موافقت مجلس با بررسی طرح اصلاح قانون کنکور

موافقت مجلس با بررسی طرح اصلاح قانون کنکور

با وجود مخالفت هایی که توسط شورای انقلاب فرهنگی در خصوص بررسی طرح اصلاح قانون کنکور وجود داشت، نمایندگان مجلس، آن را در اولویت بررسی قرار دادند.

موافقت مجلس با بررسی طرح اصلاح قانون کنکور

در جلسه علنی مجلس که در روز دوشنبه، 27 شهریور ماه 1402 برگزار شد، بررسی طرح اصلاح قانون کنکور با رای 147 نماینده موافق، 56 مخالف و 7 ممتنع در اولویت بررسی فوری قرار گرفته شد. نظرات برخی از نمایندگان موافق و مخالف این طرح به صورت زیر می باشد.

  • طبق گفته یکی از نمایندگان قبل از شروع رای گیری در این زمینه، هر روز تعداد زیادی از مردم در خصوص اجرای طرح جدید کنکور با نمایندگان ارتباط گرفته و نارضایتی خود را اعلام می کنند. به گفته ایشان در تصحیح برگه های امتحانی در بسیاری از مواقع، سلیقه تصحیح کنندگان مورد ملاک است که می تواند روی معدل دانش آموزان تاثیرگذار باشد.
  • نماینده مردم اقلید در مجلس نیز به افرادی اشاره کرد که در نظام قدیم درس خوانده اند و اکنون می خواهند در کنکور شرکت کنند. به گفته ایشان این افراد شرایط بهبود وضعیت تحصیلی خود را ندارند که باعث فشار بر داوطلبان خواهد شد. ایشان تاکید در تغییر این قانون داشتند و امیدوار بودند که شورای انقلاب فرهنگی اقدام به اصلاح این قانون کند.
  • نماینده اصفهان نظری متفاوت و البته مخالف با بررسی این طرح داشت و این طور عنوان کرد که هر تصمیمی در خصوص کنکور باید قبل از اجرای آن انجام شود و بررسی مجدد این طرح هیچ نتیجه ای نداشته و بیشتر باعث تشویش اذهان عمومی خواهد شد. به گفته ایشان، محتوای کتب درسی ضعیف است و اجرای این طرح باعث می شود تا ارزش کتاب های درسی بیشتر و مدارس به جایگاه اصلی خود بازگردند. ایشان تاکید کردند که فقط کسانی می توانند در کنکور به نتایج قابل قبول برسند که خانواده های آنها شرایط پرداخت هزینه های کنکور را داشته باشند.
  • یکی از اعضاء هیئت رئیسه مجلس نسبت به بررسی این طرح نظر موافق داشتند و در سخان خود به فراهم نبودن زیر ساخت های آموزشی اشاره کردند. ایشان تاکید داشتند که در اصلاح اوراق امتحانی اعمال سلیقه وجود دارد و همچنین شرایط تدریس کسانی که هزینه بالایی برای مدارس پرداخت می کنند و افرادی که در مناطق محروم و داخل چادرها آموزش می بینند، یکسان نیست.
  • نماینده محلات در مجلس نیز تاکید داشتند که چرا با اجرای این طرح قصد داریم کسانی را که از تحصیل دور مانده اند و امروز قصد ادامه تحصیل را دارند، مجازات می کنیم.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور