خانه اخبار تحصیلی کنکور داستان اعمال ضرایب سابقه تحصیلی انواع دیپلم در کنکور ۱۴۰۳

داستان اعمال ضرایب سابقه تحصیلی انواع دیپلم در کنکور ۱۴۰۳

داستان اعمال ضرایب سابقه تحصیلی انواع دیپلم در کنکور ۱۴۰۳

اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در خصوص شرایط و نحوه پذیرش متقاضیان برای ورود به مراکز عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-1404 است، منتشر شده که جزئیات آن به صورت زیر می باشد.

داستان اعمال ضرایب سابقه تحصیلی انواع دیپلم در کنکور 1403

نحوه پذیرش دانشجو در سال آینده نیز با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تاریخ 15 تیر ماه 1400 به تصویب رسیده است، اجرا خواهد شد. نکات اجرایی و فنی این مصوبه در جلسه 36 که در تاریخ 28 شهریور 1402 توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار گرفته شده، طبق موارد زیر می باشد.

  • تمام عناوین و ضرایب دروسی که شامل سابقه تحصیلی در نظام های آموزشی جدید 3-3-6، دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی برای پذیرش متقاضیان جهت ورود به مراکز عالی در سال تحصیلی 1403-1404 مشخص شده و می توان جزئیات را در جدول پیوست مشاهده کرد. سابقه تحصیلی شامل میانگین نمرات دروس عمومی و تخصصی سال دوم متوسطه در نظام آموزشی جدید و نظام های سالی واحدی و ترمی واحدی می باشد.
  • سهم کلی نمرات سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده برای نظام آموزشی جدید و در تمام رشته های نظری با تاثیر قطعی 50 درصد خواهد بود. برای نظام های آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی نیز میزان تاثیر قطعی دیپلم 37/5 و دروس پیش دانشگاهی نیز 12/5 خواهد بود.
  • سهم نمره کل سوابق تحصیلی در نظام آموزشی جدید برای رشته های هنر و زبان های خارجی، 28 درصد خواهد بود. میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم سالی واحدی در کنکور سال آینده 21 درصد و برای پیش دانشگاهی نیز 7 درصد می باشد که مجموع آن برای داوطلبانی که در نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی درس خوانده اند نیز 28 درصد خواهد بود. البته 28 درصد فقط مخصوص دروس عمومی است و سهم کنکور برای دو گروه زبان و هنر، 72 درصد می باشد.
  • تمام داوطلبان کنکور که در رشته های فنی حرفه ای، کاردانش و حتی نظری، در صورت نداشتن سوابق تحصیلی باید نسبت به ایجاد سوابق اقدام کنند. در صورت عدم مشارکت داوطلبان در امتحانات آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی، نمره دروسی که سابقه تحصیلی ندارد، صفر در نظر گرفته خواهد شد و روی تراز داوطلب اعمال می شود.
  • نمرات خام داوطلبان در کنکور سراسری و در هر کدام از نوبت هایی که شرکت کرده اند به آنها اعلام خواهد شد. در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در هر دو نوبت کنکور یکسان باشد، کد سوابق تحصیلی با اعمال 50 درصد روی بیشترین نمره کل آزمون لحاظ خواهد شد.
  • ملاک علمی و اصلی متقاضیان برای پذیرش در مراکز عالی و دانشگاه ها در سال ۱۴۰۳، نمره کل نهایی کنکور سال 1403 می باشد که رتبه در سهمیه و رتبه کشوری داوطلبان نیز بر اساس نمره کل نهایی مشخص می شود.

عناوین و ضرایب دروس اختصاصی برای هر کدام از گروه های آزمایشی در سال ۱۴۰۳، با توجه به اطلاعات درج شده در جداول زیر می باشد.

ضرایب و عناوین دروس تخصصی گروه علوم ریاضی
نام درسضریب
ریاضی12
فیزیک9
شیمی7

 

ضرایب و عناوین دروس تخصصی گروه علوم تجربی
نام درسضریب
زمین شناسی1
ریاضی7
زیست شناسی12
فیزیک7
شیمی9

 

ضرایب و عناوین دروس تخصصی گروه علوم انسانی
نام درسضریب
ریاضی6
اقتصاد2
زبان و ادبیات فارسی (تخصصی)8
زبان عربی (تخصصی)5
تاریخ و جغرافیا5
علوم اجتماعی5
فلسفه و منطق5
روانشناسی2

 

ضرایب و عناوین دروس تخصصی گروه هنر
نام درسضریب
درک عمومی هنر12
درک عمومی ریاضی-فیزیک5
خلاقیت تصویری و تجسمی3

 

ضرایب و عناوین دروس تخصصی گروه زبان های خارجی
نام درسضریب
زبان تخصصی1

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور