خانه اخبار تحصیلی کنکور زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴
زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور، طی اطلاعیه ای، برنامه زمانی ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1404 را اعلام کرد. همچنین کنکور 1404 نسبت به دوره های گذشته دچار تغییراتی شده است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۴

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری نوبت اول و دوم 1404 به شرح زیر می باشد:

برنامه زمانی کنکور سراسری ۱۴۰۴
فرایندنوبت اولنوبت دوم
زمان ثبت نام20 الی 26 آبان ماه 1403نیمه دوم اسفند ماه 1403
زمان برگزاری11 و 12 اردیبهشت ماه ۱۴۰۴5 و 6 تیر ماه ۱۴۰۴

همچنین دفترچه ثبت نام کنکور نیز در بازه زمانی نام نویسی منتشر می شود و داوطلبان با مطالعه آن می توانند از شرایط ثبت نام کنکور مطلع شوند.

ویژگی کنکور سراسری 1404

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: آموزش در مدرسه بر اساس محتوای کتب درسی صورت می گیرد اما سنجش در فضای تستی انجام می شود و همین امر سبب شده بین آموزش و سنجش فاصله به وجود بیاید. لذا در کنکور 1404 تلاش شده که فرایند آموزش و سنجش به طور یک جا در مدرسه و با اتکا به محتوای آموزشی کتب درسی اتفاق بیفتد. در راستای تحقق این امر، دروس عمومی از کنکور حذف شده و صد در صد ورود به دانشگاه بر اساس امتحانات نهایی خواهد بود و در دورس تخصصی 50 درصد امتحانات نهایی و 50 درصد کنکور تاثیر گذار خواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور