خانه مدارس بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم انسانی
بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معمولا با نزدیک شدن به فصل امتحانات، دانش آموزان زیادی دچار اضطراب می شوند. به منظور کاهش استرس و نگرانی در ایام امتحانات نهایی پایه دوازدهم به برنامه ریزی درسی منسجمی نیاز دارید تا بتوانید دروس خود را به موقع مطالعه کنید. برای این امر ابتدا می بایست بارم بندی دروس خودرا بررسی کرده تا از میزان اهمیت هر مبحث در طراحی سوالات آگاهی یابید و مطالعه آن ها را بر همین اساس اولویت بندی نمایید. با انجام این امر می توانید زمانی را که لازم است به مطالعه هر بخش اختصاص دهید، برآورد کنید. در ادامه مقاله، بارم بندی درس جغرافیا پایه دوازدهم انسانی و نکات مهمی که مورد توجه طراحان سوال این درس می باشد را برای شما ذکر کرده ایم.

با بررسی بارم بندی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی می توانید مدت زمان لازم جهت مطالعه هر مبحث از این درس را باتوجه به اهمیت و ارزش آن محاسبه نمایید.

بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، بررسی بارم بندی به شما در برنامه ریزی اصولی کمک می کند، زیرا با توجه به میزان اهمیت هر بخش می توانید دسته بندی درستی از مباحث آن درس داشته باشید و زمان مطالعه آن ها را به خوبی مدیریت نمایید. وزارت آموزش و پرورش قبل از شروع سال تحصیلی، شیوه ارزشیابی تمامی دروس اعم از دروس رشته علوم انسانی را در دسترس دانش آموزان و دبیران آن ها قرار می دهد. این ارزشیابی علاوه بر نمرات مستمر و پایانی دارای جزئیات طراحی سوال و نمره اختصاص داده شده به هر بخش می باشد که در قالب دفترچه هایی از طریق سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی aee.medu.ir منتشر می شود.

 

در بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم انسانی نمره مختص به هر درس از جمله جغرافیا ذکر شده است. درس جغرافیا یکی از دروس مهم این رشته به شمار می رود که امتحانات آن در هر سه نوبت دی، خرداد و شهریور ماه به صورت نهایی برگزار می شود. همچنین این درس در کنکور سراسری انسانی دارای ضریب و اهمیت بالایی می باشد که این امر مطالعه درست و اصولی آن را بیش از بیش حائز اهمیت می کند. در ادامه به ذکر جزئیات، بارم بندی و اهمیت هر بخش از کتاب جغرافیا پایه دوازدهم انسانی در جدول زیر پرداخته ایم.

بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی 1402 – 1403
عنوان درسنیمسال اول (دی ماه)نیمسال دوم (خرداد ماه)نوبت شهریور ماه و دی ماه
16.51.53
26.51.53
مهارت های جغرافیایی (1)1.50.51
35.51.52.5
4در نیمسال اول (دی ماه) این بخش ها مورد ارزیابی قرار نمی گیرند.33
مهارت های جغرافیایی (2)21
553
642.5
مهارت های جغرافیایی (3)11
جمع نمرات2015 + 520

کتاب جغرافیا (3) شامل 3 فصل می باشد که هرکدام از آن ها دارای دو درس و یک بخش مربوط به مهارت های جغرافیایی است. در امتحان کتبی نیمسال اول تحصیلی  از دروس 1، 2، 3 و فنون و مهارت های جغرافیایی (1) مجموعا 20 نمره سوال طرح می شود و در نیمسال دوم یعنی خرداد ماه تمامی فصل های کتاب مورد ارزیابی قرار می گیرند که بیشترین نمره به دروس 4، 5، 6، فنون و مهارت های جغرافیایی (2) و (3) تعلق می گیرد. دانش آموزان رشته انسانی با توجه به این بارم بندی و حذفیات امتحان نهایی پایه دوازدهم انسانیمی توانند در کنار یک برنامه ریزی دقیق، امتحانات خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. نموداری که در ادامه متن مشاهده می کنید، میزان اهمیت هر فصل را در امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی ماه مشخص می کند.

نمودار بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی

با توجه به این که درس جغرافیا (3) یکی از دروس تخصصی رشته علوم انسانی است، نتایج امتحان نهایی آن در کنکور سراسری انسانی بسیار تاثیرگذار است و افرادی که به رشته های دانشگاهی این گروه آزمایشی اعم از علوم سیاسی، علوم انتظامی و… علاقه مند هستند، می بایست این درس را در برنامه ریزی کنکور انسانی خود جای دهند و آن را به خوبی مطالعه نمایند.

 

سوالات متداول

1- بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

هر ساله قبل از شروع سال تحصیلی شیوه ارزیابی مستمر و پایانی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد.

2- فایل بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از چه طریقی منتشر می شود؟

شما می توانید این فایل را از طریق سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به آدرس aee.medu.ir و یا متن این مقاله دریافت نمایید.

3- بررسی بارم بندی امتحان نهایی جغرافیا پایه دوازدهم انسانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه اهمیتی دارد؟

با مطالعه این بارم بندی می توانید زمان صرف شده برای مطالعه هر بخش را مدیریت کرده و از اهمیت مباحث مختلف کتاب آگاهی یابید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس