خانه کنکور کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

کنکور سراسری انسانی 1403

یکی از مسائل مهم برای همه فارغ التحصیلان مقطع متوسطه در کشور ما، رقابت در کنکور سراسری می باشد و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی، سهم قابل توجهی از متقاضیان کنکور سراسری را تشکیل می دهند. رشته هایی همچون مدیریت، روانشناسی، حقوق و حسابداری از جمله رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی به شمار می روند.

 

عواملی مانند استفاده از کتاب های کمک آموزشی مناسب، اطلاع از بودجه بندی کنکور، تسلط کامل بر مباحث کتب درسی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند، داوطلبان را برای دستیابی به نتیجه و رتبه مطلوب در کنکور انسانی کمک خواهد کرد. از این رو متقاضیان پس از کسب آگاهی لازم می توانند به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند که در ادامه توضیحات جامعی در خصوص مراحل و زمان ثبت نام، رشته های با آزمون کنکور انسانی، منابع مورد نیاز و … ارائه خواهیم کرد.

قبل از تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، مشاهده و برررسی مقاله دریافت کد سوابق تحصیلی، از اشتباهات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

 

لینک مستقیم ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اردیبهشت ماه)

 

ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1403، نوبت اردیبهشت ماه از 5 لغایت 11 آذر ماه سال جاری و نوبت تیر ماه از 7 لغایت 12 فروردین ماه سال آینده از سایت سنجش می باشد.

تغییرات کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

با توجه به مصوبات جدید و تغییرات کنکور باید به این نکته توجه داشته باشید که از این پس آزمون مورد نظر در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه برگزار می گردد. لذا داوطلبان بایستی در زمان های متفاوت نسبت به انجام فرایند نام نویسی، پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری و … اقدام نمایند. همچنین آزمون پیش رو تفاوت های دیگری نیز با دوره های گذشته خواهد داشت که در ادامه به ذکر آن ها می پردازیم.

  • قطعی شدن تاثیر سوابق تحصیلی
  • حذف دروس عمومی از آزمون
  • در نظر گرفتن شرط معدل
  • اعتبار زمانی بیشتر نتیجه آزمون
  • حذف کامل زیرگروه ها
  • بالا رفتن اهمیت تراز کنکور

ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1403

داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشند، می بایست در ابتدای امر در این آزمون به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند. نام نویسی کنکور سراسری برای تمامی گروه های آزمایشی از جمله علوم انسانی روند مشابهی دارد. در ادامه مقاله به بررسی جزئیات ثبت نام کنکور سراسری انسانی خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام

شرکت کنندگان در کنکور سراسری می بایست در زمان مقرر به سایت ثبت نام کنکور مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. همان طور که گفتیم، از این پس قرار بر آن است که آزمون مورد نظر در دو نوبت اجرا شود.

آن دسته از افراد که قصد نام نویسی در آزمون نوبت اول را دارند نیز توجه داشته باشند که می بایست از تاریخ 5 لغایت 11 آذر ماه سال جاری برای این منظور اقدام کنند. ثبت نام نوبت دوم نیز از 7 لغایت 12 فروردین ماه 1403 از سایت سنجش می باشد. توصیه می شود به منظور اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به فرایند در کانال تلگرام کنکور عضو شوید.

راهنمای انجام مراحل ثبت نام

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه سراسری را از منوی سمت راست انتخاب کنید.
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور
  • مجدد به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش بازگردید و بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول” کلیک نمایید.
مرحله هشتم کنکور
مرحله هشتم کنکور
  • با ورود به صفحه مای سنجش در صورتی که قبلا عضو شده اید اطلاعات خود را وارد نموده و بر روی آیکون ورود بزنید و در صورتی که تا به حال وارد نشده اید بر روی لینک ایجاد حساب کاربری بزنید.
مرحله نهم کنکور
مرحله نهم کنکور
  • در این مرحله با وارد کردن اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت را انتخاب کنید.
مرحله دهم کنکور
مرحله دهم کنکور
  • پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نظر رمز یکبار مصرف به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد شد و در صورت تایید آن پیامی مبنی بر موفقیت ثبت نام بر روی صفحه ظاهر خواهد  شد.
مرحله یازدهم کنکور
مرحله یازدهم کنکور
  • پس از عضویت و ورود به سامانه باید در صفحه زیر عکس خود را آپلود نمایید.

مرحله ششم ثبت نام کنکور

  • در صفحه بعدی مطابق شکل زیر اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده شده است.

پس از درج اطلاعات مورد نیاز در فرم نام نویسی و بارگذاری عکس پرسنلی داوطلب و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی، برای ذخیره اطلاعات وارد شده گزینه “تایید نهایی” را بفشارید. پس از طی تمامی مراحل فوق، سامانه یک شماره پرونده و یک کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد داد. سپس از فرم تکمیل شده نام نویسی که اطلاعاتی از قبیل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام نیز در آن درج شده است، پرینت تهیه کنید و آن را تا زمان اعلام نتایج کنکور سراسری نزد خود نگه دارید.

 

هزینه ثبت نام

شرکت در آزمون سراسری مانند کلیه آزمون هایی که هر ساله در کشور برگزار می شوند، مستلزم پرداخت هزینه است. هزینه ثبت نام کنکور سراسری برای تمامی گروه های آزمایشی یکسان بوده و پرداخت آن، تنها از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب دارای رمز دوم امکان پذیر می باشد. هزینه قابل پرداخت جهت ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است.

 

همچنین فراموش نکنید که متقاضیان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی (غیر انتفاعی) بایستی کارت اعتباری جداگانه ای برای اعلام علاقه مندی به این دانشگاه ها خریداری نمایند تا مجاز به انتخاب کد رشته محل های زیر نظر این موسسات در هنگام انتخاب رشته شوند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1403

شرایط عمومی

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که نام آن در متن قانون اساسی کشور درج شده باشد.
  • فرد نباید به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد داشته باشد.
  • نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی یکی دیگر از شروط لازم برای شرکت در کنکور سراسری انسانی می باشد.

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) که بایستی تا 31 شهریور ۱۴۰۳ دریافت شود، همچنین افراد می توانند دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (نظری یا هنرستان) و یا مدرک کاردانی خود را در هنگام ثبت نام ارائه نمایند.
  • مدرک سطح یک حوزوی (برای شرکت طلبه ها در رشته علوم انسانی)
  • داوطلبانی که از مقطع کاردانی رشته های آموزش غیرپزشکی فارغ التحصیل شده اند، در صورتی مجاز به شرکت در کنکور می باشند که مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور 1403 و یا 30 بهمن ۱۴۰۳ اخذ کنند. لذا برای این دسته از متقاضیان ارائه مربوط به گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی می باشد.
  • منعی برای شرکت در کنکور سال 1403 برای داوطلبان دوره های روزانه سال گذشته وجود ندارد.
  • دانشجویانی که در دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی و… (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) در حال تحصیل هستند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود در کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳ شرکت نمایند.
  • داوطلبان آقا نباید از جانب سازمان نظام وظیفه محکومیت مبنی بر ممنوعیت از تحصیل داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری انسانی 1403

از جمله مدارک ثبت نام کنکور سراسری انسانی به شرح زیر می باشد:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  • کد اعتباری ثبت نام
  • کد سوابق دیپلم یا پیش دانشگاهی و کد رشته دیپلم
  • کد وضعیت نظام وظیفه آقایان
  • معدل کتبی و کل دیپلم به صورت دقیق
  • کد پیگیری مربوط به سهمیه ها
  • کد 13 رقمی (داوطلبان غیرایرانی)
  • فایل عکس اسکن شده
  • کد پستی محل سکونت و کد منطقه

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

پیش از آن که فرایند ثبت نام خود را آغاز کنید، لازم است ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و مطالعه نمایید. این کار کمک می کند تا در جریان تمام جزئیات آزمون اعم از مدارک مورد نیاز، شرایط و ضوابط آزمون آشنا شوید. جهت سهولت دسترسی داوطلبان، لینک مستقیم دریافت دفترچه راهنما را در ادامه قرار داده ایم.

معرفی رشته ها و زیرگروه های کنکور سراسری انسانی 1403

آشنایی با رشته های ارائه شده در هر گروه آزمایشی می تواند باعث افزایش آگاهی داوطلبان از مسیر تحصیلی آینده خود و همچنین زمینه ساز موفقیت در انتخاب رشته کنکور سراسری شود. یکی از فواید این آگاهی جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه در انتخاب رشته می باشد تا بدین وسیله متقاضیان را در رسیدن به اهداف تحصیلی خود یاری دهد. از همین رو توصیه می کنیم پس از آشنایی با رشته های کنکور انسانی، از راهنمایی های مشاوره انتخاب رشته کنکور نیز استفاده نمایید.

 

آگاهی از ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری موجب می شود، متقاضیان بتوانند از میزان اهمیت هر درس مطلع شده و متناسب با آن برنامه ریزی کنند. شایان توجه است که تفاوت در ضرایب دروس تخصصی در هر زیر گروه، میزان تاثیر آن درس را تراز اکتسابی داوطلب نشان می دهد. بدین معنا که هر چه درصدی که متقاضیان در دروس ضریب دار در یک زیرگروه کسب می کند بیشتر باشد، رتبه و شانس قبولی آنان در رشته های آن زیرگروه نیز بیشتر خواهد بود.

نکته: توجه داشته باشید که زیر گروه ها و دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۳ حذف شده اند.

معرفی رشته های کنکور انسانی

رشته های کنکور سراسری انسانی 1403
زیرگروهرشته
زیرگروه یککارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق، آموزش الهیات، آموزش زبان و ادبیات فارسی، ادیان و عرفان، ادیان و مذاهب، ایران شناسی، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت مروج سیاسی، حقوق، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، زبان و فرهنگ عربی، شیعه شناسی، علوم قرآن و حدیث، علوم قضایی، فرهنگ و معارف اسلامی، فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مترجمی زبان عربی، مربیگری عقیدتی، معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، کاردانی امور دولتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی حقوق قضایی، کاردانی خدمات اداری، کاردانی علوم قضایی
زیرگروه دوآموزش علوم اجتماعی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، پژوهشگری امنیتی، جامعه شناسی، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاری، ضد تروریسم، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم فنی امنیت، مددکاری اجتماعی، مردم شناسی
زیرگروه سهاقتصاد، امنیت اقتصاد، حسابداری، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، هتلداری، کاردانی اشتغال، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری، کاردانی امور بانکی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی بیمه، کاردانی حسابداری، کاردانی روابط کار، کاردانی گردشگری، کاردانی مدیریت مالی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی هتلداری
زیرگروه چهارآموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، جغرافیا، زبان شناسی، علوم سیاسی
زیرگروه پنجآموزش ابتدایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش کودکان استثنائی، آموزش مشاوره و راهنمایی، روانشناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، مشاوره، مطالعات خانواده، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی علوم ورزشی

توجه داشته باشید که رشته های مربوط به قوت خود باقی است اما زیرگروه های مزبور، حذف شده اند. در ادامه جهت برنامه ریزی درسی بهتر و آگاهی از تغییرات مربوط به ضرایب دروس کنکور انسانی و میزان تاثیر سوابق می توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

معرفی منابع کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

پذیرش در رشته های پرمتقاضی کنکور سراسری انسانی مانند حقوق و روانشناسی علاوه بر تلاش و پشتکار، مستلزم مطالعه بهترین منابع کنکور انسانی 1403 در کنار یک برنامه ریزی کنکور هدفمند و اصولی می باشد. منبع اصلی کنکور سراسری در هر یک از گروه های آزمایشی، کتب درسی دوره دوم متوسطه می باشند اما استفاده از کتاب های کمک آموزشی به ویژه کتاب هایی که تکیه بر ارائه پرسش های چهارگزینه ای دارند، می تواند تاثیر بسزایی در آمادگی داوطلبان و تقویت توانایی آن ها در امر تست زنی داشته باشد.

 

شایان ذکر است با توجه به اینکه محتوای کتاب های درسی نظام جدید نسبت به سیستم آموزشی قدیمی تغییر کرده است، داوطلبان ملزم هستند منابع خود را با نظام جدید تنظیم نمایند. در جدول زیر گلچینی از بهترین کتب کمک آموزشی موجود فراهم گردیده است تا داوطلبان با مطالعه این منابع، شانس خود را برای کسب رتبه های برتر کنکور انسانی افزایش دهند.

منابع کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳
نام درسمنابع
زبان عربیعربی جامع انسانی کنکور میکرو گاج، کتاب عربی جامع کنکور انسانی خط ویژه گاج، واژگان سطر به سطر عربی انسانی کنکور سری مینی میکرو طلایی گاج
دین و زندگیکتاب دین و زندگی گاج نقره ای، کتاب جامع دین و زندگی نشر الگو
زبان و ادبیات فارسیکتاب جامع ادبیات کنکور انتشارات نشر الگو، کتاب ادبیات عمومی میکرو طبقه بندی گاج، علوم و فنون ادبی جامع کنکور مشاوران آموزش، لقمه طلایی عروض و قافیه مهر و ماه، علوم و فنون ادبی جامع کنکور میکرو گاج
اقتصاداقتصاد کنکور رشته انسانی میکرو گاج، اقتصاد کنکور خیلی سبز، لقمه طلایی اقتصاد کنکور مهر و ماه
ریاضیریاضی و آمار انسانی جامع کنکور مهر و ماه، ریاضی و آمار جامع کنکور رشته انسانی خیلی سبز، ریاضیات جامع انسانی کنکور میکرو گاج
فلسفه و منطقفلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران آموزش، فلسفه و منطق جامع کنکور میکرو گاج، فلسفه و منطق کنکور مهر و ماه
زبان انگلیسیکتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران، کتاب انگلیسی یازدهم سیر تا پیاز گاج
تاریختاریخ جامع کنکور خط ویژه گاج، تاریخ جامع کنکور میکرو گاج، لقمه طلایی تاریخ کنکور مهر و ماه
جغرافیاجغرافیا جامع کنکور میکرو گاج، جغرافیا جامع کنکور مشاوران آموزش، لقمه طلایی جغرافیا کنکور مهر و ماه
روانشناسیروان شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش، روان شناسی کنکور خط ویژه گاج، روانشناسی کنکور مشاوران آموزش
جامعه شناسیجامعه شناسی جامع کنکور مشاوران آموزش، جامعه شناسی کنکور میکرو گاج

توجه داشته باشید که با توجه به تغییرات اعمال شده، احتمالا به تدریج منابع دیگری نیز معرفی می شوند. در صورت انتشار کتب و منابع، معرفی های لازم در این مقاله قرار خواهد گرفت.

بودجه بندی کنکور سراسری انسانی 1403

اطلاع از بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳می تواند در زمان بندی مطالعه و برنامه ریزی داوطلبان نقش بسیار موثری را ایفا کند، چرا که به وسیله آن می توان متناسب با میزان اهمیت هر درس، زمان لازم را برای مطالعه و پاسخ به پرسش های چهار گزینه ای را در نظر گرفت. از طرفی آشنایی با بودجه بندی سوالات موجب می شود، بدانید از کدام یک از مباحث کتاب های درسی سوالات بیشتری مطرح می گردد و بدین ترتیب با شیوه مناسب تر و برنامه ریزی دقیق تری نسبت به مطالعه دروس خود بپردازید. هنوز بودجه بندی مربوط به کنکور انسانی 1403 منتشر نشده است اما شما می توانید جهت کسب اطلاعات از طریق جدول های زیر از بودجه بندی سال گذشته با خبر شوید. لازم به ذکر است که دروس عمومی نیز از این آزمون حذف شده اند.

بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳
مواد امتحانیتعداد سوالمدت پاسخگویی
ریاضی2025 دقیقه
اقتصاد1510 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی3030 دقیقه
زبان عربی2020 دقیقه
تاریخ1525 دقیقه
جغرافیا15
علوم اجتماعی2015 دقیقه
فلسفه و منطق2525 دقیقه
روانشناسی2015 دقیقه

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تجربی 1403

سوابق تحصیلی تاثیر 50 درصدی به صورت قطعی در نتایج کنکور ۱۴۰۳ خواهد گذاشت. بنابر اعلام سازمان سنجش ضرایب هر یک از این دروس برای داوطلبان نظام نظام ۳-۳-۶ و نظام سالی واحدی متفاوت بوده که جزئیات آن در جداول زیر ذکر شده است.

تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم علوم تجربی نظام ۳-۳-۶ در کنکور 1403
دروس عمومیضریب
فارسی 3۱۸.۶۴
عربی، زبان قرآن 3۷.۸۰
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)۱۴.۲۳
زبان خارجی 3۱۰.۱۷
سلامت و بهداشت۲.۹۶
علوم اجتماعی۲.۲۰
دروس تخصصیضریب
ریاضی (۳)۸.۶۵
زیست شناسی (۳)۱۵.۱۱
فیزیک (۳)۷.۷۸
شیمی (۳)۱۲.۴۶

برای متقاضیانی که در دوره نظام نظام سالی واحدی فارغ التحصیل شده اند، علاوه بر نمرات نهایی دیپلم، نمرات نهایی پیش دانشگاهی نیز به عنوان سوابق تحصیلی در نتایج آن ها موثر خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم علوم تجربی نظام سالی واحدی در کنکور ۱۴۰۳
دروس دیپلمضریب
بان فارسی36/92
ادبیات فارسی 36/92
عربی 37/68
تعلیمات دینی و قرآن 310/56
زبان خارجی 39/90
زمین شناسی2/56
ریاضی 36/88
زیست شناسی 2 و ازمایشگاه9/02
فیزیک 3 و ازمایشگاه4/64
شیمی 3 و ازمایشگاه9/91
دروس پیش دانشگاهیضریب
زبان فارسی7/86
معارف اسلامی6/14
زیست شناسی7/26
فیزیک(تجربی)3/74

مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی

  • در ابتدای مسیر برای خود هدف ترسیم کنید. داشتن هدف و انگیزه تا حد زیادی می تواند در موفقیت داوطلبان اثرگذار باشد. در حقیقت داشتن هدف می تواند اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت را دوچندان کند.
  • پس از تعیین هدف می بایست یک برنامه منسجم مطالعه طراحی نموده و بر اساس آن عمل کرد.
  • دیگر نکته مهم آن است که بایستی تمامی دروس به صورت جزء به جزء و با دقت و درک بالا مطالعه شود. متقاضیان ملزم هستند بعد از مطالعه هر درس، نسبت به حل تست های آن بخش اقدام کنند. این امر موجب تثبیت موثر مطالب خوانده شده در ذهن و به خاطر سپردن آن ها می شود.
  • توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اهمیت حل سوالات چهار گزینه ای و تست زنی غافل نشوید، زیرا این امر موجب می شود به نقاط ضعف خود پی برده و در اسرع وقت، در جهت رفع آن ها گام بردارید.
  • همان طور که می دانید برای حل هر یک از سوالات کنکور سراسری مدت زمان محدودی را در اختیار دارید، بنابراین می توانید با تمرین تست زنی، فضای جلسه کنکور را برای خود شبیه سازی کرده و سرعت خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید.
  • متقاضیان بایستی توجه نمایند که جدول زمان بندی خود را به گونه ای طراحی کنند که پس از مطالعه هر درس اختصاصی، یک درس عمومی قرار گیرد.

 

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403 چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت ثبت نام کنکور منتشر می شود. باید توجه داشت داشتن کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی و یا شناسنامه برای شرکت در کنکور الزامی است و در صورت فراموشی آن ها، از حضور داوطلب در جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد. اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ حدود یک ماه بعد از برگزاری کنکور در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری1403، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

ثبت نام نوبت اول این آزمون از تاریخ 5 الی 11 آذر ماه سال جاری انجام می شود.

2- ثبت نام کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳ از چه طریق ممکن می شود؟

نام نویسی در این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می گردد.

3- منابع کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳ چه مواردی را شامل می شود؟

منبع اصلی کنکور انسانی، کتب درسی متوسطه دوم می باشد اما در کنار این موارد، مطالعه کتاب های کمک آموزشی که در متن مقاله عنوان شده است، می تواند برای داوطلبان مفید باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸۵ نظر
  1. محمد

    سلام من دیپلم نقشه کشی معماری خوندم ولی می خوام در رشته ی انسانی آزمون بدم و دیپلمم را سال ۹۴گرفتم اشکالی داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مشکلی برای شرکت در کنکور رشته ی انسانی ندارید اما سوابق تحصیلی مربوطه را از دست میدهید.

  2. مهدی

    سلام بنده سال اخر رشته فنی هستم و انسانی ثبت نام کردم
    باید تو امتحانات نهایی شرکت کنم؟ یا سوابق تحصیلی رشته خودم لحاظ میشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام وقت بخیر
      بله ، باید سوابق تحصیلی رشته انسانی را تولید کنید.

  3. پرستو میرزایی

    سلام.خسته نباشید.
    من سال ۹۴تاسوم دبیرستان رشته انسانی خوندم.ولی پیش دانشگاهی رو نخوندم ازدواج کردم،ایامیتونم سال۱۴۰۲کنکورانسانی بدم.

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. ابتدا باید از طریق آموزش و پرورش ناحیه خود اقدام به تبدیل مدرک خود به مدرک نظام جدید کنید.

  4. الهه

    سلام من دیپلم انسانی دارم سال ۸۲ دیپلممو گرفتم اگه بخام کنکور انسانی بدم باید چکار کنم منم باید سوابق ایجاد کنم لطف کنید بهم بگید چکار کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام، داوطلبینی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ دریافت کرده اند سوابق تحصیلی برای آنها لحاظ نمیگردد بنابراین شما میتوانید به آموزش و پرورش مراجعه نمایید و درخواست شرکت در امتحانات را بدهید.

  5. نیلوفر

    سلام ..من میتونم تو امتحانات انسانی خرداد شرکت کنم و یطوری تاثیر معدل برای منی ک دیپلم تجربی دارم لحاظ شه؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. بله شما میتوانید جهت شرکت در امتحانات دروس تخصصی شاخه تجربی که نهایی هستند اقدام کنید تا برای شما سوابق تحصیلی برای رشته تجربی در نظر گرفته شود.

  6. مبین

    با سلام و خسته نباشید من امسال دیپلم ساختمان رو می‌گیرم و میتونم با دیپلم ساختمان کنکور انسانی ۱۴۰۳شرکت کنم

    • سعیدی

      با عرض سلام و وقت بخیر. اگر شما دیپلم نظام جدید در هر رشته ای را داشته باشید میتونید در هر کنکوری که مدنظرتون هست شرکت کنید و فقط ضریب تاثیر معدل به دلیل مرتبط نبودن رشته تحصیلی با رشته آزمونی کاهش پیدا می کند.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور