خانه انتخاب رشته کنکور سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و انتشار کارنامه اولیه، داوطلبان بایستی برای انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند. برای انجام یک انتخاب رشته صحیح ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را با دقت مطالعه نموده تا با نحوه انتخاب رشته، لیست رشته های ارائه شده و همچنین ظرفیت آن ها آشنا شوید، سپس با کمک گرفتن از یک مشاور و یا فردی که در این زمینه تجربه زیادی دارد، کد رشته های خود را انتخاب نموده و در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدامات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانیazmoon.iau.ir انجام خواهد شد.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در نیمه اول مرداد ماه و از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد.

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور آزاد 1402

همان طور که می دانید کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و تمام مراحل آن ها تا زمان اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه، به صورت مشترک می باشد اما لازم است گفته شود که انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا از انتخاب رشته دانشگاه سراسری انجام می شود.

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند زمانی مجاز به انتخاب رشته های با آزمون این دانشگاه می باشند که در جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲حاضر شده و در کارنامه اعلام نتایج آن ها واژه “مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” درج شده باشد. در ادامه به معرفی بخش های مختلف سامانه انتخاب رشته این دانشگاه خواهیم پرداخت.

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • شماره 1: مراجعین با کلیک بر روی لینک های موجود در این بخش می توانند به طور مستقیم به سامانه های مشخص شده همچون سایت سازمان سنجش آموزش کشور و… ورود کنند.
  • شماره 2: در صورتی که افراد نیاز به شناخت واحد های مختلف دانشگاه آزاد را داشته باشند، با انتخاب این گزینه می توانند از امکانات آن بهره ببرند.
  • شماره 3: درخواست های الکترونیکی داوطلبان مبنی بر ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و یا اعتراض به نتایج آن از طریق قسمت مربوطه قابل ثبت خواهد بود.
  • شماره 4: فرزندان هیئت علمی که نیازمند استفاده از تسهیلات نقل و انتفال هستند، می توانند از ورود به این بخش به انجام مراحل مربوطه بپردازند.
  • شماره 5: سامانه هایی در که در بازه های زمانی فرآیند های مربوطه فعال می شوند نیز، در بخش “لیست سامانه ها” قابل دسترسی می باشند.
  • شماره 6: متقاضیان درصورت نیاز به ارتباط با مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد و یا اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دانشگاه آزاد، می توانند بر روی گزینه های این قسمت کلید نمایند.

لازم است گفته شود که معمولا در کارنامه اولیه صادر شده از سوی سازمان سنجش، شناسه دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج می شود و داوطلبان می توانند با استفاده از آن وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

همانطور که گفته شد، برای اینکه بخواهید فرآیند مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به انجام برسانید، می بایست مراحل فوق را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

  • به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه نموده و بر روی لینک فعال شده “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.مرحله اول انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  • در ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را از قسمت سمت چپ سایت دانلود نموده و به دقت مطالعه نمایید و سپس کد رشته های مورد نظر خود را براساس رتبه و ترازی که کسب نموده اید انتخاب کنید. بعد از آن دوباره وارد سامانه شوید و کادر های مربوط به کد دسترسی 7 رقمی مندرج در کارنامه اولیه و کد ملی را تکمیل نموده و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.مرحله دوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  • در این صفحه اطلاعات فردی شما در قسمت بالای صفحه نشان داده می شود و شما می بایست برای انجام فرآیند انتخاب رشته مبلغ مشخص شده، روی گزینه “پرداخت” کلیک نموده و وجه مذکور را از طریق سامانه واریز نمایید.مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  • اکنون اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و بر روی عبارت “پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • در مرحله آخر و پس از تکمیل فرم مربوط به مشخصات، بر روی گزینه “ثبت نهایی کلیک کنید و در فیلدهای مربوطه کد رشته محل های مورد نظر خود را با دقت وارد کنید و کد پیگیری ارائه شده را نزد خود نگه دارید.

نکاتی در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان برای انجام انتخاب رشته خود ملزم به رعایت یک سری نکات هستند که ما در ادامه تعدادی از این نکات مهم را ذکر خواهیم کرد.

  1. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند، در زمان انتخاب رشته باید هزینه قابل پرداخت مربوط به این دانشگاه را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
  2. داوطلبان زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه های آزاد اقدام کنند که عبارت “مجاز” در فیلد انتخاب رشته این دانشگاه ذکر شده باشد.
  3. کد رشته های خود را به ترتیب (رشته های خوش بینانه، واقع بینانه و بد بینانه) در کاغذی یادداشت کنید.
  4. داوطلبان می بایست در زمان مقرر از طریق سایت azmoon.iau.ir، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.
  5. تعداد انتخاب های مجاز برای هر داوطلب 100 کدرشته محل می باشد.

نکته: در سال های گذشته، انتخاب رشته آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شدند، اما طی تغییری که در سال های گذشته به وجود آمده است، انتخاب کدرشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد، می بایست در سایت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، به نشانی sanjesh.org انجام داده شود و دیگر این کد رشته ها در فرم انتخاب رشته سامانه سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد وارد نخواهد شد.

 

سوالات متداول

1- آیا سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری در نظر گرفته شده است؟

بله، انجام روند انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مجزا امکان پذیر می باشد.

2- انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

فرآیند انتخاب رشته برای متقاضیان، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلان به نشانی azmoon.iau.ir، قابل انجام می باشد.

3- امکان مراجعه به سایت به جهت انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ در چه زمانی می باشد؟

داوطلبان از 18 لغایت 28 مرداد ماه می توانند جهت انجام انتخاب رشته به سایت مورد نظر مراجعه کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. سعید

    سلام وقتتون بخیر
    من با رتبه ۵۷ هزار منطقه ۲ شانسی برای قبولی در رشته فیزیوتراپی دارم؟
    تو چه رشته هایی از پیرا پزشکی و کدوم شهر ها شانس قبولی بیشتری دارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد، رشته ی فیزیوتراپی جزو لیست رشته های ارائه شده پیراپزشکی نمی باشد، و برای انتخاب رشته ماکزیمم نمره ی کل زیرگروه ها (تراز) شما ملاک می باشد.

  2. سعید

    سلام وقت بخیر با رتبه ۵۷ هزار منطقه ۲ میتونم فیزیوتراپی آزاد بخونم؟ تو کدوم شهر ها شانس بیشتری دارم؟

  3. عباس

    سلام با تراز ۶۸۳۳و رتبه۲۹۹۴۶ میتونم هوشبری ازاد ظرفیت مازاد یزد را بیارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. با توجه به قبولی های سال گذشته ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد یزد در سهمیه ی مناطق با حداقل تراز ۶۸۰۰ پذیرش داشته است. با توجه به افزایش ظرفیت ها شانس قبولی شما بالاتر می رود.

دریافت مشاوره پیج کنکور