خانه اخبار تحصیلی کنکور نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می شود

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می شود

نتایج نهایی کنکور هفته آینده اعلام می شود

با توجه به آخرین اطلاعات ارائه شده توسط رئیس سازمان سنجش کشور، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور در سال 1402، هفته دوم مهر ماه خواهد بود.

نتایج نهایی کنکور هفته آینده اعلام می شود

آزمون سراسری سال 1402 با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت و در ماه های دی 1401 و تیر ماه 1402 برگزار شد که سوابق تحصیلی برای اولین بار روی نتیجه این آزمون اعمال شده است. سوابق تحصیلی داوطلبان این کنکور از طرف آموزش و پرورش به صورت کد ارسال شده و با اعمال قطعی 40 درصد روی نتیجه کنکور گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و 26 درصد در گروه های هنر و زبان های خارجی تاثیرگذار بوده است.

اعلام نتایج اولیه کنکور در تاریخ 20 مرداد 1402 بود که اطلاعات ارائه شده در این مرحله شامل: نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و نمره کل سابقه تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 بود. بعد از انتشار کارنامه نهایی داوطلبان در تاریخ 27 مرداد روی سایت سنجش، افرادی که مجاز شده بودند، فرصت داشتند تا 7 شهریور ماه، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نتایج نهایی کنکور 1402 هنوز اعلام نشده است و اطلاعاتی که توسط رئیس سازمان سنجش در آخرین نشست مطبوعاتی ارائه شده، به صورت زیر است.

  • وی علت تاخیر در اعلام نتایج را نداشتن کد سوابق تحصیلی برخی از داوطلبان عنوان کردند و اضافه کردند که یک فرصت دوباره به این افراد داده شد تا بتوانند سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش دریافت و در فرم انتخاب رشته خود اصلاح کنند.
  • به گفته ایشان،عدم برخورداری از کد سوابق تحصیلی به صورت پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی شد که انجام این کار در هفته گذشته به پایان رسیده و مراحل انتخاب رشته آنها تصحیح شده است.
  • وی به زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 اشاره کردند که تلاش می شود نتایج کنکور تا قبل از 15 ام و در هفته دوم مهر ماه اعلام شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور