کنکور در سه سال آینده، به دوران قبل از تغییرات باز می گردد

کنکور در سه سال آینده، به دوران قبل از تغییرات باز می گردد

طبق جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که در 28 شهریور ماه 1402 در خصوص نحوه اجرا و برگزاری کنکور برای سال های آینده برگزار شد، تغییراتی در مصوبه این طرح ایجاد شد.

کنکور در سه سال آینده، به دوران قبل از تغییرات باز می گردد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی که برگزار کردند، ماده دو طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را به تصویب رساندند. متن و جزئیات مصوبه تصویب شده به صورت زیر می باشد.

“وزارت آموزش و پرورش باید تمام زیرساخت‌ های مورد نیاز برای اعمال تاثیر قطعی معدل در مشخص کردن تراز و رتبه شرکت کنندگان برای کنکور سال 1406 و بعد از آن را ایجاد کرده و تا زمان مشخص شده نیز باید کنکور در سال‌های 1403، 1404 و 1405 مانند شرایط قبل از سال 1402 برگزار شود”

ماده یک طرح نیز بعد از بررسی نمایندگان حذف شد که شرح آن به صورت زیر می  باشد.

“نمرات برخی از درس های عمومی و تخصصی در دوره متوسطه دوم وجود دارد که دروس آن را شورای عالی آموزش و پرورش مشخص می کند. برگزاری آزمون این دروس بر اساس اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش خواهد بود”

مخالفت مجلس با جرم‌انگاری برای اجرا نکردن یا اجرای ناقص قانون کنکور

نمایندگان مجلس در انتها نیز با نظر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حذف ماده 3 این طرح موافقت خود را اعلام کردند. طبق موارد  ذکر شده در این ماده، پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز عالی  بدون شرکت در کنکور و کسب رتبه یا تراز مناسب، جرم به حساب می آید و باید طبق قانون مجازات اسلامی با آن رفتار کرد. کسانی که مرتکب این جرم شوند، علاوه بر انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی، به مجازات تعزیری درجه شش موضوع ماده (19) قانون مجازات اسلامی مصوب در تاریخ اول اردیبهشت 1392 محکوم خواهند شد.

قرار است این حکم به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های مختلف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در 18 اسفند ماه 1394 تصویب شده بود با توجه به اصلاحات لازم اضافه شود. پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از سال 1403 به بعد با توجه به این قانون خواهد بود.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور