خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی کارنامه‌‌ سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه کسانی هستند؟

کارنامه‌‌ سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه کسانی هستند؟

کارنامه‌‌سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه کسانی هستند؟

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش افراد علاقه مند به تدریس، چند برابر بیشتر از ظرفیت پذیرش می شوند.

کارنامه سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش

با توجه به افزایش استخدام های وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، حتی در رشته های دبیری و آموزگاری، فرصت خوبی برای افراد علاقه مند فراهم شد. در این بین افرادی که جزو کارنامه سبزها محسوب می شوند، از نمایندگان مجلس خواهان استفاده از آن ها به جای نیروهای بازنشسته هستند.

وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروی مورد نیاز، از روش چند برابر ظرفیت یا مصاحبه استفاده می کند. به این صورت که افراد آزمون استخدامی را می گذرانند و چند برابر بیشتر از ظرفیت پذیرش می شوند. این گروه که جزو کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب می شوند، به مرحله ی مصاحبه راه یافته و در صورت قبولی به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

در آزمون آموزگاری امسال 59 هزار نفر در مرحله ی اول پذیرفته شده بودند که از بین آن ها 17 هزار نفر جذب شدند. در حالی که ظرفیت پذیرش این آزمون 28 هزار نفر است و 11 هزار ظرفیت خالی مانده است. دلیل این مسئله بوجود آمده، این است که وزارت آموزش و پرورش در آزمون آموزگاری 70 درصد نیروی مرد و 30 درصد نیروی زن نیاز داشت اما 92.5 درصد شرکت کنندگان زن بودند. بنابراین در تکمیل ظرفیت شرط جنسیت برداشته شده است. 

همچنین برخی از کارنامه سبزها خواستار این هستند که به جای نیروهای بازنشسته یا استخدام نیروی جدید از آن ها استفاده شود. با این حال وزارت آموزش و پرورش اظهار داشته است که نیروهای بازنشسته تجربه ی بیشتری دارند و استفاده از آن ها بر اساس قانون است. کارنامه سبزهای سال های گذشته نیز معتقدند در سال های گذشته به دلیل سختگیری های آموزش و پرورش موفق به قبولی نشده اند و می خواهند که امکان جذب شان در آموزش و پرورش فراهم شود. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این درخواست گفت که تکمیل ظرفیت با کارنامه ی سبز تفاوت دارد و شرکت کردن آن ها در تکمیل ظرفیت امکان پذیر نیست.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی