خانه اخبار تحصیلی کنکور مقررات کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

مقررات کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

مقررات کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد

در روزهای اخیر که خبرهایی در خصوص قطعی نبودن نحوه برگزاری کنکور در سال ۱۴۰۳ منتشر شده بود، در نهایت سازمان سنجش کشور، مقررات قطعی برگزاری کنکور در سال آینده را اعلام کرد.

مقررات کنکور 1403

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، جزئیات و ضوابط کنکور 1403 مشخص و اعلام شد. این آزمون با توجه به مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش جهت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی بعد از پایان دوره متوسطه و ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از آن، مصوبه تصویب شده از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

یکی از موارد مهمی که در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح بود، اجرای تاثیر قطعی معدل در نتیجه کنکور است که اجرای آن برای سال ۱۴۰۳ نیز قطعی شد. طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده، میزان تاثیر قطعی پایه دوازدهم معدل برای هر کدام از گروه های آزمایشی با توجه به نوع نظام آموزشی آنها در دوره متوسطه، مطابق با اطلاعات جدول زیر می باشد.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 1403
نوع نظام آموزشی و رشته هامیزان سهم نمره
 نظام 3-3-6 رشته های ریاضی، تجربی، انسانی50 درصد
دیپلم نظام سالی – واحدی / ترمی – واحدی (ریاضی، تجربی، انسانی)37/5 درصد
پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی / ترمی – واحدی (ریاضی، تجربی، انسانی)12/5 درصد
نظام 3-3-6 رشته های زبان خارجی و هنر28 درصد
دیپلم نظام سالی واحدی / ترمی واحدی ( رشته های زبان و هنر)21 درصد
پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی (رشته های زبان و هنر)7 درصد

نکته: مجموع درصد نمره کل سابقه تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم برای نظام سالی واحدی/ترمی-واحدی، 50 درصد می باشد.

نکته: درصد در نظر گرفته شده برای رشته های زبان و هنر فقط مختص دروس عمومی است که سهم نمره کل آزمون سراسری نیز 72 درصد خواهد بود.

از دیگر موارد مشخص شده در خصوص قوانین کنکور در سال ۱۴۰۳، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تمام داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور 1403 را داشته و سابقه تحصیلی ندارند باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی خود طبق برنامه ای که سازمان اموزش و پرورش در نظر خواهد گرفت، اقدامات لازم را انجام دهند.
  • افرادی که در برنامه مشخص شده آموزش و پرورش برای ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نکنند و برای ایجاد سوابق تحصیلی خود اقدامات لازم را انجام ندهند، نمره خام به دست آمده در کنکور با نمره آن درس ( در صورت نداشتن نمره سابقه تحصیلی) که صفر است لحاظ شده و سپس تراز داوطلب مشخص می شود.
  • کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار خواهد شد که تاریخ برگزاری نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه برابر با 6 و 7 اردیبهشت ماه خواهد بود و نوبت دوم آزمون نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیر ماه 1403 برگزار می شود.
  • ضریب دروس اختصاصی کنکور ۱۴۰۳ نیز مانند سال 1402 خواهد بود و درصد دروس عمومی نیز از طریق سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد.

جزئیات و اطلاعات بیشتر در خصوص ضرایب و عناوین دروس سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با توجه به مصوبات جلسه 36 تاریخ 28 شهریور ماه 1402، در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد. شورای سنجش و پذیرش دانشجو

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور