خانه کنکور زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

هر سال داوطلبان بسیاری در کنکور ثبت نام می کنند تا آینده تحصیلی خود را رقم بزنند. با توجه به تغییراتی که تصویب شد، در حال حاضر این آزمون دو بار در سال برگزار می شود که البته ثبت نام کنکور نوبت اول و دوم زمان بندی جداگانه ای دارد. بنابراین ضروری است که داوطلبان از زمان ثبت نام کنکور با خبر باشند و در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، مدارک لازم برای نام نویسی را بارگذاری نمایند.

زمان ثبت نام کنکور نوبت اول اردیبهشت 1403 از 21 تا 27 آبان ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403

همان طور که می دانید، کنکور سراسری در دو نوبت از سال برگزار می شود و طبیعتا دو زمان جدا برای نام نویسی نیز اعلام می گردد. سازمان سنجش تقریبا یک سال زودتر از موعد برگزاری آزمون، طی یک اطلاعیه ای تاریخ کنکور اعم از ثبت نام و برگزاری آن را اطلاع رسانی می کند. بنابراین داوطلبان باید برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور پیگیر اطلاعیه های سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org باشند.

مطابق با اطلاعیه سایت سازمان سنجش، متقاضیان واجد شرایط باید در بازه زمانی 21 تا 27 آبان ماه 1402 نسبت به نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اقدامات لازم را به انجام برسانند. شایان ذکر است که این آزمون در 6 و 7 ام اردیبهشت ماه 1403 برگزار خواهد شد.

تمدید و مهلت مجدد ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

سازمان سنجش معمولا علاوه بر مهلت اصلی نام نویسی، یک مهلت مجدد ثبت نام کنکور نیز برای داوطلبان جامانده در نظر می گیرد. در مهلت تعیین شده افراد می توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند و یا در صورت لزوم اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش نمایند.

اما گاها پس اتمام بازه زمانی اصلی و تمدید آن، مهلت مجددی نیز برای ثبت نام مجدد کنکور در نظر گرفته می شود که تنها جاماندگان می توانند در این زمان نام نویسی کنند. به این معنا که در مهلت مجدد خبری از ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیست و کسانی که قبلا نام نویسی کرده اند، نمی توانند برای اصلاح مدارک وارد مای سنجش شوند. البته در حال حاضر تاریخی برای این مهلت دوباره و تمدید بازه ثبت نام ۱۴۰۳ اعلام نشده است لذا برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با کنکور می توانید وارد کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره شوید.

نحوه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403

متقاضیان شرکت در کنکور سراسری، می بایست در مهلت تعیین شده مدارک لازم برای ثبت نام را در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بارگذاری کنند. برای اطلاع از جزئیات مدارک لازم بر لینک مدارک ثبت نام کنکور کلیک نمایید. همچنین به جهت انجام فرایند ثبت نام خود می توانید مراحل زیر را طی کنید.

  • پس از ورود به سایت سازمان سنجش مستطیل “سراسری” را انتخاب کنید.

کنکور نوبت اول اردیبهشت

  • لینک “سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” را برگزینید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور اردیبهشت

  • در صفحه بعد، مجددا بر همان لینک کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور اردیبهشت

  • در این مرحله، برای ورود به سیستم احتیاج به رمز عبور سایت سنجش دارید، لذا دکمه “ثبت نام کنید” را بفشارید. (در صورتی که قبلا ثبت نام کرده باشید، رمز عبور را در اختیار دارید و اگر فراموش کرده اید، می توانید گزینه فراموشی رمز عبور را بزنید.)مرحله چهارم ثبت نام کنکور اردیبهشت
  • فرم ثبت نام کنکور را پر کرده و رمز عبور خود را وارد نمایید که نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد. محض احتیاط رمز را در جای امنی یادداشت کنید تا فراموش نشود.

مرحله پنجم ثبت نام کنکور اردیبهشت

  • پس از عضویت و ورود به سامانه، نوبت به بارگذاری عکستان می رسد که باید با رعایت شرایط موجود در دفترچه ثبت نام، آن را در سایت آپلود کنید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور اردیبهشت

  • در ادامه با تعدادی فرم مواجه خواهید شد که باید با دقت آن ها را پر کنید که صفحه اول آن مربوط به اطلاعات هویتی است.

مرحله نهایی ثبت نام کنکور

بعد از ارائه اطلاعات هویتی، باید اطلاعات مرتبط با شماره تماس و محل سکونت، اطلاعات آموزشی از جمله کد سوابق تحصیلی را وارد کنید. همچنین برای تکمیل فرایند ثبت نام، باید هزینه کارت اعتباری را از طریق لینک “سیستم خرید سریال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳” پرداخت نمایید. پس از پرداخت، شماره پرونده و کد پیگیری در اختیار شما قرار می گیرد که باید در نگهداری این دو کد جدیت کافی را به خرج دهید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

ثبت نام کنکور نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳، از تاریخ 21 تا 27 آبان ماه 1402 است.

2- ثبت نام کنکور نوبت اول اردیبهشت 1403 از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام کنکور نوبت اول اردیبهشت 1403 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

3- آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله. امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ همزمان با مهلت اصلی ثبت نام و تمدید آن وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور