خانه کنکور دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند، باید با ورود به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مسیر متفاوتی را طی نمایند. این افراد باید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به آدرس azmoon.org دانلود کرده و آن را به خوبی مطالعه نمایند. این دفترچه کاملا مجزا با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری است و زمان انتشار یکسانی ندارند.

البته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد همانند دانشگاه سراسری حاوی مطالبی مثل شرایط و ضوابط، سهمیه های موثر، کد رشته محل ها و… می باشد. همچنین میزان شهریه و وام هایی که به دانشجویان پرداخت می کنند، در این فایل درج شده است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 (به محض انتشار فعال می گردد)

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402 احتمالا در نیمه دوم مرداد ماه منتشر شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد یکی از الزامات مهم برای تمامی متقاضیان این دانشگاه خواهد بود. داوطلبان تمامی اطلاعات مهم از جمله شرایط و ضوابط، تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و… را از طریق این دفترچه دریافت خواهند کرد.
دفترچه انتخاب رشته معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد منتشر می شود که احتمالا در هفته های پایانی مرداد ماه 1402 بر روی سایت دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org قرار بگیرد. چون که زمان دقیق انتشار دفترچه 1402 مشخص نیست، می توانید در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شده تا در اسرع وقت از انتشار آن مطلع شوید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

اگر چه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای هر رشته مجزا خواهد بود اما دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و برای تمامی رشته ها تدوین گردیده است. داوطلبان می توانند فایل PDF این دفترچه را به محض انتشار از سایت Azmoon.iau.org یا از طریق لینک مستقیم زیر دانلود نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 (به محض انتشار فعال می گردد)

نکته: انتخاب رشته های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و داندانپزشکی دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. لذا داوطلبانی که علاقه مند تحصیل در این رشته ها هستند، باید کد رشته های مربوطه را از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته کنکور 1402 ثبت نمایند.

محتویات دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

محتویات دفترچه انتخاب رشته به چند بخش مجزا تقسیم بندی می شود که مطالعه هر یک از بخش ها برای تمامی داوطلبان الزامی است. متقاضیان ثبت نام در دانشگاه آزاد پس از مطالعه دقیق این مندرجات می توانند نسبت به انتخاب رشته و ثبت آن ها اقدام نمایند. این محتویات شامل موارد زیر هستند.

  • شرایط پذیرش دانشجو
  • شیوه پذیرش دانشجو
  • تسهیلات دانشجویی اعم از امکانات صندوق رفاه، وام دانشجویی دانشگاه آزاد
  • شرایط پذیرش مشمولان وظیفه عمومی داوطلبان آقا
  • انواع سهمیه ها از جمله سهمیه مناطق، ایثارگران و…
  • میزان شهریه و هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد
  • لیست رشته های دانشگاه آزاد
  • شهرستان های ممنوع برای انتخاب رشته اتباع خارجی

برای کسب تجربه ای بهتر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید از طریق لینک نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

احتمالا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در نیمه دوم مرداد ماه باشد.

2- دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از چه طریقی منتشر می گردد؟

این دفترچه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org قابل دسترسی خواهد بود.

3- آیا تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شرکت نمایند؟

خیر، تنها داوطلبانی که در کارنامه اولیه کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را داشته باشند، می توانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور