خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

آن دسته از دانشجویان علوم پزشکی که قصد انتقالی و میهمان بودن دارند، می بایست با مطالعه دفترچه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزشی کشور، ضمن دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه فرآیند نام نویسی خود را آغاز نمایند. ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی معمولا در نیمسال اول اردیبهشت ماه و نیمسال دوم آبان ماه انجام می گیرد و متقاضیان می بایست به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه های مجزا اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشجویان از 20 آبان تا 20 آذر ماه 1402 می توانند به ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی اقدام نمایند.

زمان ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی 1402 – 1403

معمولا برای برخی از دانشجویان در طول دوره تحصیل شرایطی پیش آمده است که قصد انتقالی و یا دانشجوی میهمان بودن در دانشگاه مورد نظر دیگری را داشته باشند. با توجه به این که موارد بسیاری برای این تصمیم در بین دانشجویان وجود دارد اما از مهم ترین دلایلی که می توان به آن اشاره کرد: ازدواج، کار، بیماری، مشکل رفت و آمد و… می باشد. هر ساله مراکز آموزشی فرصتی را فرآهم می کنند تا دانشجویانی که دارای شرایط ویژه ای هستند، با رعایت قوانین و ضوابط نقل و انتقال نسبت به درخواست انتقالی یا میهمان بودن خود اقدام نمایند.

 

همچنین، واجدین شرایط جهت انتقالی یا میهمان بودن می بایست دربازه های زمانی ذکرشده در جدول زمانبندی در نیمسال اول و دوم با مراجعه به سامانه “درخواست میهمانی” دانشجویان به نشانی guest.behdasht.gov.ir و درگاه اینترنتی “درخواست انتقالی” به آدرس transmission.behdasht.gov.ir اقدامات لازم جهت نام نویسی انجام دهند. لذا در صورت هرگونه تمدید مجدد مهلت نام نویسی مرتبط با مبحث فوق می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اخبار به روز رسانی شده در این مقاله را دریافت نمایید.

جدول زمانبندی انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
 نیمسال اول تحصیلی
ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک مورد نیاز4 اردیبهشت ماه 1402 الی 31 خرداد ماه ۱۴۰۲
رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداءشنبه 17 تیر تا شنبه 31 تیر ماه 1402
بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدا و ویرایش توسط دانشجویکشنبه 1 مرداد تا دوشنبه 16 مرداد ۱۴۰۲
تایید نهایی، بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصدسه شنبه 17 مرداد تا سه شنبه 31 مرداد 1402
نیمسال دوم تحصیلی 
ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک مورد نیاز20 آبان ماه لغایت 20 آذر ماه ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیان درصورت درخواست انتقالی و میهمان می بایست فرم تقاضا نامه را با دقت تکمیل نموده تا در صورتی که دانشگاه مورد نظر با خواسته مربوطه شما موافقت نمود، در ادامه روند بررسی درخواست با مشکلی مواجه نگردید. قبل از هر گونه اقدامی ابتدا شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی مطالعه نمایید و اگر خود را واجد شرایط یافتید، می توانید اقدام نمایید. برای مطالعه شرایط می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید. در ادامه به جزئیات مراحل نام نویسی در این مطلب خواهیم پرداخت.

  • ابتدا با توجه به هدف مورد نظر با ورود به سامانه انتقالات به نشانی transmission.behdasht.gov.ir و یا سامانه میهمانی به آدرس guest.behdasht.gov.ir با تکمیل کادر های مربوط به کد ملی و شماره دانشجویی، دکمه “ثبت درخواست انتقالی جدید یا پیگیری درخواست ثبت شده” را بفشارید.
  • در صفحه نمایان شده، فرم مربوط به اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را وارد کنید.
  • دلایل خود را برای درخواست انتقالی توضیح دهید.
  • اکنون دراین بخش، پس از وارد کردن اطلاعات مرحله قبل، می بایست دانشگاه های مورد نظر خود را با توجه به اولویت انتخاب نمایید.
  • در ادامه می بایست کادر های مربوط به اطلاعات محل سکونت، آدرس، استان، کد پستی و… تکمیل نمایید.
  • در مرحله بعدی، باید مدارک مورد نیاز را طبق موارد ذکر شده در دفترچه بارگذاری نموده و در آخر کلید ” ارسال فایل” را بفشارید.

در پایان نیز، دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت های مربوطه اطلاعات کد ملی و شماره دانشجویی خود را وارد نموده و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام نمایند. همچنین در صورت هر گونه مغایرت و نقص در اطلاعات مطابق با نظر کارشناس می توانید مدارکی که ناقص می باشند را کامل کنید.

نکته: توجه داشته باشید که فرم های نقل و انتقالات با مهمانی متفاوت است و در صورتی که قصد ثبت درخواست هر دو را دارید، باید هر دو فرم را پر نمایید.

نکات مهم در خصوص نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی 1402 – 1403

همان طور که اشاره شد، دانشجویانی که بنا به هر دلیلی قصد انتقالی و میهمان بودن در دانشگاه های مبدا دارند باید قبل از ثبت نام به این نکته توجه داشته باشند، انتقالی از دوره های روزانه، شبانه دانشگاه های غیر حضوری به دانشگاه های حضوری و همچنین از دانشگاه های غیر دولتی به دانشگاه های دولتی ممنوع می باشد. بنابراین توصیه می کنیم، قبل از شروع فرآیند نام نویسی با مطالعه دقیق قوانین و ضوابط انتقالی و میهمان در صورت دارا بودن تمام شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی اقدامات لازم را انجام دهید.

 

باتوجه به این که شرایط و ضوابط نقل و انتقالات ویژه می باشد و این فرآیند به راحتی انجام نمی پذیرد، دانشجویان می بایست در زمان انتخاب رشته و محل دانشگاه دقت نموده، تا بعد ها دچار مشکل نشوند. همچنین باید خاطر نشان کرد که فرآیند ثبت نام و نقل و انتقالات برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ضمن دارا بودن شرایط از طریق سایت مربوط به خود به نشانی shahedtransmission.behdasht.gov.ir انجام می گردد. در صورتی که از دانشجویان شاهد و ایثارگر می باشد، جهت اطلاع از شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر با کلیک بر روی لینک مربوطه اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در نیمسال دوم چه زمانی صورت می گیرد؟

ثبت درخواست انتقالی و میهمان در تاریخ 20 آبان ماه الی 20 آذر ماه ۱۴۰۲ انجام می گردد.

2- ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی از طرق کدام سایت انجام می شود؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه درخواست میهمانی دانشجویان به نشانی guest.behdasht.gov.ir و درگاه اینترنتی درخواست انتقالی به آدرس transmission.behdasht.gov.ir ثبت نام خود را آغاز نمایند.

3- آیا تمدید مهلت مجدد برای نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در نظر گرفته می شود؟

بله. امکان تمدید برای ثبت نام انتقالی و میهمانی در نظر گرفته می شود و داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از زمان دقیق آن مطلع شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره