خانه اخبار تحصیلی کنکور زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور۱۴۰۳
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور۱۴۰۳

طبق اظهارات سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، با توجه به تعویق زمان برگزاری کنکور تیرماه از 7 و 8 به 21 و 22 تیرماه، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مهرماه اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳

رئیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار کرد: زمان برگزاری کنکور تیر به دلیل انتخابات ریاست جمهوری از 7 و 8 تیرماه تغییر کرد و در صبح و بعدازظهر روز ۲۱ تیر ماه و در صبح روز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

باتوجه به زمانبندی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، قرار بود نتایج نهایی کنکور در نیمه شهریور ماه اعلام شود که با توجه به این دو هفته تاخیر در برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳، پیش بینی می شود نتایج نهایی کنکور در نیمه مهرماه اعلام گردد.

کارنامه نتایج علمی کنکور اردیبهشت ماه حاوی نمرات خام داوطلبان، در 17 خرداد ماه منتشر شد و پیش بینی می شود کارنامه نتایج علمی کنکور تیرماه نیز در اواخر مرداد ماه اعلام شود.

پس از انتشار کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، برای تمامی متقاضیان آزمون سراسری اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو نوبت در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در آن شرکت کرده است، شامل بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اعلام می‌شود که متقاضیان لازم است براساس این کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بنابراین اعلام نتایج کنکور 1403 در 4 مرحله خواهد بود:

  •  نمرات خام کنکور اردیبهشت ماه (17 خرداد ماه)
  • نمرات خام کنکور تیرماه (اواخر مرداد ماه)
  • کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، حاوی رتبه و تراز داوطلب (به فاصله چند روز پس از اعلام نتایج کنکور تیرماه)
  • اعلام نتایج انتخاب رشته یا اعلام نتایج نهایی (نیمه مهرماه)

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور