خانه اخبار تحصیلی کنکور کنکور ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

کنکور ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

کنکور ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

با اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در 15 مهر ماه، این آزمون به پایان رسیده و اکنون پذیرفته شدگان به دنبال ثبت نام در مراکز آموزش عالی مشخص شده خود هستند.

کنکور 1402 به روایت آمار و ارقام

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از طرف خبرگزاری های مختلف، نتایج نهایی تمام پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که با شرکت در آزمون و اعمال سوابق تحصیلی صورت گرفته شده از طریق سایت سازمان سنجش در تاریخ 15 مهر ماه 1402 اعلام شده است. اطلاعات و آمار ارائه شده در فرآیند کنکور سال جاری با توجه به آخرین خبرهای منتشر شده، به صورت زیر می باشد.

  • پذیرفته شدگان در آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲-1403 در رشته های مختلف تحصیلی و از دانشگاه های سراسری در نوبت های روزانه و شبانه، مراکز آموزشی پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌ پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند.
  • تعداد کل پذیرفته شدگان در دانشگاه های کل کشور و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی، 482 هزار و 599 نفر می باشند که 189 هزار و 840 نفر آنها در رشته های با آزمون پذیرش شده اند.
  • با توجه به آمارهای اعلام شده پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، از تعداد کل این افراد، 61 درصد خانم ها و 39 درصد آقایان می باشند.
  • با اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 در 15 مهرماه، پرونده پرحاشیه ترین آزمون سراسری که در آن اعمال تغییرات اجرایی و محتوایی وجود داشت، به پایان می رسد.
  • آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار شد که تمام داوطلبان می توانستند در هر دو نوبت آن شرکت کنند ولی بالاترین نمره آزمون به عنوان ملاک پذیرش در نظر گرفته می شد.
  • نمره‌ کلی سابقه تحصیلی برای پایه‌ دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه‌های آزمایشی علوم‌ انسانی، علوم‌تجربی و ریاضی‌-فیزیک، 40 درصد و به صورت قطعی روی نتیجه آزمون 1402 اعمال شده است.
  • در حالی که میزان تاثیر معدل برای دیپلم نظام سالی‌ واحدی/ترمی‌ واحدی در گروه‌های آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم‌ تجربی و علوم‌انسانی سال ۱۴۰۲، 30 درصد و با تاثیر قطعی در نظر گرفته شده، میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش‌ دانشگاهی نظام سالی‌ واحدی/ترمی‌ واحدی 10 درصد قطعی روی نتیجه آزمون اعمال شد.
  • نمره کلی سابقه تحصیلی پایه‌ دوازدهم نظام 3-3-6 یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی‌ واحدی/ترمی‌ واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز در سال 1402، 26 درصد بوده که فقط دروس عمومی را شامل بود. سهم دیگر نتیجه آزمون سراسری در این دو گروه آزمایشی، به نمره کل آزمون اختصاص یافته بود.
  • ملاک اصلی سابقه تحصیلی داوطلبان در سال ۱۴۰۲، نمرات امتحان نهایی تا پایان خرداد ماه سال پذیرش دانشجو و آخرین فایل دریافتی از وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ تعیین‌شده بوده که باید برای سایت سازمان سنجش ارسال می شد.

میزان درصد اعمال سوابق تحصیلی در سال 1402 و سال های آینده نیز طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، با توجه به اطلاعات جدول زیر می باشد.

میزان درصد اعمال سوابق تحصیلی کنکور
سال کنکوردرصد کلی اعمال قطعی سوابقمیزان درصد دروس عمومی و اختصاصی
کنکور ۱۴۰۲40 درصد26 درصد عمومی، 14 درصد اختصاصی
کنکور 140350 درصد28 درصد عمومی، 22 درصد اختصاصی
کنکور 140460 درصد30 درصد عمومی، 30 درصد اختصاصی
کنکور 140560 درصد30 درصد عمومی، 30 درصد اختصاصی

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور