خانه اخبار تحصیلی کنکور تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور۱۴۰۳

در آخرین اطلاعیه منتشر شده از طرف سازمان سنجش کشور، به تمام مقررات برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۳ به ویژه میزان اعمال سوابق تحصیلی اشاره شده است.

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1403

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در نحوه برگزاری کنکور مطرح است، اعمال قطعی سوابق تحصیلی و میزان درصد آن می باشد. بعد از چند هفته خبرهای مختلف در خصوص تغییرات در نحوه برگزاری کنکور 1403، در نهایت سازمان سنجش، مقررات برگزاری آن را به صورت اطلاعیه منتشر کرد. در این اطلاعیه به تمام موارد لازم از جمله میزان اعمال سوابق تحصیلی هر کدام از رشته ها با توجه به نظام آموزشی آنها نیز مشخص شد.

در کنکور سال ۱۴۰۳، تاثیر قطعی معدل از پایه دوازدهم متوسطه خواهد بود که این میزان با توجه به نوع نظام آموزشی هر کدام از داوطلبان، متغیر است. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده، میزان اعمال درصد سوابق تحصیلی به صورت زیر خواهد بود.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۳
نوع نظام آموزشی و رشته هامیزان سهم نمره
 نظام 3-3-6 رشته های ریاضی، تجربی، انسانی50 درصد
دیپلم نظام سالی – واحدی / ترمی – واحدی (ریاضی، تجربی، انسانی)37/5 درصد
پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی / ترمی – واحدی (ریاضی، تجربی، انسانی)12/5 درصد
نظام 3-3-6 رشته های زبان خارجی و هنر28 درصد
دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی ( رشته های زبان و هنر)21 درصد
پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی (رشته های زبان و هنر)7 درصد

میزان درصد در نظر گرفته شده برای داوطلبانی که در نظام آموزشی سالی واحدی/ترمی واحدی مدرک متوسطه خود را دریافت کرده اند، برای هر کدام از مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت جداگانه اعلام شده که مجموع آنها با یکدیگر در نظر گرفته می شود. برای رشته های نظری ( ریاضی، تجربی، انسانی) مجموع درصد دیپلم و پیش دانشگاهی 50 بوده و برای رشته های زبان و هنر نیز 28 می باشد.

میزان درصد مشخص شده برای رشته های زبان خارجی و هنر نیز فقط شامل دروس عمومی است و نمره دروس اختصاصی از طریق آزمون سراسری که درصد آن 72 است، مشخص می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور