خانه اخبار تحصیلی کنکور باز هم تغییر در کنکور! اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی

باز هم تغییر در کنکور! اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی

باز هم تغییر در کنکور! اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی

با وجود انتشار جزئیات برگزاری کنکور در سال 1403 با اعمال قطعی سوابق تحصیلی تا سهم 50 درصد، همچنان نمایندگان مجلس بر حذف سوابق تحصیلی و اعمال آن روی نتیجه کنکور اصرار دارند.

باز هم تغییر در کنکور! اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط یکی از خبرگزاری های معتبر که به نقل از مجلس شورای اسلامی عنوان شده، نمایندگان مجلس بر تصمیم حذف قطعی سوابق و جایگزین کردن نتیجه مثبت نمرات تحصیلی آنها روی نتیجه کنکور پیگیر هستند. به گفته این خبرگزاری که به نقل از نمایندگان مجلس عنوان شده، تمام مدارس کشور دارای شرایط و امکانات مشابهی نیستند و این امر باعث ایجاد مشکلات در برگزاری این طرح خواهد شد.

یکی از نمایندگانی که به دنبال حذف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بود، نماینده رشت می باشد که به گفته ایشان، نمایندگان در مجلس به دنبال حذف تاثیر قطعی و جایگزین کردن تاثیر مثبت سوابق روی نتیجه کنکور هستند و از دیدگاه ایشان نیز دروس عمومی نباید به هیچ عنوان حذف شوند چون دروسی جزء مبانی اخلاقی به شمار می آیند که متاسفانه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی واقع نشد در حالی که قانونگذاری بر عهده مجلس می باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز بر حذف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اصرار داشت و بیان کردند که این طرح در مجلس مطرح شد و از طرف نمایندگان نیز رای آورد ولی مورد تایید شورای نگهبان واقع نشده و آن را خلاف قانون اساسی عنوان کرد. وی تاکید کردند که نمایندگان مجلس همچنان روی نظر خود اصرار دارند و باید این موضوع به مجمع رفته و مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته این مسولان، تاثیر قطعی 50 درصدی سولبق تحصیلی روی نتیجه کنکور درست و منطقی نیست چون کسی که در تهران آموزش دیده است از امکانات بهتری نسبت به کسی که در مناطق محروم زندگی می کند، برخوردار است. حال باید دید در روزها و ماه های آینده تغییراتی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می شود یا خیر.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور