خانه اخبار تحصیلی کنکور تغییرات جدید شامل حال کنکور ۱۴۰۳ نمی شود

تغییرات جدید شامل حال کنکور ۱۴۰۳ نمی شود

تغییرات جدید شامل حال کنکور ۱۴۰۳ نمی شود

زمزمه هایی در خصوص تغییرات کنکور برای سال های آینده به گوش می رسید که رئیس سازمان سنجش کشور اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرد.

تغییرات جدید شامل حال کنکور 1403 نمی شود

در روزهای اخیر خبرهایی در خصوص مخالفت نمایندگان مجلس با طرح اعمال سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور به گوش می رسید که پیش بینی هایی از حذف این طرح برای کنکور ۱۴۰۳ نیز عنوان شد. در آخرین نشست مطبوعاتی که با رئیس سازمان سنجش کشور در این زمینه عنوان شد، ایشان تاکید کردند که اگر تغییراتی در این زمینه اعمال شود باید تا اواخر شهریور ماه به سازمان سنجش کشور اعلام و به داوطلبان نیز اطلاع رسانی می شد.

وی عنوان کردند که شهریور ماه در حال تمام شدن است و هیچ خبری در زمینه ایجاد تغییر در کنکور 1403 عنوان نشده است و به همین دلیل در کنکور سال آینده، سوابق تحصیلی با سهم 50 درصد اعمال خواهند شد. وی تاکید کردند که هر گونه تغییری که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شود از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

طبق آخرین مصوبه ای که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و سپس مورد تایید سازمان ها و مراکز مربوطه قرار گرفته شده است، میزان درصد اعمال سوابق تحصیلی در کنکور برای هر کدام از سال های پیش رو و سال 1402 به صورت زیر بوده است.

  • کنکور سال 1402: 40 درصد
  • کنکور سال ۱۴۰۳: 50 درصد
  • کنکور سال 1404: 60 درصد

میزان درصد سوابق تحصیلی برای هر کدام از درس های عمومی و اختصاصی متغیر است که جزئیات آن برای گروه های آزمایشی مختلف با توجه به اطلاعات درج شده در جدول زیر می باشد.

میزان درصد اعمال دروس عمومی و اختصاصی گروه های آزمایشی مختلف
گروه آزمایشیسالدرصد عمومی و اختصاصی
گروه های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی140226 درصد عمومی، 14 درصد تخصصی
140328 درصد عمومی، 22 درصد تخصصی
140430 درصد عمومی، 30 درصد تخصصی
گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجه26 درصد فقط دروس عمومی

نکته: ملاک اعمال سوابق تحصیلی شامل نمرات خرداد ماه سال پذیرش دانشجو می باشد و نمرات شهریور و دی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته نمی شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور