خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

مصاحبه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

گزینش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده
مصاحبه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده
مرکز امور مشاوران ، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با هدف اعطای “مجوز تاسیس و عضویت در مراکز مشاوره خانواده” با توجه به اعلام نیاز واحد مشاوره ، آزمونی تحت عنوان؛ آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” برگزار می کند که متقاضیان ضمن اطلاع دقیق از شرایط ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده ، می توانند در آزمون شرکت نمایند. این آزمون در دو مرحله کتبی و مصاحبه شفاهی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار می شود که موفقیت در آزمون کتبی و گذر از آن ، حضور در مرحله مصاحبه شفاهی را به دنبال خواهد داشت.

راهیابی به مرحله مصاحبه حضوری آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” ، منوط به کسب حد نصاب نمره کل ، در آزمون کتبی می باشد.

زمان مصاحبه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 99

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” ، اسامی پذیرفته شدگان در مرحله کتبی آزمون ، بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار داده می شود که متقاضیان پذیرفته شده می توانند در زمان اعلام شده ، به همراه مدارک مورد نیاز برای مرحله مصاحبه حضوری ، در مراکز اعلام شده از سوی سازمان سنجش ، حضور یابند. متاسفانه هنوز اخباری در خصوص زمان ، مکان و مدارک مورد نیاز مصاحبه آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است. به محض انتشار اخبار و اطلاعیه های مربوطه ، در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره ، اطلاع رسانی خواهد شد.

شرط ورود به مصاحبه آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده

آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده در دو مرحله کتبی و مصاحبه حضوری برگزار می شود ، متقاضیانی که آزمون کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند و نام آنها جزء پذیرفته شدگان مرحله کتبی آزمون ، که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود ، باشد ، بر اساس اعلام نیاز واحدهای مشاوره خانواده و به میزان دو برابر ظرفیت ، به مصاحبه حضوری دعوت می شوند . در صورتی که بتوانند از مرحله مصاحبه شفاهی نیز با موفقیت عبور کنند قادر به “عضویت در مرکز مشاوره” و یا “اخذ مجوز تاسیس مرکز مشاوره” خواهند شد. در ادامه گریزی به موضوعات مورد سنجش که در مصاحبه شفاهی از سوی مرکز امور مشاوران مطرح می شود ، می زنیم.

سوالاتی که ممکن است در مصاحبه مطرح شوند

هر ساله آزمون های استخدامی متفاوتی میان واجدین شرایط ، برای جذب در ارگان های دولتی و خصوصی برگزار می شود که اکثرا هم دارای مصاحبه شفاهی و گزینش از این طریق هستند. در این مصاحبات یکسری سولات مربوط به مسائل دینی و … بوده و سوالاتی نیز در رابطه با مسائل تخصصی مورد پرسش قرار می گیرند ، که هر کدام به شرح زیر می باشند:

مصاحبه علمی تخصصی

اکثر آزمون ها دارای یک مصاحبه علمی تخصصی هستند که از این طریق ، سطح تخصص ، توانمندی ها و مهارت های شغلی داوطلب مورد سنجش قرار می گیرد. در آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” یک مصاحبه تخصصی ، توسط کمیته مصاحبه علمی برای داوطلبین تدارک دیده شده است. که اعضای این کمیته همگی توسط مرکز امور مشاوران و با همکاری معاونت اجتماعی ، از میان اساتید مطرح و برگزیده دانشگاهی ، روانشناسان و روان پزشکان متخصص و همچنین قضات با تجربه در امور مربوط به خانواده انتخاب می شوند.

مرکز امور مشاوران اسامی پذیرفته شدگان در مصاحبه علمی را به هسته گزینش قوه قضائیه ، جهت بررسی صلاحیت عمومی داوطلبان ، معرفی می نماید. هسته گزینش نیز موظف است اقدامات لازم را انجام داده و نتایج بررسی شده را ظرف مدت 6 ماه ، در اختیار مرکز امور مشاوران قرار دهد. در صورتی که طی زمان معلوم ، پاسخی از جانب هسته گزینش اعلام نشود ، پرونده متقاضی در هیئت تعیین صلاحیت مرکز امور مشاوران بررسی خواهد شد.

مصاحبه عمومی

سوالاتی در رابطه با وقایع مناسبتی و تاریخی مهم ، مسائل احکام (آیات و احادیث ، انواع نماز و طریقه به جا آوردن آن ها و …) ، موضوعات اعتقادی (سوابق شرکت در مراسمات مذهبی ، نماز جمعه ، راهپیمایی ها و …) ، مسائل سیاسی و … مطرح می شود که عموما در تمامی آزمون ها این مطالب مورد پرسش قرار می گیرند ، لذا داوطلبان می بایست قبل از حضور در مصاحبه سطح اطلاعات خود را در زمینه مسائل گفته شده بالا ببرند و خود را برای پاسخ دهی به چنین سوالاتی ، آماده کنند.

برخی از این آزمون ها علاوه بر مسائل گفته شده ، سوالاتی نیز در رابطه با مسائل روانشناسی و … مطرح می کنند که هدف طراحان چنین سوالاتی ، آشنایی با مسائل روان شناختی و شخصیتی داوطلب می باشد. لذا توصیه می کنیم در صورتی که در مصاحبه آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” با چنین سوالاتی مواجه شدید ، با دقت هر چه تمام به سوالات مربوطه پاسخ دهید.

معاینات پزشکی

در آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” نیز مانند اکثر آزمون های استخدامی ، یکسری معاینات و تست های پزشکی نیز برای داوطلب انجام می شود که باید در این مرحله سلامت جسمی و روانی داوطلب برای متخصصین مربوطه ، محرز شود.

مطمئنا نحوه پاسخ دهی داوطلب به سوالات در تمامی مراحل و همچنین نتایج معاینات پزشکی وی ، در نتیجه نهایی مصاحبه داوطلب تاثیر گذار خواهد بود.

لازم است که بدانید ، صرفا دعوت به مصاحبه حضوری شدن در آزمون “اخذ پروانه مشاوره خانواده” به منزله تضمین قبولی در این آزمون نمی باشد و چنان چه پذیرفته‌ شدگان در آزمون ، موفق به کسب نمره قبولی در مصاحبه علمی نشوند و یا شرایط روانی داوطلب برای روانشناسان و روان پزشکان متخصص در این حوزه ، به احراز نرسد ، تمامی مراحل مردود تلقی شده و ضمنا نتیجه اعلام شده نیز قابل اعتراض توسط داوطلب نمی باشد.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی