خانه دانشگاه آزاد ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

نحوه ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد
ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در راستای ایجاد یک نظام جامع پژوهشی و تحقق هر چه بیشتر پژوهش های اثربخش، سامانه پایش را جهت کمک به دانشجویان در انتخاب موضوع تحقیقی خود برای پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری راه اندازی کرده است. دانشجویان می بایست پس از انتخاب موضوع پایان نامه یا رساله دکتری و مشورت با اساتید گروه آموزشی خود به سایت پایش مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه مطلب به طور کامل این سامانه را معرفی کرده و مراحل ثبت نام را شرح می هیم.

لینک مستقیم ورود به سامانه پایش دانشگاه آزادورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

به علت ادغام سامانه پایش و سامانه پژوهشیار، با مراجعه به نشانی اینترنتی irn.iau.ac.ir به صفحه اصلی سامانه پژوهشیار ارجاع داده خواهید شد.

معرفی سامانه پایش دانشگاه آزاد

سامانه پایش دانشگاه آزاد به نشانی الکترونیکی irn.iau.ac.i همواره به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت انتخاب موضوع پایان نامه، زمینه های متنوعی را در رشته گرایش های مختلف معرفی کند. همچنین اسامی اساتید راهنما نیز در این سامانه قرار گرفته است که دانشجویان می توانند بدون محدودیت رشته و محل تحصیل، استاد راهنمای خود را انتخاب نمایند. دانشجویان دانشگاه آزاد باید قبل از هر اقدامی در سامانه پایش ثبت نام کرده و سپس موضوع پایان نامه خود را در سایت مذکور ثبت کنند و استعلام لازمه را دریافت نمایند.

شایان ذکر است که سامانه پایش و سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد به علت ارتقا و دسترسی آسان تر اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با یگدیگر ادغام شده اند و تمامی امور مربوطه در سامانه پژوهشیار انجام خواهد شد. بنابراین از این به بعد جهت ورود به نسخه جدید به آدرس سامانه پژوهشیار به نشانی ris.iau.ac.ir مراجعه نمایید.

راهنمای ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

با هدف سازماندهی و مدیریت پایان نامه و رساله ها و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه از داده ها، دو سامانه پایش و پژوهشیار با یکدیگر ادغام شده و تمامی اطلاعات به سامانه پژوهشیار منتقل گشته است. لذا کاربران با ورود به صفحه اصلی سامانه پایش، به سامانه  پژوهشیار ارجاع داده خواهند شد. جهت ورود به سامانه و ثبت نام خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به سامانه پژوهشیار به نشانی اینترنتی ris.iau.ac.ir مراجعه نمایید و کلید “ورود به سامانه پژوهشیار” را بفشارید.

مرحله 1 ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

  • در این مرحله ابتدا متن پیش رو را با دقت بخوانید و روی عبارت “مطالعه کردم” کلیک نمایید.

مرحله 2 ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

  • در صفحه پیش رو جهت ایجاد پنل کاربری خود، گزینه “ثبت نام در سامانه” را انتخاب کنید.

مرحله 3 ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

  • در این مرحله، اطلاعات خواسته شده از جمله نام، نام خانوادگی، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک و… را مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

مرحله 4 ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

  • حال بعد از کامل کردن مشخصات مورد نیاز، روی عبارت “ایجاد حساب کاربری” کلیک نمایید.

مرحله 5 ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد

با اتمام مراحل فوق، فرآیند ثبت نام کامل شده و رمز عبور از طریق پیامک و ایمیل به شماره همراه و ایمیلی که حین ثبت نام وارد کرده اید، ارسال خواهد شد. همچنین می توانید برای ورود به حساب کاربری خود، مجددا به صفحه اول بازگشته و با وارد نمودن اطلاعات مربوطه از جمله کد ملی، پست الکترونیک یا شماره تلفن همراه به پنل خود دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که اساتید جهت ورود به سامانه پایش آزاد باید تمامی اطلاعات خود را در سامانه ساجد دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir و پایه و مرتبه خود را در سامانه CITC بروزرسانی کنند. همچنین دانشجویان برای ورود به این سامانه می بایست شماره تلفن همراه خود را در سامانه واحد دانشگاهی مربوطه به ثبت برسانند.

با اتمام مراحل ثبت نام در سامانه پایش، دانشجویان پس از نوشتن پروپوزال جهت معرفی آن، ابتدا باید زمینه پژوهشی عنوان پروپوزال را که دارای 6 گام است در سامانه ثبت نموده و با استاد راهنما برای انتخاب هر گزینه مشورت کنند. همچنین اگر زمینه پژوهشی پروپوزال در سامانه وجود نداشته باشد، به پیشنهاد استاد راهنما درخواست موضوع آزاد در نظر گرفته خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- هدف از ایجاد سامانه پایش دانشگاه آزاد چیست؟

این سامانه جهت ثبت موضوعات پایان نامه و رساله دکتری و همچنین کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انتخاب موضوع پایان نامه یا رساله شکل گرفته است.

2- برای مراجعه به سامانه پایش دانشگاه آزاد به کدام نشانی اینترنتی باید مراجعه کنیم؟

نشانی الکترونیکی این سامانه، irn.iau.ac.ir می باشد.

3- برای ورود به حساب کاربری در سامانه پایش دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

پس از ثبت نام در سامانه، با وارد نمودن اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره تلفن همراه یا پست الکترونیک می توانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره