خانه اخبار تحصیلی کنکور با حذف تاثیر معدل در کنکور موافقت نشد

با حذف تاثیر معدل در کنکور موافقت نشد

با حذف تاثیر معدل در کنکور موافقت نشد

انتقادهای زیادی در خصوص نحوه برگزاری کنکور 1402 و اجرای شرط معدل در نتیجه آزمون مطرح بود که در مجلس شورای اسلامی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

با حذف تاثیر معدل در کنکور موافقت نشد

در روزهای اخیر شاهر برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط نمایندگان مجلس بودیم. در این جلسه به بررسی طرح اعمال سوابق تحصیلی بر نتیجه کنکور پرداخته شده بود که انتقادهای زیادی را از طرف نمایندگان به همراه داشت. بسیاری از آنها معتقد بودند که زیر ساخت های لازم برای اعمال سوابق تحصیلی دانش آموزان اجرا نشده و اعمال معدل باعث ایجاد بی عدالتی بین پذیرفته شدگان مراکز آموزش عالی کشور خواهد شد.

در مقابل برخی از افراد نیز نسبت به اجرای این طرح نظرات مثبتی داشتند و تاکید می کردند که اجرای این طرح باعث می شود تا در نظام آموزشی به نمرات و دروس نهایی اهمیت بیشتری داده شود. در برابر تمام این اختلاف نظرات، طرحی توسط نمایندگان تصویب شد که طبق جزئیات آن، کنکور می بایست در سال های 1403، 1404 و 1405 طبق روال سال های قبل از 1402 برگزار می شد. در این مدت زمان نیز باید زیر ساخت های لازم برای اجرای طرح اعمال سوابق تحصیلی در کنکور از طرف آموزش و پرورش آماده می شد. خواسته نمایندگان این بود که اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از سال 1406 و بعد از آماده شدن زیر ساخت های لازم در نظام آموزشی کشور، انجام شود.

این طرح در صحن علنی مجلس تصویب و برای تصویب قطعی به شورای نگهبان ارسال شده بود که مورد تصویب واقع نشد. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط سخنگوی شورای نگهبان؛ طرح اصلاح تبصره (5) ماده (5) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در زمینه نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و نحوه برگزاری کنکور سراسری بود در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته شده و به دلیل مغایرت با قانون اساسی، مورد پذیرش واقع نشد.

بعد از انتشار این خبر توسط شورای نگهبان، آزمون سراسری در سال 1403 همانند سال 1402 برگزار خواهد شد که مقررات و جزئیات آن نیز توسط سایت سنجش کشور منتشر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور