خانه اخبار تحصیلی کنکور چطور به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنیم؟

چطور به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اعتراض کنیم؟

نحوه اعتراض به نتایج کنکور 1402

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲، برخی از داوطلبان نسبت به نتایج خود اعتراض دارند که می خواهند نارضایتی خود را به این موضوع اعلام کنند.

چطور به نتایج کنکور 1402 اعتراض کنیم؟

نتایج نهایی کنکور 1402 در روز شنبه 15 مهر ماه از طریق سازمان سنجش کشور اعلام شد و اسامی تمام پذیرفته شدگان در رشته های مختلف دانشگاه ها و مراکز عالی مختلف کشور به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام شد. یکی از مواردی که بعد از اعلام نتایج مطرح است، اعتراض به نتایج کنکور می باشد.

همزمان که بسیاری از افراد در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شده و از نتایج نهایی آزمون سراسری خود در سال ۱۴۰۲ راضی هستند، افرادی نیز وجود دارند که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند. تمام افرادی که نسبت به نتایج نهایی خود اعتراض دارند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را ثبت کنند.

اعتراض به نتایج کنکور به صورت اینترنتی است که مراحل آن به صورت زیر می باشد.

  • ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می شوید و از نوار بالای صفحه روی آیکون تلفن یا “پاسخگویی اینترنتی” کلیک می کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود، روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرده و سپس مراحل بعدی را با توجه به اطلاعات خواسته شده، طی می کنید.
  • بعد از وارد شدن، از منوی سمت راست باید گزینه “درخواست جدید” را بفشارید.
  • در ادامه باید نوع آزمون را سراسری و سال تحصیلی 1402 را انتخاب و سپس گزینه” اعتراض به نتیجه قبولی” را انتخاب نمایید.

بازه زمانی اعتراض به نتایج کنکور محدود است که معمولا بین 7 تا 10 روز اعلام می شود که به احتمال زیاد برای این دوره نیز به همین صورت خواهد بود. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص بازه زمانی جهت اعتراض به نتایج اعلام نشده است که به محض انتشار، جزئیات کامل آن در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره منتشر خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور