خانه آزمون استخدامی کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

زمان انتشار کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش آموزش کشور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود که هدف از برپایی این آزمون، جذب نیروهای کارآمد بر اساس نیاز مدارس کشور در شغل معلمی و دبیری است. افرادی که در این آزمون شرکت و موفق به کسب نمره حدنصاب قبولی می شوند، در هر ردیف شغلی به میزان 3 برابر ظرفیت پذیرش از آن ها برای حضور در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت به عمل می آید.

به دلیل محدود بودن ظرفیت پذیرش، تعدادی از داوطلبانی که نمره قابل قبولی در آزمون علمی اخذ نموده و در مرحله مصاحبه نیز شرکت کرده اند، چنانچه موفق به کسب امتیاز لازم نشوند، مورد پذیرش نهایی قرار نمی گیرند. در نهایت برای این دسته از متقاضیان، ممکن است در صورت تصویب مراجع ذی صلاح، کارنامه سبز منتشر گردد. در واقع، دارندگان این کارنامه می توانند در  زمان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این مرحله شرکت نموده و شانس خود را برای استخدام در ردیف شغل هایی که بنا به دلایلی خالی مانده اند، امتحان کنند.

کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر نخواهد شد.

چه کسانی می توانند از کارنامه سبز استفاده کنند؟

در صورتی که افراد بعد از انجام مراحل گزینش خود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدامی جهت تشکیل پرونده ننموده و به نوعی انصراف خود را از ادامه روند اعلام کنند، ظرفیت در نظر گرفته شده برای رده شغلی مورد نظر خالی خواهد ماند، در نتیجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش در این مرحله سخن از آموزش و پرورش به میان خواهد امد.

 

این مرحله برای افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در مرحله کتبی این آزمون شده اما در فرآیند مصاحبه پذیرفته نشده اند نیز می باشد. به متقاضیانی که پذیرفته نشده اند، فرصت داده می شود تا یک بار دیگر شانس خود را برای قبولی در مصاحبه شغل محل هایی که دارای ظرفیت تکمیل نشده هستند، امتحان نمایند. 

زمان انتشار کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

در سال های گذشته برای متقاضیان این آزمون کارنامه ای تحت عنوان کانامه سبز منتشر می شد که با توجه به آن علاقمندان می توانستند در مرحله تکمیل ظرفیت نام نویسی کنند اما بر اساس آخرین اخبار موجود در سال جاری کارنامه سبزی منتشر نخواهد شد بلکه داوطلبانی که به مصاحبه دعوت شده اند اما در مصاحبه شهر اولیت خود امتیاز کافی را کسب نکرده اند، می توانند در زمان مققر و با مطالعه دفترچه آن که در هفته دوم مهر ماه از طریق سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد اقدام به نام نویسی نمایند. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی از آخرین اطلاعیه های مربوط به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش و زمان انتشار کارنامه سبز داوطلبان آزمون مذکور مطلع شوید.

نحوه مشاهده کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

همان طور که گفته شد، داوطلبان جهت شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست کارنامه سبز خود را دریافت کنند. شما می توانید با استفاده از راهنمایی که در ادامه مقاله قرار داده شده است، نسبت به دریافت کارنامه سبز خود در صورت انتشار، اقدام نمایید.

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از فهرست گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را انتخاب نمایید.
  • در صفحه پیش رو، بر روی لینک فعال “کارنامه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402” کلیک کنید.
  • در این مرحله، اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید تا کارنامه شما نمایش داده شود.

 

علاقه مندان به اشتغال در حوزه های شغلی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش که از طریق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدامات لازم را به انجام رسانده اند و پس ازاعلام نتایج موفق به پذیرش در هیچ یک از شغل های انتخابی نشده اند، در انتظار اعلام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند تا مجددا خود را برای شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده کنند.

 

همچنین توجه داشته باشید که پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پذیرفته شدگان می بایست در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند تا بدین ترتیب، فرآیند استخدام آن ها نهایی شود.

 

سوالات متداول

1- کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

همانطور که در متن مقاله نیز اشاره شد کارنامه سبزی در سال جاری منتشر نخواهد شد اما داوطلبان می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نمایند. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله رجوع کنید.

2- از چه طریقی می توان به دریافت کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ اقدام نمود؟

در صورت صدور این کارنامه می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

3- کارنامه سبز آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ برای کدام دسته از افراد صادر می گردد؟

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت، کارنامه نهایی برای داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون کتبی را کسب نموده اما در مصاحبه پذیرفته نشده اند، منتشر می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. در آرزوی دبیری

    سلام وقت بخیر.
    برای دبیری ریاضی چه منابعی رو بخونم لطفا راهنمایی کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      منابع هر رشته به طور جدا گانه در ابتدا دفترچه ثبت نام سال ۱۴۰۲ دبیری آموزش و پرورش لحاظ شده است و شامل سه بخش عمومی ، تخصصی و اختصاصی می باشد.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی