خانه اخبار تحصیلی نظام وظیفه قوانین جدید معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۲

قوانین جدید معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۲

قوانین جدید معافیت تحصیلی در سال ۱۴۰۲

معافیت تحصیلی یکی از موارد مهمی است که شامل حال تمام دانشجویان، دانش آموزان مدارس و حتی طلاب حوزه های علمیه نیز می شود.

مقررات جدید معافیت تحصیلی برای سال 1402 اعلام شد

تمام افرادی که به سن قانونی برای گذراندن دوره نظام وظیفه رسیده اند و از سمت دیگر نیز قصد ادامه تحصیل در مراکز عالی را دارند، منتظر قوانین و مقررات جدید معافیت تحصیلی بودند. شرح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی ۱۴۰۲ نیز اعلام شد تا افراد بتوانند با توجه به قوانین اعلام شده و شرایط خود، برنامه ریزی لازم در سال 1402 را داشته باشند.

تمام افرادی که در کنکور سراسری 1402 رتبه لازم را کسب کرده و بعد از انتخاب رشته کنکور نیز موفق به پذیرش در یکی از دانشگاه های سراسر کشور شده اند، می‌توانند جهت ثبت درخواست خود با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من یا سایت سخا به نشانی sakha.epolice.ir اقدام کنند.

بسیاری از افراد ممکن است هنگام ثبت درخواست خود دچار مشکل شوند که در چنین شرایطی نیز می‌توانند برای رفع آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس10+) یا معاونت‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور به صورت حضوری مراجعه و مشکل خود را رفع کنند.

قانون جریمه مشمولان غایب از سال 97 به بعد اجرا نشده است و کسانی که تا پایان سال گذشته توانسته اند درخواست خود را ثبت کنند و حداقل یک قسط را نیز پرداخت کرده اند، می توانند با پرداخت بقیه اقساط در همان سال  از این طرح استفاده کنند. امکان اجرای این طرح در سال جاری به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

اطلاعات کامل در خصوص معافیت تحصیلی هر کدام از افراد با توجه به شرایطی که دارند (پشت کنکوری، محصل، دانشجو) متغیر است که همه ساله با توجه به تغییرات ایجاد شده، قوانین و ضوابط لازم توسط خبرگزاری ها و منابع موثق اطلاع رسانی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توان با مراکز معتبر و دفاتر پلیس 10+ در شهر یا استان محل زندگی خود مراجعه کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه