آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

در نشست علنی روز دوشنبه مجلس، تعداد از نمایندگان درخواست بازنگری مصوبه تاثیر قطعی معدل برای کنکور سال ۱۴۰۳ را داشتند که جزئیات آن را در ادامه عنوان می کنیم.

خبرهای تاثیر معدل در کنکور 1403

محاسبه تراز در کنکور سال 1402 یکی از چالش های مهم داوطلبان در سال جاری بوده که باعث نارضایتی تعداد بسیار زیادی از افراد نیز شده است. متناسب با ایجاد چنین نارضایتی، پویشی 33 هزار نفری تحت عنوان “بازنگری در محاسبه نمرات سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها” به وجود آمده که در آن خواستار رسیدگی به موضوع ترازها شده اند. طبق آخرین اطلاعیه هایی که سازمان آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و جلسات مجلس اعلام کرده بود، محاسبه تراز داوطلبان طبق یک فرمول پیچیده محاسبه شده است.

موضع گیری نمایندگان نسبت به تاثیر قطعی معدل در نتیجه کنکور

با به وجود آمدن چنین شرایطی، برخی از نمایندگان مجلس در روز دوشنبه 20 شهریور ماه، نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که تاثیر معدل در نتایج کنکور بود، موضع گیری کردند. نظرات برخی از نمایندگان در این خصوص مطابق با موارد زیر می باشد.

  • نماینده قائمشهر در این زمینه نظرشان را اینطور عنوان کردند که انجام این کار منطقی نیست و با وجود تنوع بالای مدارس آموزش و پرورش، چرا اصرار بر اجرای این طرح وجود دارد. از دید ایشان این طرح باعث ناامیدی و مایوس کردن جوانان می شود و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند تا در اجرای این طرح تجدید نظر کنند.
  • نماینده ی خرم آباد نیز تاکید داشتند که مافیای کنکور باعث نابودی دانش آموزان و خانواده ها شده است که در این طرح نیز همچنان وجود دارد و از شورای انقلاب فرهنگی درخواست کردند تا بررسی بیشتری انجام داده و منطقی تصمیم بگیرند.
  • نماینده شاهین شهر نیز در اظهاراتی که داشتند از مجلس درخواست تعیین تکلیف اصلاح آزمون سراسری را در سریع ترین زمان ممکن داشتند چون با بررسی این مصوبه، وضعیت چندین ملیون دانش آموز مشخص می شود.

طبق گفته های سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در هفته های گذشته عنوان شده بود، موضوع مربوط به تأثیر معدل در یک جلسه کمیسیون و با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور مورد بررسی قرار گرفته شده بود. در پایان این جلسه نیز بسیاری از افراد نظر مخالف خود با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اعلام کرده بودند و به همین دلیل نیز قرار است اصلاحیه ای آماده و در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد که احتمالا باعث ایجاد تغییراتی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شود.

با وجود تمام نارضایتی ها و گلایه هایی که از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شده، باید منتظر بود و دید که مصوبه تاثیر معدل برای کنکور 1403 در روزهای آینده به کجا خواهد رسید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور