خانه انتخاب رشته کنکور ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل پذیرش در کنکور دانشگاه آزاد می باشد. یک انتخاب نادرست ممکن است تمام زحمات شما برای پذیرش در یک رشته و دانشگاه پرمتقاضی از بین ببرد بنابراین در انتخاب کد رشته های خود نهایت دقت را داشته باشید و حتی الامکان از افراد با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید. ممکن است برخی داوطلبان پس از شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انجام بررسی های مجدد، متوجه شوند که کد رشته های خود را نادرست ثبت نموده اند و یا قصد تغییر کد رشته های خود را داشته باشند. با توجه به درخواست های بسیار زیاد داوطلبان امکان ویرایش و اضافه نمودن انتخاب ها برای تمامی داوطلبان 5 گروه آزمایشی (انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان) فراهم شده است.

 

✅ لینک مسقیم ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

 

در زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد، داوطلبان امکان تغییر اولویت نیز خواهند داشت.

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند و می خواهند در دانشگاه آزاد تحصیل نمایند، می بایست ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد خود را با دقت مطالعه نموده سپس با مراجعه به سایت azmoon.iau.ir و پرداخت هزینه انتخاب رشته برای انجام این فرآیند اقدام کنند. ممکن است برخی از متقاضیان پس از ثبت کد رشته های مورد نظر خود مجددا فرم مربوطه را بررسی نموده و متوجه اشکالات و نواقصی در آن بشوند و یا بخواهند تعداد بیشتری انتخاب داشته باشند.

 مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، امکانی را برای داوطلبان ایجاد کرده است که بر مبنای آن بتوانند نسبت به ایجاد تغییرات لازم اقدام کنند. بر اساس این که مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 1 تا 11 شهریور ماه است، شرکت کنندگان فرصت دارند در طی همین بازه زمانی ویرایش خود را انجام دهند، البته ممکن است این مهلت مورد تمدید نیز قرار بگیرد که در ادامه مطلب شرح خواهیم داد.

شایان ذکر است که داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کنکور از آخرین اخبار مربوط به زمان ویرایش انتخاب رشته آگاهی یابند.

تمدید مهلت ویرایش انتخاب رشته ۱۴۰۲

یکی دیگر از فرصت هایی که جهت ویرایش انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار داده می شود، تمدید مهلت انتخاب رشته می باشد. لذا افرادی که در بازه زمانی تعیین شده موفق به انجام انتخاب رشته نشده باشند و یا قصد ویرایش انتخاب رشته را دارند، می بایست در بازه زمانی تمدید شده برای انجام این فرآیند اقدام کنند.

با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 18 شهریور 1402 مورد تمدید قرار گرفت، متقاضیان می توانند تا پایان بازه تمدید مهلت انتخاب رشته به ویرایش اطلاعات مربوطه بپردازند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان برای ویرایش کد رشته هایی که در فرم خود درج نموده اند، می بایست در زمان مقرر با مراجعه مجدد به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و طی مراحل زیر، به رفع اشکالات موجود پرداخته و یا تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایند.

  • ابتدا وارد سایت به نشانی azmoon.iau.ir شده و گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 آزاد اسلامی (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانپزشکی) انتخاب نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • پس از چک کردن مشخصات فردی خود آیکون “پرداخت” را لمس نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

پس از ورود می توانید اطلاعات مربوطه را ویرایش نمایید.

نکته: در سال های اخیر، انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه و از طریق سایت های مرتبط به خود انجام می شدند، اما طی تغییری که در سال 1402 به وجود آمده است، انتخاب کدرشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد در سایت انتخاب رشته کنکور، انجام می گیرد.

نکاتی در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به نکات ذکر شده در این خصوص توجه داشته باشند تا انتخاب درست و اصولی را در این زمینه به کار گیرند.

  • سعی داشته باشید در حین انتخاب رشته حتی اگر شانس کمی در پذیرش رشته های مورد علاقه خود دارید، آن کد رشته ها را در اولویت خود قرار دهید.
  • استفاده از نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد می تواند مسیر رسیدن به هدف را آسانتر نماید.
  • پس از اعلام نتایج نهایی در صورتی که در رشته مورد علاقه خود پذیرش نشده باشید، می توانید درخواست تغییر اولویت داده و مجددا شانس پذیرش خود را امتحان نمایید.
  •  اکثر مواقع اصلاحیه هایی برای دفترچه انتخاب رشته منتشر می شود که در آن ممکن است برخی کد رشته ها تغییر یابند در این صورت به اصلاحیه ها توجه داشته باشید.

پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان، فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد آغاز شده و لازم است متقاضیان این مرحله را با کسب اطلاعات کافی و نهایت دقت پشت سر بگذارند. اما ممکن است متقاضیان در مهلت انتخاب رشته و یا پس از آن قصد تغییر در تعداد یا چینش کد رشته های خود داشته باشند و یا متوجه بشوند که برخی از کد ها را به درستی ثبت نکرده اند. در این صورت لازم است در اسرع وقت نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. داوطلبان دانشگاه آزاد هم این امکان را دارند که در صورت لزوم با مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، در فرم انتخاب رشته خود تغییر ایجاد کنند.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان چه زمانی می توانند نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند؟

این امکان برای داوطلبان در دو بازه زمانی انتخاب رشته و تمدید آن یعنی 1 تا 18شهریور ۱۴۰۲ وجود دارد.

2- متقاضیانی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام داده اند، از چه طریقی می توانند به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند؟

با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir می توانند نسبت به اعمال تغییرات مد نظر اقدام نمایند.

3- چه زمانی نیاز به ویرایش انتخاب رشته داریم؟

در صورتی که متوجه وجود اشکال در فرم انتخاب رشته خود بشویم و یا بخواهیم در تعداد و چینش کد رشته های انتخابی خود تغییر ایجاد کنیم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. مهسا

    سلام
    من پریشب انتخاب رشته دانشگاه ازاد م رو ویرایش کردم ولی در سایت ها زده تا ۲۵ م شهریور مهلت بوده به نظرتون ثبت شده؟ کد رهگیری وقتی ویرایش کردم برام اومد و مجدداً که میرم تو سایت رشته های ویرایش شده م رو میزنه بنظرتون ثبت شده ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه موفق به دریافت کد رهگیری شده اید ویرایش شما با موفقیت ثبت گردیده است.

  2. مریم

    سلام من قبلا اتخاب رشته کردم تموم شده.
    تو فرصت ویرایش میتونم کد رشته جدید وارد کنم یا نه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، محدودیتی برای شما وجود ندارد.

  3. حوا

    چند بار می تونیم تو وبسایت ازاد ویرایش کنیم انتخابامونو؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، تا زمان پایان انتخاب رشته، شما می توانید انتخاب رشته ی خود را ویرایش کنید.

دریافت مشاوره پیج کنکور