خانه مدارس سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان | tashkhis.csdeo.ir

سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان | tashkhis.csdeo.ir

سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان
سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

در سال های اخیر، سازمان آموزش و پرورش به منظور پیشبرد امور مربوط به دانش آموزان سامانه های مختلفی را طراحی و راه اندازی کرده است. یکی از آن ها سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان که به جهت رفاه حال والدین و همچنین صرفه جویی در زمان و نیرو انسانی راه اندازی شده و به فرآیند سنجش نوآموزان پیش دبستانی و اول دبستان اختصاص داده شده است. این سامانه به ارائه خدمات مربوط به سنجش دانش آموزان مدارس عادی و استثنائی پرداخته که امری ضروری در تکمیل ثبت نام به شمار می آید و از زیر سامانه های مختلفی مانند سامانه نوبت دهی، پرداخت هزینه و… تشکیل شده است. به منظور استفاده از این خدمات تنها کافی است والدین به آن مراجعه کرده و با درج کد ملی یا شماره شناسنامه فرزند خود از این خدمات بهره مند شوند.

✅ لینک ورود مستقیم به سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

tashkhis.csdeo.ir

به تصمیم سازمان آموزش و پرورش، خدمات مربوط به تشخیص سلامت نوآموزان مانند نوبت دهی، از طریق سامانه tashkhis.csdeo.ir ارائه می شود.

معرفی سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

به تصمیم سازمان آموزش و پرورش، پایگاه هایی به منظور معاینه و تشخیص سلامت دانش آموزان در بدو ورود به مدارس و پیش دبستانی تاسیس شده است. والدین پیش از ثبت نام موظف هستند به همراه فرزندان خود به این مراکز مراجعه نموده و پس از آن فرآیند ثبت نام را تکمیل نمایند.

نکته مهم: از آنجایی سنجش نوآموزان فرآیندی اجباری بوده و همه می بایست آن را به انجام برسانند، آموزش و پرورش به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان و پیشگیری از ازدحام جمعیت در این مراکز سامانه ای راه اندازی کرده که تمامی خدمات اعم از نوبت دهی، پرداخت هزینه و… به منظور این امر را به صورت آنلاین به کاربران ارائه می دهد.

نحوه استفاده از این سامانه بدین صورت است که پس از مراجعه حضوری والدین به مدارس و تکمیل فرم های اولیه ثبت نام و همچنین درج اطلاعات نوآموز در سامانه سیدا و سامانه سناد دانش آموزی  توسط مدیر مدرسه، این امکان را دارند که با استفاده از کد ملی یا شماره شناسنامه فرزند خود وارد سامانه شده و از خدمات آنلاین آن بهره مند شوند.

لازم به ذکر است تنها مرحله نوبت دهی به صورت آنلاین بوده و والدین به منظور تکمیل سنجش فرزندان خود می بایست در موعد مقرر به همراه کودک به نزدیک ترین پایگاه سنجش محل خود مراجعه کرده و در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده نوبت صادر شده لغو و می بایست مجددا به منظور نوبت گیری اقدام نمایند.

سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

نحوه ورود به سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

همانطور که اذعان شد، سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان به منظور جلوگیری از ازدحام مراجعه حضوری والدین به مراکز سنجش به جهت نوبت گیری و صرفه جویی در زمان و به کارگیری نیروی انسانی طراحی شده است. تمامی خدمات مربوط به سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس و پیش دبستانی ها از طریق سامانه tashkhis.csdeo.ir ارائه می شود اما به منظور دسترسی به این خدمات لازم است در مدرسه مورد نظر اقدام به ثبت نام کرده و پس از ثبت اطلاعات دانش آموز در سامانه سامانه سیدا ابتدایی توسط مدیر مدرسه می توانید به جهت استفاده از خدمات به سامانه مذکور مراجعه نمایید. نحوه ورود به این سامانه به شرح زیر می باشد:

  • وارد سامانه tashkhis.csdeo.ir شده و کدملی و شماره شناسنامه دانش آموز را در کادرهای مربوطه درج نمایید.مرحله اول نحوه ورود سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان
  • سپس، بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.مرحله دوم نحوه ورود سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان
  • با کلیک بر روی گزینه “خانه” می توانید کد امنیتی را به روز کنید.مرحله سوم نحوه ورود سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان
  • اطلاعات ثبت شده دانش آموز نمایان می شد که پس از بررسی و تایید اطلاعات می توانید وارد سامانه شوید.

نحوه پرداخت هزینه سنجش در سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان

مراجعه کنندگان به سامانه تشخیص سلامت دانش آموران بدو ورود به منظور صدور و دریافت نوبت فرآیند سنجش سلامت فرزندان خود ملزم به پرداخت هزینه می باشند. با توجه به آنلاین بودن روند پذیرش و نوبت دهی فرآیند پرداخت هزینه نیز از طریق سامانه tashkhis.csdeo.ir انجام می شود.

همچنین لازم به ذکر است که سنجش تمامی دانش آموزان با پرداخت هزینه امکان پذیر می باشد اما برای دانش آموزان عشایری به صورت رایگان انجام می شود. برای پرداخت هزینه به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می شود توجه نمایید.

  • پس از ورود به سامانه به منظور صدور نوبت سنجش می بایست پرداخت هزینه انجام شود.
  • داشتن رمز دوم و رمز پویای فعال به منظور پرداخت الکترونیکی الزامی می باشد.

 

سوالات متداول

1- سامانه سنجش سلامت دانش آموزان به چه منظور راه اندازی شده است؟

این سامانه به منظور ارائه خدماتی نظیر نوبت گیری آنلاین برای سنجش تمامی نوآموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

2- نحوه ورود به سامانه tashkhis.csdeo.ir به چه صورت می باشد؟

والدین دانش آموزان با استفاده از کد ملی یا شناسنامه فرزند خود می توانند وارد سامانه شود.

3- والدین دانش آموزان در چه مرحله ای می توانند وارد سامانه tashkhis.csdeo.ir شوند؟

پس از مراجعه به مدارس به منظور ثبت نام و ثبت اطلاعات دانش آموز در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه، والدین مجاز به ورود به سامانه فوق الذکر هستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس