خانه مدارس اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می گردد تا دانش آموزانی که دارای شرایط ثبت نام می باشند با شرکت در این آزمون شانس خود را برای ورود به مدارس سمپاد امتحان نمایند. با توجه به اینکه آزمون تیزهوشان نهم به دهم در تاریخ 1 تیر ماه 1403 برگزار می شود، پس از آن، تمامی شرکت کنندگان در پی اطلاع از زمان اعلام نتایج خواهند بود تا با مراجعه به سایت my.medu.ir، در صورت عدم پذیرش بتوانند در موعد مقرر برای ثبت نام در سایر مدارس اقدام نمایند.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

(به محض اتشار کارت لینک فوق فعال خواهد شد)

 

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اواخر مرداد ماه از طریق سایت my.medu.ir خواهد بود.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

پس از فرا رسیدن زمان اعلام نتایج تیزهوشان، شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در “سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان”، نتایج آزمون را مشاهده نمایند. تاریخ دقیق اعلام نتایج سال 1403 مشخص نیست. اعلام این نتایج احتمالاً  اواخر مرداد ماه از طریق سایت my.medu.ir خواهد بود.

 

پس از اعلام نتایج دانش آموزان می بایست همراه مدارک خود به مدرسه مراجعه کنند. توجه داشته باشید که عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان به دبیرستان استعداد درخشان محل قبولی خود به معنای انصراف قطعی از پذیرش می باشد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نتایج آزمون تیزهوشان فقط از طریق سایت مربوطه قابل دریافت است و داوطلبان می توانند به ترتیب مراحل زیر از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

  • به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کد ملی، 6 رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی خود را ثبت کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  • بر روی آیکون “نتایج سمپاد” کلیک نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  • گزینه “اعلام نتایج” را برگزینید.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  • پس از ورود به صفحه شخصی خود در سامانه، چنانچه پذیرفته شده باشید، نام مدرسه محل قبولی نیز در آن قابل مشاهده خواهد بود اما اگر پذیرفته نشده باشید، با عبارت عدم پذیرش در بخش “وضعیت پذیرش در استعداد درخشان” مواجه خواهید شد.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

  •  همچنین با کلیک بر روی ” دریافت کارنامه” می توانید نتیجه آزمون را به صورت دقیق تر (تعداد پاسخ های غلط و صحیح) مشاهده نمایید.

جزئیات مربوط به اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

  • دانش آموزانی که براساس مندرجات کارنامه تیزهوشان در یکی از اولویت های انتخابی خود قبول شده اند، بایستی با مراجعه حضوری به مدرسه پذیرفته شده و ارائه مدارک لازم، ثبت نام خود را نیز انجام دهند.
  • برای دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند، حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه عدم قبولی منتشر می شود که در این کارنامه تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره کسب شده در هر درس، امتیاز کل داوطلب و امتیاز آخرین فرد قبولی مشخص شده است.
  • پذیرش نهایی دانش آموزان در هر یک از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و سمپاد مهارتی، مشروط به کسب حدنصاب نمره و احراز شرایط مورد نیاز می باشد. لازم به ذکر است که تغییر رشته پذیرفته شدگان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و در سال بعد نیز تنها در صورت کسب حداقل امتیاز قبولی رشته مورد نظر در آزمون ورودی و داشتن شرایط لازم، امکان تغییر رشته فراهم می باشد.
  • چنانچه پس از پذیرش در آزمون تیزهوشان و انجام ثبت نام حضوری، قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، بایستی از ضوابط نقل و انتقال تیزهوشان و نمونه دولتی دهم  1403 – 1404 مطلع شده و اگر دارای شرایط لازم می باشید، برای دریافت انتقالی اقدام نمایید.
  • طبق بخشنامه منتشر شده از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه مربوط به متقاضیان دوقلو استفاده می کنند، در صورتی که فقط یکی از آن ها در آزمون پذیرفته شود، قبولی نفر دیگر به شرطی امکان پذیر است که حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا را به دست آورد.

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

برای داوطلبان پذیرفته شده کارنامه ای منتشر نمی گردد اما برای آن دسته از شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، یک هفته پس از اعلام نتایج، کارنامه ای صادر می شود که شامل پاسخ های درست و غلط، نمره کسب شده هر داوطلب در هر کدام از مواد امتحانی، نمره کل متقاضی و امتیاز کل آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس مورد تقاضای داوطلب می باشد.

 

همزمان با صدور کارنامه برای داوطلبان پذیرفته نشده، لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نیز فعال می شود و دانش آموزانی که نسبت به هر یک از بندهای زیر اعتراضی داشته باشند، می توانند درخواست خود مبنی بر اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را در سامانه مربوطه ثبت نمایند.

موارد قابل اعتراض

  • وجود مغایرت در تعداد پاسخ های صحیح، پاسخ های غلط و سوالات بدون پاسخ با توجه به کارنامه خود و پاسخ نامه مرجع
  • اشتباه در محاسبه تراز علمی آزمون
  • نداشتن تطابق در اولویت های انتخابی درج شده بر روی کارنامه و اولویت های درج شده بر روی کارت ورود به جلسه یا فرم ثبت نام اولیه
  • اعمال نشدن شرایط مربوط به بند پذیرش دوقلوها یا چند قلوها
  • سایر موارد

 

چنانچه پس از مشاهده کارنامه خود نسبت به هر یک از موارد فوق معترض می باشید، می توانید به حساب کاربری خود در سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه کرده و با دریافت فرم درخواست تجدید نظر، به تکمیل مراحل لازم بپردازید. نتایج رسیدگی به اعتراض داوطلبان نیز معمولا دو الی سه هفته پس از پایان مهلت اعتراض اعلام می گردد.

 

سوالات متداول

1- نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی اعلام می شود؟

اعلام این نتایج احتمالاً  اواخر مرداد ماه خواهد بود.

2- نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ از چه طریقی قابل دریافت می باشد؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir نسبت به مشاهده نتایج خود اقدام نمایند.

3- آیا برای اطلاع از وضعیت قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، دانش آموز باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کند؟

خیر، نتایج قبولی این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به نشانی my.medu.ir اعلام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. امیرمحمد ن

    با سلام و عرض خسته نباشید..
    ببخشید یک سوال داشتم..
    من الان هشتم هستم و در تیزهوشان میخونم.
    معدل نوبت اولم بالای ۱۹ بوده. اگه معدلم در کل سال پایه هشتم ،بالای ۱۹ باشه…
    امکانش هست که بدون آزمون از نهم به دهم قبول شم….؟یا با داشتن نمره‌ی بالای ۱۹ ، بازهم باید آزمون بدم…چجوریه…؟؟
    لطفاً پاسخ بدید..
    باتشکر.

    • ایران مشاوره

      با سلام، به احتمال بسیار زیاد، شما نیازی نیست در آزمون شرکت کنید؛ برای اطمینان، می توانید به مدرسه تیزهوشان مورد نظر خود مراجعه کنید.

  2. Ava

    با سلام می خواستم بدونم ۷ سوال دینی حدودا چند نمره داشته است؟
    لطفا جواب بدین

  3. نیکی

    پس کی قراره بیاد نتایج تیزهوشان و نمونه نهم ؟! آدم پشیمون میشه ازمون میده اصلا

    • ایران مشاوره

      با سلام , تا کنون اطلاعیه خاصی مبنی بر اعلام نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم سال ۱۳۹۸ منتشر نشده است . شما می توانید جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام تیزهوشان شوید .

  4. مونا

    من با تراز ۴۹۰۰۰یا ۴۵۰۰شانس قبولی در مدرسه نمونه تجربی خواف ۵۴ ظرفیت با معدل ۲۰ دارم؟۴۹درست۱۴غلط ۲۷ نزده
    استعداد۱۲درست۲غلط۱نزده قران۵درست۱غلط۲نزده علوم۶درست۲غلط۹نزدهریاضی۵درست۴غلط۱۱نزدهادبیات۹درست۴غلط۲نزده مطالعات۱۲درست۱غلط۲نزده

مشاوره مدارس پیج مدارس