خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی استخدام 104 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

استخدام 104 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

استخدام 104 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
استخدام 104 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

رییس دانشگاه فرهنگیان از استخدام ۱۰۴ هزار معلم در سازمان آموزش و پرورش کشور در سال 1403 خبر داد که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر رجایی جذب خواهند شد.

استخدام 104 هزار معلم در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

رییس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۰۴ هزار معلم جذب سیستم آموزشی کشور خواهند شد که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون های استخدامی برگزار شده و ۳۲ هزار نفر به طور مستقیم توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وارد مدارس کشور خواهند شد.

وی همچنین افزود: جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی امکان پذیر است که بخشی از معلمان از طریق دوره های چهارساله تربیت معلم و بخش دیگری با عنوان دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی جذب می شوند.

درسال جاری 72 هزار نفر از طریق آزمون های استخدامی آموزش و پرورش در عناوین شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموزی و مشاغل کیفیت بخشی جذب آموزش و پرورش کشور خواهند شد و پذیرفته شدگان می بایست دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را براساس برنامه درسی مصوب دانشگاه طی کنند.

براساس اظهارات رئیس دانشگاه فرهنگیان، ویژگی های متقاضیان برای استخدام آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین عبارتند از: ایمان، تقوا، اعتقاد به مبانی دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی، برخورداری از فضائل اخلاقی و ارزش های والای انسانی، کارآمدی و توانمندی، خودباوری، خلاقیت و توانایی در تولید علم، فناوری و نوآوری متناسب با نیازهای جامعه.

همچنین معلم باید ویژگی هایی از جمله آشنایی با فناوری آموزشی، آشنایی با اصول روانشناسی تربیتی، خطرپذیری، قدرت تغییر پیش فرض ها، تشخیص پیش نیازهای دانش آموزان، داشتن مهارت های ارتباطی، مهارت در تدریس، مهارت تفکر انتقادی، مهارت تجزیه و تحلیل مسائل، مراعات آداب و رسوم اجتماعی، نشاط و شادابی، آراستگی ظاهر و سعه صدر را داشته باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی