خانه مدارس دانلود نمونه سوال ریاضی هشتم ۱۴۰۲ + جواب تشریحی

دانلود نمونه سوال ریاضی هشتم ۱۴۰۲ + جواب تشریحی

دانلود نمونه سوال ریاضی هشتم 1402
نمونه سوال ریاضی هشتم 1402

بین رشته ها و علوم مختلف، ریاضیات از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بخش مهمی از برخی علوم مانند اقتصاد، فیزیک، کامپیوتر و… را نیز تصاحب کرده است. از همین رو، گسترش علم ریاضی در آینده و تاثیر آن بر پیشرفت دانش، امری بدیهی است. از طرفی ریاضیات از آن دسته دروسی به شمار می رود که از مدرسه تا دانشگاه همراه دانش آموزان و دانشجویان بوده و همین امر می تواند اهمیت یادگیری و در صورت نیاز شرکت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی، همچنین درک مفاهیم آن را دو چندان کند. تمرین و حل نمونه سوالات ریاضی به همراه برنامه ریزی درسی درست از جمله عواملی هستند که می توانند توانایی دانش آموزان را در حل مسائل ریاضی تقویت کنند.

جبر و معادله و عدد های صحیح و گویا از جمله مباحث مهم کتاب ریاضی هشتم می باشند که بخش قابل توجهی از سوالات امتحانی نوبت اول را شامل می شوند.

دانلود نمونه سوالات ریاضی پایه هشتم نوبت دوم 1402

موفقیت در امتحان ریاضی نوبت دوم ۱۴۰۲، مستلزم یک برنامه ریزی درست و اصولی می باشد چرا که روش مطالعه آن با سایر دروس کمی متفاوت بوده و تمرین و زمان زیادی را نیز می طلبد. حل نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد نه تنها در دوره جمع بندی می تواند موثر واقع شود بلکه امکان سنجش نهایی آموخته های دانش آموزان نیز با این امر فراهم می گردد و آن ها می توانند به راحتی نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و به رفع آن ها بپردازند. به همین جهت نمونه ای از سوالات ریاضی پایه هشتم به همراه پاسخ نامه های مربوطه در این جا بارگذاری شده است.

دانلود نمونه سوال ریاضی هشتم نوبت اول ۱۴۰۲

از جمله اهداف کتاب ریاضی هشتم، به چالش کشیدن دانش آموزان در فرآیند حل مسئله است. بنابراین به طور معمول ممکن است دانش آموزان در انجام فعالیت های این کتاب، با چالش هایی مواجه شوند. البته چنین امری نه تنها نگران کننده نیست بلکه با راهنمایی معلم و تلاش و تمرین دانش آموزان، می تواند نتیجه مطلوبی را نیز به همراه داشته باشید.

علاوه بر حل تمرین ها و فعالیت های کتاب، همچنین آشنایی با نمونه سوالات امتحانی می تواند سطح آمادگی دانش آموزان را برای حضور در جلسه امتحان افزایش داده و از استرس آن ها نیز بکاهد. بدین منظور، تصمیم گرفتیم چند دوره از آزمون های ریاضی پایه هشتم دوره اول متوسطه در نوبت اول را در این مقاله ارائه دهیم. توجه داشته باشید که لینک دانلود این سوالات به همراه پاسخنامه قرار داده شده اند تا بتوانید با تطبیق پاسخ های درست با جواب های خود، نقاط ضعف خود را شناسایی نمایید. جهت دانلود هر یک از فایل های pdf، لازم است روی عنوان مرتبط با آن کلیک کنید.

 

برای خرید نمونه سوال ریاضی هشتم هیرو ایران مشاوره فرم زیر را تکمیل نمایید

 

 

دانلود فایل بلافاصه بعد از پرداخت امکان پذیر می باشد.

در صورت وجود هرگونه سوال و بروز مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی ایران مشاوره تماس حاصل نمایید – 02191018024

و یا از طریق پیام رسان های واتساپ ، بله و روبیکا با ما در ارتباط باشید – 09025101252

 

+ اطلاعات بسته:

  • شامل 150 نمونه سوال (5 آزمون نوبت اول + 5 آزمون نوبت دوم)
  • پاسخنامه تشریحی

بارم بندی دروس ریاضی پایه هشتم ۱۴۰۲

علاوه بر این که نمونه سوالات و دانلود آنها از اهمیت بسیار بالایی در امتحانات برخوردار است، دانستن بارم بندی هر کدام از دروس ارائه شده این کمک را به محصل خواهد کرد که برای هر کدام از فصول کتب درسی چه بازه زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرد. لذا از آنجایی که برخی از فصل ها دارای اهمیت ویژه ای می باشند در نتیجه مطالعه بیشتر آنها در کسب نمرات عالی موثر خواهد بود.

بارم بندی دروس ریاضی پایه هشتم ۱۴۰۲
نوع فصلنوبت اولنوبت دومشهریور و دی ماه
عدد های صحیح و گویا4.51.51.5
عدد اول2.511.5
چند ضلعی4.51.52
جبر و معادله51.53
بردار و مختصات3.51.52
مثلث3.52
توان و جذر3.53
آمار و احتمال32.5
دایره32.5
جمع202020

دانلود کتاب ریاضی پایه هشتم 1402

تمامی دانش آموزان جهت دریافت کتب درسی خود بایستی در موعد مقرر به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی اینترنتی www.irtextbook.com مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که کتاب درسی ریاضی پایه هشتم از طریق این مقاله نیز قابل دریافت می باشد لذا این کتاب از 9 سر فصل تشکیل شده است که به ترتیب شامل:

  1. عدد های صحیح و گویا
  2. عدد اول
  3. چند ضلعی
  4. جبر و معادله
  5. بردار و مختصات
  6. مثلث
  7. توان و جذر
  8. آمار و احتمال
  9. دایره

10 نکته مهم و کاربردی جهت مطالعه ریاضی پایه هشتم ۱۴۰۲

ریاضی یکی از دروسی است که موفقیت و کسب نمرات عالی در آن با مطالعه مستمر و مداوم و همچنین حل کردن نمونه سوالات فراوان میسر می شود. همچنین استفاده از روشهای مطالعاتی کاربردی و اصولی نیز از دیگر موارد مهم در این زمینه به شمار می رود. بنابراین به چند نکته کاربردی توجه داشته باشید.

  1. تکرار و تمرین کنید.
  2. در کلاس حضوری فعال داشته باشید.
  3. پیش خوانی کنید.
  4. درس هر روز را همون روز بخوانید.
  5. تکالیف خود را انجام داده ولی به آن اکتفا نکنید و از کتب کمک آموزشی استفاده نمایید.
  6. بیشتر از حفظ به درک مطلب بپردازید.
  7. اشتباهات خود را بپذیرید.
  8. در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.
  9. از عواملی که باعث حواس پرتی شما می شود دوری نمایید.
  10. در صورت نیاز از دبیر خصوصی کمک بگیرید.

تمامی دانش آموزان با سرعت مشابه یک درس را فرا نمی گیرند و ممکن است بسیاری از دانش آموزان به دلایلی همچون عدم تمرکز و یا تعداد زیاد دانش آموزان در کلاس درس، نتوانند آن طور که باید و شرایط بر تکنیک های حل مسئله مسلط شوند. در چنین شرایطی قطعا شرکت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هشتم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای آن ها تلقی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد عنوان فوق، می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید. همچنین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت همگام پایه هشتم نمرات امتحان پایان ترم 1402 خود را مشاهده نمایند.

 

نکات مهم ⭐
  • با حل نمونه سوالات ریاضی هشتم، تسلط بیشتری بر روی مباحث آن پیدا خواهید کرده و آمادگی بیشتری به منظور شرکت در آزمون ۱۴۰۲ پیدا خواهید کرد.
  • برای یادگیری درست و اصولی ریاضی باید به نکات مهمی از جمله تکرار و تمرین، فعال بودن در کلاس ریاضی، حل تکالیف و نمونه سوالات و… توجه کنید.
  • بررسی بارم بندی ریاضی به شما این امکان را می دهد که مباحث مهم این درس را شناسایی کرده و زمان مطالعه مربوط به هر بخش را مدیریت نمایید.

سوالات متداول

1- چگونه می توان به نمونه سوال ریاضی هشتم دست پیدا نمود؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله فوق از سوالات طراحی شده چند سال اخیر پایه هشتم بهره مند شوید.

2- برای دانلود جواب نمونه سوال ریاضی هشتم می بایست به کدام سایت مراجعه کنیم؟

علاوه بر نمونه سوالات امتحانی ریاضی در پایه هشتم، پاسخنامه آن نیز در مقاله فوق ذکر شده است.

3- مطالعه نمونه سوالات ریاضی هشتم چه کمکی به ما می کند؟

این امر باعث می شود تا علاوه بر سنجیدن آموخته های خود، با نوع طراحی سوالات از مباحث مختلف آشنا شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس