خانه اخبار تحصیلی کنکور انتشار کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ | کاربرد کارنامه سبز کنکور 1402 چیست؟

انتشار کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲ | کاربرد کارنامه سبز کنکور 1402 چیست؟

انتشار کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۲

کارنامه ی نهایی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور منتشر شده و درواقع برای داوطلبانی که در زمان مقرر انتخاب رشته کرده اند، صادر می شود.

انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 1402

سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 و لیست پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی را در تاریخ 14 مهرماه منتشر کرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده بودند و در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کردند، توانستند رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود را مشاهده کنند.

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز کنکور نیز در روز 14 مهرماه 1402 در سایت سازمان سنجش منتشر شد. تمام داوطلبانی که فرم انتخاب رشته را پر کرده بودند،می توانند کارنامه نهایی خود را که شامل رتبه داوطلب در هر کدام از رشته های انتخاب شده در بین تمام داوطلبان متضاضی آن کد رشته در سهمیه مربوط و نیز آخرین رتبه ی پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی را مشاهده کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی، کنکور سراسری 1402 در دو نوبت دی 1401 و تیر 1402 برگزار شد. تاثیر سوابق تحصیلی در این آزمون برای اولین بار تاثیر قطعی 40 درصدی برای گروه های اصلی آزمایشی یعنی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی درنظر گرفته شد. برای گروه های زبان های خارجی و هنر نیز تاثیر قطعی 26 درصدی اعمال شد.

تعداد پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1402 در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی، 482 هزار و 599 داوطلب بود که از بین آن ها 189 هزار و 840 داوطلب در رشته های با آزمون و 292 هزار و 759 دوطلب در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده اند. همچنین تقریبا 39 درصد پذیرفته شدگان مرد و 61 درصد آن ها زن هستند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور