خانه اخبار تحصیلی کنکور آیا در کنکور ۱۴۰۲ تقلبی صورت گرفت؟

آیا در کنکور ۱۴۰۲ تقلبی صورت گرفت؟

آیا تقلبی در کنکور 1402 صورت گرفت؟

با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت و به فاصله شش ماه، خبرهایی در خصوص تقلب در آزمون سراسری ایجاد شده بود.

آیا در کنکور 1402 تقلبی صورت گرفت؟

در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، نشست مطبوعاتی با رئیس سازمان سنجش کشور در خصوص نحوه برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۲ انجام شد که به برخی از پرسش های خبرنگاران جواب دادند. یکی از سوالاتی که مطرح بود، تقلب در کنکور سال 1402 بوده که به گفته ایشان، در سال ۱۴۰۲ هیچگونه تقلب سازماندهی شده در کنکور وجود نداشته است.

وی تاکید کردند که در سال جاری در مقایسه با سال 1400 که حدود چند هزار تقلب وجود داشت، در هر دو نوبت کنکور دی و تیر ماه، هیچگونه تقلب سازماندهی شده وجود نداشته که توسط حراست و سازمان بازرسی موجود در سالن های برگزاری کنکور نیز این مسئله تایید شده است.

اطلاعات کلی آزمون های سراسری

  • یکی از موضوعاتی که در این نشست عنوان شد، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 بود که به گفته ایشان در نیمه دوم مهر ماه مشخص و اعلام می شوند.
  • ایشان در خصوص دلیل تاخیر در زمان اعلام نتایج نهایی نیز اینطور عنوان کردند که در سال ۱۴۰۲ به دلیل اعمال سوابق تحصیلی در کنکور، این نتایج حدود 25 روز با تاخیر نهایی شدند و سپس یک فرصت مجدد تا 8 شهریور ماه به آموزش و پرورش در خصوص ارسال سوابق به سازمان سنجش داده شد که باعث شده نتایج نهایی کنکور نیز با تاخیر منتشر شود.
  • به گفته وی، رشته های شرایط خاص نیز بعد از اعمال سوابق تحصیلی استخراج شده اند که امیدوارند دانشگاه ها نیز نتایج نهایی را تا 31 شهریور ماه به سازمان سنجش اعلام کنند.
  • تعداد 531 هزار نفر ظرفیت برای ورود به دانشگاه ها از طریق کنکور اعلام شده که به احتمال زیاد نصف این درصد خالی خواهد ماند.
  • ایشان در انتهای سخنان خود به اعلام نتایج ارشد در سال 1402 نیز اشاره کردند که حتی یک مورد اعتراض به نتایج وجود نداشته و بیان کردند که این افراد نیز مسیر ثابت خود را طی خواهند کرد.
  • به گفته وی، تعداد ظرفیت خالی مقطع دکتری 14 هزار نفر بوده که 10 هزار و 871 نفر قبول شده اند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور