خانه اخبار تحصیلی کنکور نقش سوابق تحصیلی پررنگ تر می شود

نقش سوابق تحصیلی پررنگ تر می شود

نقش سوابق تحصیلی پررنگ تر می شود

با شروع سال تحصیلی جدید، بیانیه ای از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده که در آن به برخی از موارد مهم مثل نقش سوابق تحصیلی در روند آموزشی دانش آموزان اشاره داشته است.

نقش سوابق تحصیلی پررنگ تر می شود

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال 1402 اعمال شد و در شروع سال تحصیلی نیز این شورا بیانیه ای را منتشر کرده اند که در آن به اهمیت سوابق تحصیلی و نقش آن در روند تحصیلی دانش آموزان تاکید دارند. مهمترین موارد عنوان شده در این بیانیه به صورت زیر است.

  • در ابتدای بیانیه به اهمیت آموزش جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور اشاره شده که لازمه آن نیز تربیت نیروی متخصص و کارآمد می باشد.
  • در ادامه این بیانیه به نقش انقلاب اسلامی در گسترش مراکز آموزشی اشاره شده که باعث رشد چشمگیر مراکز آموزشی در سراسر کشور شده است.
  • با وجود تمام مشکلات و کاستی های کشور، معلمان و آموزگاران نقش قابل توجهی در سیستم آموزشی داشته اند که در سال های آینده و پیش رو نیز باید همچنان این مسئولیت را به خوبی بر عهده گرفته و اجرا کنند.
  • شورای انقلاب فرهنگی با توجه به تدابیر رهبر انقلاب اسلامی، سعی در رفع مشکلات مختلف آموزشی با هماهنگی سازمان ها و بخش های گوناگون داشته است.
  • یکی از اقدام های مهم این شورا در سال های اخیر، ایجاد تغییرات لازم جهت ورود داوطلبان در مراکز آموزش عالی مختلف بوده است. طبق مصوبه این شورا، مدارس و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش بسیار مهمی در تعیین مسیر دانشجویان دارد. در چنین شرایطی مدارس نقش پررنگ تری خواهند داشت که باعث کاهش استرس کنکور نیز شده است. اجرای این طرح نقاط مثبت زیادی داشته که از طرف مسئولین عنوان خواهد شد.
  • در انتهای این بیانیه نیز ضمن گرامی داشت یاد شهدای تعلیم و تربیت و علم و فناوری، شروع سال تحصیلی را به تمام دانش آموزان، دانشجویان و معلمان تبریک گفته و از تمام بخش های نظام تعلیم و تربیت دعوت کرده تا به دلیل اهمیت بالای خانواده در تربیت دانش آموزان، برای پر رنگ‌تر شدن نقش خانواده در تعلیم و تربیت و همراهی آنها با مدرسه و دانشگاه، برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری انجام دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور