خانه مدارس دیجی فرم شاد | سامانه digiform.ir

دیجی فرم شاد | سامانه digiform.ir

نحوه ساخت آزمون آنلاین در دیجی فرم شاد
دیجی فرم شاد

در ایام شیوع ویروس کرونا، برنامه شاد پراستفاده ترین اپلیکیشن کاربردی در طول سال تحصیلی دانش آموزان می باشد. معلمان نیز بنا به صلاح دید وزارت آموزش و پرورش تا زمان حضوری شدن کامل مدارس باید از این بستر برای آموزش محصلان مقاطع مختلف بهره گیرند. در این بین به واسطه سایتی تحت عنوان دیجی فرم، زمینه بسیار مناسبی برای دبیران فراهم شده است تا بتوانند اعمالی از قبیل طراحی آزمون و فرم حضور غیاب آنلاین را به انجام برسانند.

همچنین در نسخه جدید برنامه شاد  امکان طراحی پرسشنامه نیز در نظر گرفته شده است تا بدین ترتیب معلمان از کیفیت برگزاری کلاس ها و نحوه تدریس دروس نیز آگاهی لازم را کسب نمایند. لازم به ذکر است که در این سامانه، صرفا امکان برگزاری آزمون های چهار گزینه ای فراهم شده و معلمان می توانند علاوه بر طراحی سوالات تشریحی، نسبت به ساخت آزمون آنلاین در برنامه شاد نیز اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که که دسترسی به برخی امکانات این سامانه در نسخه تحت وب شاد محدود می باشد.

لینک ورود مستقیم به سامانه دیجی فرم شاد

دیجی فرم شاد مرحله اول

سامانه دیجی فرم شاد به نشانی اینترنتی digiform.ir امکان طراحی آزمون های آنلاین را برای معلمان فراهم کرده است.

معرفی سامانه دیجی فرم شاد

از سالی که همه گیری بیماری کرونا تمامی مدارس را در تمامی مقاطع تحصیلی به تعطیلی کشاند، سامانه های مختلفی برای پوشش ارزیابی دانش آموزان به صورت اینترنتی طراحی شد که یکی از این سایت های پرکاربرد، سامانه دیجی فرم می باشد. خدمات این سایت به مشابه سایت گوگل فرم است ولی نسبت به آن از امکانات بهتر و خدمات بیشتری برخوردار بوده و گزینه ای مناسب جهت ساخت آزمون های آنلاین به شمار رود.

امکانات سامانه 

مقصود از دیجی فرم شاد همان پلت فرمی است که در سایت دیجی فرم طراحی شده و سپس برای دانش آموزان در اپلیکیشن شاد ارسال می گردد. سامانه دیجی فرم امکان ساخت آزمون آنلاین، پرسشنامه و نظر سنجی کلاسی و لیست حضور غیاب اینترنتی را برای معلمان فراهم کرده است که در ایام تعطیلی مدارس، بهترین گزینه برای افزایش بهره وری آموزش و یادگیری مجازی می باشد.

یکی از مهم ترین مزیت های برگزاری آزمون آنلاین در قالب دیجی فرم شاد، کاهش امکان تقلب در بین دانش آموزان است زیرا این بستر امکانی را فراهم می کند تا هر دانش آموز به صورت مجزا آزمون خود را به پایان برساند. از دیگر امکانات سامانه مذکور می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان محدود کردن تعداد دفعات شرکت در آزمون برای هر دانش آموز
  • وارد کردن تصویر برای سوالات
  • تنظیم زمان شروع، پایان و فعال بودن آزمون
  • ویرایش آنلاین آزمون به همراه صدور کارنامه حاوی نمرات
  • برگزاری آزمون هایی که به صورت هماهنگ کشوری و منطقه ای
  • نمایش لحظه ای تصویر دانش آموزان و عملکرد آنان در طول آزمون
  • قابلیت تصادفی کردن ترتیب نمایش سوالات برای دانش آموزان مختلف

مراحل عضو شدن در سامانه دیجی فرم شاد

معلمان برای دسترسی به امکانات و خدمات دیجی فرم شاد ابتدا بایستی در این سامانه عضو شوند. عضویت در سایت دیجی فرم بر خلاف برنامه شاد نیازی به گذراندن مراحل احراز هویت ندارد و به راحتی می توان از طریق طی کردن مراحل زیر به عضویت این سامانه درآمد.

  • به سامانه digiform.ir مراجعه نموده و بر روی گزینه “اکنون شروع کنید” کلیک نمایید.

دیجی فرم شاد مرحله دوم

  • اکنون می بایست گزینه “ثبت شماره جدید” را انتخاب کنید.

دیجی فرم شاد مرحله سوم

  • شماره همراه خود را در کادر مورد نظر وارد نموده و سپس کلید “مرحله بعد” را بفشارید.

دیجی فرم شاد مرحله چهارم

  • در این مرحله پیامکی که حاوی یک کد فعال سازی می باشد به شما ارسال خواهد شد. آن را در کادر نمایش داده شده وارد کنیدو سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید تا فرآیند عضویت شما تکمیل گردد.

دیجی فرم شاد مرحله پنجم

مراحل ساخت آزمون آنلاین در بستر دیجی فرم شاد

یکی از مهم ترین خدماتی که در قالب سامانه دیجی فرم به معلمان ارائه می گردد، امکان ساخت و طراحی آزمون آنلاین است. در واقع این امر باعث به وجود آمدن بستری برای سنجش و ارزیابی صحیح دانش آموزان به دور از تقلب می شود. برای بهره مندی از این امکان، ابتدا بایستی با انجام مراحلی که در بخش قبل ذکر شد، فرآیند عضویت خود را به انجام برسانید. اکنون مطابق با روند زیر می توانید آزمون های آنلاین را برای دروس مختلف طراحی کنید.

  • بعد از عضویت در سامانه دیجی فرم به نشانی digiform.ir، در پنل نمایش داده شده بر روی آیکون “آزمون” کلیک نمایید. همچنین در صورتی که مایل به طراحی سیستم حضور و غیاب آنلاین دانش آموزان هستید می توانید با انتخاب آیکون “حضور و غیاب” به صورت رایگان این امر را انجام دهید.

دیجی فرم شاد مرحله ششم

  • اکنون گزینه “ایجاد آزمون جدید” را انتخاب کنید.

نکته: یکی دیگر از خدمات سامانه دیجی فرم، امکان استفاده مجدد از سوالاتی می باشد که در گذشته طراحی شده اند. برای این منظور کافی است لینک فرم طراحی شده را در قسمت “کپی از سایر آزمون ها” دیجی فرم وارد نمایید تا بتوانید سوالات آزمون های قبل را در آزمون جدید کپی کنید.

دیجی فرم شاد مرحله هفتم

  • اکنون از کادر بالای صفحه نوع آزمون مدنظر خود را مشخص نموده و عنوان آن را وارد کنید. در ادامه عبارت “تایید و ایجاد فرم” را بفشارید.

دیجی فرم شاد مرحله هشتم

  • در این مرحله می توانید سوالات مدنظر خود را وارد نموده و سپس با تعیین مدت زمان محدود و استفاده از گزینه “افزودن سوال”، آزمون را طراحی کنید. در نهایت نیز بر روی گزینه “ذخیره نهایی” کلیک کنید تا امکان ارسال آن برای دانش آموز مدنظر در برنامه شاد فراهم گردد.

دیجی فرم شاد مرحله نهم

  • بعد از طراحی فرم آزمون آنلاین، لینک آزمون بایستی توسط دبیر درس مربوطه با کیلک بر روی عبارت “کپی لینک” کپی شود و در گروه کلاسی دانش آموزان در برنامه شاد ارسال گردد. لازم به ذکر است که هر دانش آموزی با کلیک بر روی لینک مربوطه به فضای آزمون انتقال داده می شود.

دیجی فرم شاد مرحله دهم

توجه داشته باشید که در ابتدا توسط سایت دیجی فرم، اعتبار هدیه ای برای کاربر در نظر گرفته می شود که دبیران با استفاده از آن می توانند فرم های آنلاین مختلفی را طراحی کنند ولی بعد از اتمام این اعتبار و برای ادامه برخورداری از امکانات این بستر، بایستی هزینه ای تحت نام تعرفه بهره مندی از خدمات دیجی فرم شاد پرداخت گردد.

 

سوالات متداول

1- هدف از طراحی سامانه دیجی فرم شاد چیست؟

این سامانه با هدف طراحی آزمون های آنلاین و سیستم حضور و غیاب مجازی دانش آموزان راه اندازی شده است.

2- مراحل ساخت آزمون آنلاین در دیجی فرم شاد چگونه است؟

این امر با عضویت در سامانه دیجی فرم امکان پذیر می گردد که مراحل آن به صورت کامل در متن مقاله ارائه شده است.

3- آیا طراحی سوال و ساخت آزمون آنلاین در دیجی فرم رایگان است؟

در ابتدا مبلغی به عنوان اعتبار هدیه به کاربران داده می شود ولی بعد از اتمام آن برای طراحی هر آزمون، بایستی مبلغ مشخصی به حساب دیجی فرم واریز شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس