خانه دکتری دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1401
دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1401، در صورتی که هر یک از دانشگاه ها در برخی رشته های خود ظرفیت خالی داشته باشند، لیستی از این رشته ها به همراه تعداد ظرفیت آن ها به عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری در اختیار متقاضیان قرار می دهند. لازم است بدانید که این دفترچه می بایست مورد تایید وزارت علوم نیز باشد.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401
(به محض انتشار، لینک زیر فعال خواهد شد.)

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت مقطع دکتری سراسری در سال 1401، دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

همان طور که ذکر شد در صورت برپایی فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور مقطع دکتری دانشگاه های سراسری، داوطلبانی که مجاز به شرکت در این مرحله از آزمون دکتری هستند، می بایست پس از انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401 آن را تهیه و بعد از مطالعه دقیق و مشاهده لیست رشته های اعلام شده به عنوان رشته های دارای ظرفیت، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

تا کنون زمان تکمیل ظرفیت دکتری 1401 مشخص نشده و با توجه به سالیان گذشته ارائه دفترچه آن معمولا در اواسط مهر ماه بوده است که به محض اعلام تاریخ دقیق، از طریق این مقاله و کانال تلگرام دکتری  ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین داوطلبان جهت انجام انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دکتری می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

توجه داشته باشید که مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش، از سال 97 دیگر زمانی تحت عنوان تکمیل ظرفیت در دوره های مختلف دانشگاه سراسری برگزار نخواهد شد و احتمال برگزاری آن در سال 1401 نیز بسیار اندک است اما در صورت ارائه دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری لینک دانلود مستقیم آن در جدول زیر قرار داده خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401
(به محض انتشار، لینک زیر فعال خواهد شد.)

نکات مهم تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401

توجه نمایید نکات ذکر شده در قسمت زیر، مربوط به آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه های سراسری می باشد. در صورت برگزاری مجدد این فرآیند و ایجاد هر گونه تغییر در موارد ذیل مقاله بروز رسانی و اطلاعات لازم در دسترس شما متقاضیان گرامی قرار داده خواهد شد.

  • داوطلبانی که در مرحله اول اعلام نتایج در کد رشته محل انتخابی خود پذیرفته شده اند، در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کرده و مجددا در کد رشته انتخابی جدید نیز پذیرفته شوند، بنابر قانون قبولی اول آنها لغو می گردد و می بایست در کد رشته قبولی جدید ادامه تحصیل دهند.
  • متقاضیان باید تا قبل از اتمام زمان تکمیل ظرفیت، موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد گردند.
  • نیمسال ورودی دانشجویان بر اساس نظر و در واقع امکانات دانشگاه پذیرفته شده و پس از انجام مصاحبه تعیین خواهد شد که معمولا بهمن ماه می باشد.

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری معمولا در دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و پس از مشخص شدن وضعیت فرد، از پذیرفته شدگان جهت انجام مصاحبه دکتری دعوت خواهد شد. در صورتی که داوطلبان موفق به کسب حدنصاب لازم در مرحله مصاحبه شوند، می توانند از بهمن ماه تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظر آغاز کنند.

 

سوالات متداول

1- آیا همه افرادی که در آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده اند، می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت شرکت کنند؟

خیر، شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت تنها برای افراد مجاز به انتخاب رشته امکان پذیر است.

2- دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

معمولا هم زمان با شروع فرآیند تکمیل ظرفیت، دفترچه راهنما منتشر می شود که تاکنون تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

3- دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۱۴۰۱ از چه سایتی منتشرمی شود؟

در صورت ارائه شدن دفترچه در سال ۱۴۰۱، از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید… 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری