خانه اخبار تحصیلی کنکور سرنوشت تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ تا آخر شهریور اعلام می شود

سرنوشت تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ تا آخر شهریور اعلام می شود

سرنوشت سوابق تحصیلی دروس عمومی و تخصصی در کنکور 1403

اعمال قطعی سوابق تحصیلی در اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 باعث شد تا اجرای این برنامه برای سال های آینده نیز با برنامه ریزی بیشتر و دقیق تری اجرا شود.

سرنوشت تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی در کنکور 1403 تا آخر شهریور اعلام می شود

با توجه به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی سهم قابل توجهی در پذیرش داوطلبان دانشگاه ها در کنار نمره آزمون سراسری دارند که شروع این روند از سال 1402 و با اعمال 40 درصدی بوده است. اجرای این طرح در سال های آینده نیز ادامه دارد که طبق اطلاعات منتشر شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در نتایج کنکور ۱۴۰۳، 50 درصد و از امتحانات نهایی پایه دوازدهم خواهد بود.

درصد سوابق تحصیلی برای کنکور در سال های 1404 و 1405 نیز متغیر خواهد بود که اطلاعات آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در نایج کنکور سال های آینده
تاریخ کنکوردرصد اعمال سوابق 
کنکور 1403اعمال 50 درصد از امتحانات نهایی پایه دوازدهم
کنکور 1404اعمال 60 درصد از امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم
کنکور 1405اعمال 60 درصد از امتحانات هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم

در سال آینده، امتحانات نهایی در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد که فقط نمرات مقطع دوازدهم به عنوان سوابق تحصیلی برای اعمال در کنکور سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته خواهند شد.

میزان اعمال سوابق تحصیلی دروس عمومی و تخصصی در کنکور ۱۴۰۳

تا کنون فقط اعمال 50 درصدی سوابق تحصیلی از امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای کنکور سال 1403 اعلام شده و میزان سهم دروس عمومی و اختصاصی اعلام نشده است. طبق آخرین نشست خبری که با رئیس اداره آزمون‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام شده، وی عنوان کردند که مصوبه اعمال سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور تعیین تکلیف شده و به صورت قطعی قابل اجرا می باشد و تنها موردی که در این خصوص هنوز مشخص نشده، شکل اجرای آن است که توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشخص خواهد شد.

در ادامه سخنان وی این طور عنوان شد که قرار است جلسه ای بین شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شود تا به صورت قطعی مشخص شود که چه تعداد از دروس پایه‌های دهم و یازدهم و با چه عناوین و ضرایبی به عنوان سوابق تحصیلی مشخص و اعمال خواهند شد. در هر صورت اعمال 50 درصدی سوابق تحصیلی قطعی شده و اجرا می شود ولی تا اواخر شهریور ماه 1402، قطعی عنوان خواهد شد که از این 50 درصد، 25 درصد عمومی و 25 درصد اختصاصی می باشد یا 27 درصد عمومی و 23 درصد اختصاصی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور