خانه کارشناسی ارشد میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402
میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

هر چند که کسب نمره بالا و رتبه خوب در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سهم عمده ای در پذیرش افراد دارد، اما معدل نیز در قبولی داوطلبان بی تاثیر نیست و آن دسته از افرادی که در دوران کارشناسی خود سوابق تحصیلی خوبی داشته اند، می توانند روی تاثیر معدل بر نتیجه آزمون حساب کنند. بنابراین اگر هنوز در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید، از معدل خود غافل نشده و در جهت ارتقای آن تمام توان خود را به کار بگیرید. در ادامه مطلب به بررسی میزان تاثیر معدل در اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 می پردازیم.

در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، معدل مقطع کارشناسی با سهم 20 درصد و آزمون کتبی نیز با سهم 80 درصد در پذیرش نهایی داوطلبان موثر هستند.

میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

بدون شک این موضوع که داوطلبان صرفا با شرکت در کنکور بتوانند وارد دانشگاه شوند، برای افرادی که دوران تحصیل خود را با نمرات بالا گذرانده اند ولی به هر دلیلی نتوانسته اند رتبه خوبی در کنکور کسب کنند، چندان خوشایند و یا حتی عادلانه نیست. در ادامه راه حلی که برای این موضوع ارائه شده را بازگو خواهیم کرد.

با تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی و همچنین شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، تاثیر سوابق تحصیلی مقطع قبلی (کارشناسی) داوطلبان برای سال 1402 نیز با سهم 20 درصد در نظر گرفته می شود. بدهی است که 80 درصد باقی مانده سهم آزمون نیز مختص امتحان کتبی است که از اهمیت آن نباید غافل شد. تاثیر معدل در این آزمون به اندازه میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد اعمال می شود.

نحوه تاثیر معدل بر کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

همان طور که گفته شد، معدل مقطع کارشناسی به میزان 20 درصد بر نمره کل تراز موثر است. باتوجه به متفاوت بودن سطح علمی دانشگاه ها، ابتدا باید معدل ها هم تراز شوند، این کار با استفاده از روش علمی تراز انجام می شود و جهت تحقق این امر است که ارزیابی دانشجویان به طور عادلانه انجام بگیرد. به اینصورت که با توجه به سطح علمی هر دانشگاه ضریب به خصوصی برای آن در نظر گرفته می شود و طبق این ضرایب نمره هر دانشجو در آزمون اعمال می شود.

البته داوطلبان نباید تمرکز خود را معطوف این موضوع کنند زیرا در صورتی که پس از احتساب ضرایب، معدل فرد پایین تر از نمره اصلی او باشد، نمره قبلی و بالاتر برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است افرادی که معدل کمتر از 12 در مقطع کارشناسی اخذ کرده اند، نمی توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند و ضریب دانشگاه در این مورد بی تاثیر است.

در نهایت داوطلبان با توجه به نوع رشته و دانشگاه انتخابی، رتبه و معدل تراز شده یا همان معدل موثر برای پذیرش در این مقطع، ارزیابی و در صورت کسب امتیاز حد نصاب پذیرش می شوند، بنابراین لازم است تا داوطلبان معدل مقطع کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و مقطع کاردانی خود را به طور دقیق در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وارد نمایند تا از امتیاز آن بهره مند شوند.

ویرایش معدل در فرم ثبت نام کنکور ارشد بهداشت 1402

داوطلبان برای ویرایش میزان معدل دوره گذشته خود که در تکمیل فرم تقاضانامه با مراجعه به بخش مربوطه در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، می توانند در بازه های مختلف نسبت به اعمال تغییرات لازم اقدام نمایند.

زمان های ویرایش معدل

در مطلب ذیل، بازه هایی که امکان ویرایش معدل در سایت مذکور وجود دارد، ذکر شده است:

نحوه ویرایش معدل

متقاضیانی که قصد اصلاح معدل خود را دارند می بایست با مراجعه به سامانه سنجش، آموزش پزشکی طی مراحل ذیل اقدام نمایند:

  1. پس از مراجعه به سایت sanjeshp.ir، گزینه “کارشناسی ارشد” و پس از آن آیکون “ارشد” را انتخاب کنید.
  2. در ادامه، بر روی گزینه “ویرایش اطلاعات فرم ثبت نام” کلیک نمایید.
  3. در صفحه بعدی، مجددا گزینه “ویرایش اطلاعات ثبت نام” را انتخاب کنید.
  4. سپس، با درج کد رهگیری اولیه می توانید فرم خود را مشاهده نموده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

نکاتی پیرامون معدل شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

داوطلبان به منظور اعمال معدل خود در فرآیند پذیرش می بایست به نکاتی که در ادامه مقاله ذکر شده است توجه فرمایند.

  • توجه داشته باشید در برخی از رشته ها، که تنها از دارندگان مدارک مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و…) پذیرش دارند می بایست معدل این مقاطع تحصیلی را نیز وارد کنید.
  • شرکت کنندگان نباید به صورت همزمان در دوره های کارشناسی ارشد، سایر مقاطع تحصیلی همان دانشگاه یا دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشوراشتغال به تحصیل داشته باشند.
  • افرادی که پس از پذیرش در آزمون سال گذشته به دلایلی همچون مغایرت معدل، مغایرت مدرک تحصیلی، عدم ارائه دو سال کار بالینی در رشته های مورد نظر، عدم ارائه مدرک تحصیلی مورد تایید لغو قبولی شده اند، مشمول محرومیت یک ساله برای شرکت در آزمون نخواهند شد.
  • دانشجویان سال آخر که حداکثر تا 29 اسفند ماه 1401 و یا 31 شهریورماه 1402 فارغ التحصیل می شوند می بایست میانگین نمرات دروسی را که گذرانده اند در قسمت معدل وارد کنند. این داوطلبان باید تا پایان زمان ثبت نام، تمدید مهلت ثبت نام و یا مهلت دریافت کارت نسبت به ویرایش و ثبت تغییرات نهایی معدل خود اقدام کنند.
  • توجه کنید که معدل باید تا دو رقم اعشار وارد شود.
  • داوطلبان دقت داشته باشند که معدل خود را به طور صحیح وارد کنند زیرا هرگونه اختلاف در معدل وارد شده با معدل نهایی، موجب لغو قبولی فرد خواهد شد.

چنانچه داوطلبان نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 داشته باشند باید در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نسبت به انجام این کار اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- آیا معدل بر کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تاثیر گزار می باشد؟ میزان تاثیر آن چقدر است؟

بله در آزمون سراسری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تاثیر معدل مقطع قبلی 20 درصد و تاثیر آزمون کتبی 80 درصد می باشد.

2- معدل چه مقطع یا سال تحصیلی در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تاثیر گزار است؟

معدل کسب نموده در مقطع کارشناسی و کاردانی داوطلب، در کنکور ارشد وزارت بهداشت تاثیر گزار خواهد بود.

3- داوطلبان سال آخر فارغ التحصیلی ارشد وزارت بهداشت، تا چه زمانی فرصت دارند تا معدل خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند؟

داوطلبان می بایست تا پایان زمان ثبت نام، تمدید مهلت ثبت نام و یا مهلت دریافت کارت نسبت به ویرایش و ثبت تغییرات نهایی معدل خود اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. فایزه

    سلام
    من در کنکور ارشد پزشکی امسال با رتبه ۶۰ قبول شدم . اما الن متوجه شدم که معدلم ۱۵.۹۷ بود و در کارنامه ۱۵.۹۸ ثبت شده. چه کار کنم؟ آیا مهم هست؟ یا تاثیری نداره؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد