خانه اخبار تحصیلی کنکور نکاتی که پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ باید بدانند

نکاتی که پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ باید بدانند

نکاتی که پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ باید بدانند

اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در اولین ساعات روز 15 مهر ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام و پذیرفته شدگان این آزمون مشخص شدند.

نکاتی که پذیرفته شدگان کنکور 1402 باید بدانند

همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور 1402، نکات و جزئیاتی که در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز عالی لازم است، اعلام شد که به برخی از مهمترین آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت نام تمام پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲ در مراکز عالی و دانشگاه های مختلف کشور به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی، از روز دوشنبه 17 مهر ماه 1402 آغاز خواهد شد. زمان و تاریخ ثبت نام دانشگاه آزاد نیز از طرف سایت این دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
  • اعلام نتایج نهایی تمام پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۲ با اعمال سوابق تحصیلی صورت گرفته شده است.
  • اعلام اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز مختلف تحصیلی که شامل دوره‌های روزانه و شبانه سراسری، دانشگاه های پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و سایر دانشگاه های شهریه‌پرداز و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی می باشد و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 1402-1403 در 15 مهر ماه و از طریق سایت سازمان سنجش انجام شد.
  • سازمان سنجش کشور در خصوص نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌ شدگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز تاکید کرد که تمام افراد در تاریخ 17 مهر ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه اینترنتی دانشگاه یا مرکز آموزش عالی پذیرفته شده، نسبت به نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام اطلاعات لازم را کسب کنند.
  • طبق اطلاعات ارائه شده، در کنکور سال 1402 تعداد پذیرفته شدگان کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد 482 هزار و 599 داوطلب بوده که از کل این افراد، 189 هزار و 840 داوطلب نیز در رشته‌های تحصیلی با آزمون قبول شده اند.
  • سایر نتایج مربوط به رشته‌های دیگر تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌ غیر از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، به صورت همزمان از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مشخص و اعلام خواهد شد.
  • افرادی که اسم آنها همزمان در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین جزء پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند، باید توجه داشته باشند که فقط در یکی از کد رشته‌ محل‌های قبولی می توانند، ثبت‌نام کنند و امکان ثبت نام در هر دو محل قبولی را ندارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور