برده دربخش های مختلف را به صورت مستقیم برای کاربران فراهم می نماید. هریک از بخش هایی که پیش تر معرفی شده اند، به صورت دسته بندی و یک جا به صورت لینک موجود است و کاربران گوناگون سایت اعم از عادی، دانشجو، استاد و کارمند می توانند از آن بهره مند گردند.

فرهنگی

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای سایتی اختصاصی به جهت درج اخبار و اطلاع رسانی از وقایع و رویدادهای مرتبط با این معاونت به کاربران خود می باشد. کاربران برای بازدید و بهرمندی از خدمات این سایت می توانند با مراجعه به این قسمت به صورت مستقیم وارد سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شوند.

انتشارات

در این قسمت لینک مستقیم ورود به وب سایت اختصاصی کتاب ها و نشریات به جاپ رسیده توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داده شده است. کاربران می توانند از این سایت بدون محدودیت و یا با ورود به بخش ویژه اعضا، کتب مورد نظر خود را جستجو و به صورت مستقیم خریداری نمایند. پرداخت هزینه مربوط به خرید از طریق درگاه خرید اینترنتی وب سایت برای تمامی کاربران فراهم گردیده است.

کتابخانه الکترونیک

کتابخانه الکترونیک یکی از سامانه های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که جهت دسترسی سریع و بهتر کاربران به پایگاه های اطلاعاتی الکترونیک و سامانه ها و نرم افزار های مرتبط با امور پژوهشی است. به علاوه با استفاده از این سامانه، دستیابی به منابع، خدمات و برنامه های کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله نرم افزار جستجوی منابع (کوها) ، کارگاه های آموزشی، راهنماهای آموزشی، فهرست کتابخانه های دانشگاه و آدرس و اطلاعات تماس هریک از آن ها امکان پذیر است.

سامانه نوید

سامانه نوید، سامانه ای است که در راستای آموزش مجازی طراحی و راه اندازی شده است. تقویم زمان بندی آزمون ها، دروس و جلسات آموزشی در این سامانه در دسترس می باشد. کاربران این سامانه برای استفاده از این سامانه می بایست اطلاعات ورود را درج نموده و وارد حساب کاربری خود شوند. هریک از استان ها دارای سامانه نوید اختصاصی خود می باشد که دانشجویان و کاربران دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ورود به سامانه نوید می بایست از طریق لینک sumsnavid.vums.ac.ir اقدام نمایند. نام کاربری و رمز عبور برای اساتید و دانش آموزان به صورت زیر تعریف می شود:

استاد

نام کاربری:

  • کد کاربری@email.com

رمز عبور:

  • sp123456

دانشجو

نام کاربری:

  • email.com@شماره دانشجویی

رمز عبور:

  • sp123456

‌خدمات ویژه کارکنان

کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می توانند از طریق مراجعه به این قسمت سامانه لینک دسترسی به خدمات ویژه خود را مشاهده نمایند. از جمله خدمات این قسمت، سامانه حضور و غیاب، سامانه یکپارچه اطلاعات کارمند و فیش حقوقی است.

سامانه حضور و غیاب ویژه کارمندان و اساتید از خدمات سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شمار می رود که کاربران می بایست با استفاده از کد پرسنلی و رمز عبور خود ، وارد سامانه شده و حضور یا مرخصی خود را به ثبت برسانند.

 لینک مستقیم خدمات ویژه کارکنان
عنوانلینک مستقیم ورود
بیمه تکمیلیsums.ac.ir
پست الکترونیکwebmail.sums.ac.ir
رهگیری نامهoas.sums.ac.ir:8083
سامانه حضور و غیابtimex.sums.ac.ir
سامانه یکپارچه اطلاعات کارمندkarmand1.sums.ac.ir
کتابخانه الکترونیکdiglib.sums.ac.ir
مرکز اینترنتinternet.sums.ac.ir
مدیریت تربیت بدنی دانشگاهsport.sums.ac.ir
فیش حقوقیsalaryfish.sums.ac.ir
مجتمع آموزشی دانشگاهec.sums.ac.ir

اتوماسیون اداری

کاربران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت ورود به سامانه خدمات اداری این دانشگاه می توانند از طریق بخش “اتوماسیون اداری” و درج نام کاربری و رمز عبور خود که از طریق دانشگاه دریافت نموده اند، وارد سیستم شوند.

اخبار اطلاعیه ها و نشریات

در این قسمت، مهم ترین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز وابسته به آن جهت مطالعه در دسترس کاربران قرار می گیرد. در نقشه ای که از استان فارس در این قسمت قرار داده شده است، شامل لینک مرتبط با صفحات مرتبط با هر شهر در استان می باشد. مراجعه کنندگان می توانند با کلیک روی شهر مورد نظر خود، وارد صفحه مربوطه شده و از خدمات مربوطه استفاده نمایند. به علاوه امکان مشاهده بیمارستان، مراکز درمانی و اورژانس های هر شهر نیز در این بخش وجود دارد.

یکی دیگر از بخش های مهم در قسمت اطلاعیه ها، انتشار اخبار مرتبط با سمینارهای دانشگاه می باشد. در صورت برگزاری وبینارها و یا کنگره های مخت۱لف، دانشجویان، اساتید و سایر علاقه مندان می توانند از طریق قسمت “وبینار، کنگره و همایش (ها)” از آن اطلاع یابند.

ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برای استفاده از بخشی خدماتی که سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه می نماید ورود به سایت الزامی است. کاربران این سایت می بایست بر حسب نقش کاربری خود به بخش ارائه‌ کننده خدمات مربوطه مراجعه نموده و با درج اطلاعات ورود از آن بهره مند گردند. در ادامه نحوه ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تفکیک نقش کاربری افراد بیان شده‌ است‌..

دانشجویان 

  • وارد سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی sums.ac.ir شوید و روی لینک “سامانه نوید” کلیک کنید.

 

  • با وردد به سامانه نوید‌، یکی از دکمه های “ورود” را بفشارید.

مرحله ورود به سامانه نوید دانشگاه های علوم پزشکی

  •  در صفحه جدید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس دکمه “ورود” را برگزینید. نام کاربری و رمز عبور دانشجویان برای ورود به سامانه توسط دفتر مدیریت آموزشی دانشکده ارائه می گردد.

مرحله چهارم ورود به سامانه نوید دانشگاه های علوم پزشکی

  • با ورود به سامانه می توانید از طریق پنل کاربری خود، از خدمات موجود بهره‌ مند شوید.

ورود به سامانه نوید 5

 اساتید و کارمندان

  • وارد سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آدرس اینترنتی sums.ac.ir شده و روی عبارت “اساتید” کلیک نمایید.
  • در صفحه حدید، عبارت “سامانه یکپارچه کارمند” را برگزنید.
  • اطلاعات کاربری خود را در محل مشخص شده وارده و سپس دکمه “ورود” را بفشارید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره