سهم دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳

سهم دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳

یکی از تغییرات مهم در کنکور سال گذشته و سال های آینده، میزان اعمال سهم دروس عمومی روی نتیجه کنکور می باشد که در روزهای اخیر و توسط منابع معتبر اعلام شد.

سهم دروس عمومی در کنکور 1403

طبق آخرین نشست مطبوعاتی که با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش انجام شده، به میزان سهم دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳ و سال های بعد از آن اشاره شده است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط ایشان، سهم سوابق تحصیلی و دروس عمومی که روی نتیجه کنکور تاثیرگذار خواهند بود، با توجه به اطلاعات درج شده در جدول زیر می باشد.

سهم دروس عمومی در کنکور
سال کنکور پایه تحصیلی سهم دروس عمومی
1402 پایه دوازدهم 26 درصد از 40 درصد کل سهم سوابق تحصیلی
1403 پایه دوازدهم 28 درصد از 50 درصد کل سهم سوابق تحصیلی
1404 پایه یازدهم و دوازدهم 30 درصد از 60 درصد کل سهم سوابق تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به موارد زیر اشاره کردند:

  • دوره دوم متوسطه از اهمیت بالایی برخوردار است و یک مقطع بسیار مهم برای کسب شایستگی های لازم در دانش آموزان به شمار می آید.
  • انتظار می رود در شرایط و بسترهایی که آماده شده، دانش آموزان بتوانند مهارت های لازم را در پایه دوازدهم متوسطه کسب کنند.
  • دانش آموزان در بدو ورود به دوره متوسطه باید در انتخاب رشته خود دقت بالایی کنند و به علاقه و نیاز کشور در انتخاب رشته مناسب توجه داشته باشند. انتخاب رشته مناسب مستقیما روی آینده شغلی آنها تاثیرگذار است.
  • اعمال سوابق تحصیلی به صورت قطعی روی نتیجه کنکور باعث تمرکز بیشر دانش آموزان روی کتاب های درسی می شود تا دانش آموزان یادگیری عمیق تری نسبت به مطالب و کتاب های درسی داشه باشند. امتحانات نهایی نیز به صورت مفهومی و از کتاب های درسی برگزار می شود.
  • از سال تحصیلی 1402-۱۴۰۳، امتحانات تمام دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم رشته های نظری به صورت نهایی و در 9 درس برگزار می شود.
  • جشنواره های علمی و پژوهشی مختلفی جهت شناسایی و تقویت ایده‌های خلاقانه و استعدادهای دانش آموزان برگزار خواهد شد.
  • طبق گفته های ایشان؛ توسعه حرفه‌ای و ادامه تحصیل هنرجویان هنرستانی نیز از طریق دوره‌های کاردانی خواهد بود که تاثیر قابل توجهی در رشد دانش آموزان خواهد داشت و در ادامه نیز تاکید کرد بود که دنبال ایجاد دوره‌های 3 ساله کارشناسی برای ادامه تحصیل رشته های موجود در هنرستان ها هستیم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور