خانه دکتری تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400
تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

هرساله درصدی از فارغ التحصیلان دکتری عمومی جهت اخذ تخصص در یکی از رشته های پزشکی در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت می کنند. افرادی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی، در این آزمون پذیرفته نشده اند می توانند از فرصتی که با عنوان “تکمیل ظرفیت” در اختیار آن ها قرار داده می شود شانس خود را برای قبولی در کد رشته محل های تکمیل ظرفیت بیازمایند. البته برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت لازم است تا داوطلبان از نکات مربوط به آن اطلاع کافی داشته باشند و سپس نسبت به ثبت نام آن اقدام نمایند.

آغاز دوره 4 سال رزیدنتی افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته می شوند پس از اعلام نتایج این مرحله، آغاز خواهد شد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

داوطلبان می بایست در زمان مشخص شده به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه و تمایل خود را به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت اعلام نمایند، پس از آن نیز با دریافت جداول انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می توانند ثبت نام و انتخاب رشته خود را در این مرحله تکمیل کنند.

همچنین متقاضیان واجد شرایط، برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می توانند از طریق اطلاعیه ای که توسط سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر می شود از تاریخ و ساعت دقیق آغاز و پایان مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی مطلع شوند اما تا کنون تاریخی مبنی بر زمان آن مشخص نشده است از همین رو با در نظر گرفتن تاریخ ثبت نام آن در سال 99 که در 6 تا 9 آذر ماه بود، پیش بینی می شود نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی 1400 نیز در اوایل آذر ماه باشد.

افرادی که در آزمون دستیاری پزشکی پذیرفته نشده اند، توجه داشته باشند که زمان تکمیل ظرفیت قابل تمدید نخواهد بود و شرکت نکردن در این مرحله به منزله انصراف داوطلب از مراحل پذیرش دستیاری پزشکی در این دوره می باشد.

درصورتی که تمایل دارید از زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مطلع شوید می توانید در کانال تلگرام دکتری عضو شده و به دریافت و مشاهده نتایج بپردازید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت پس از دریافت جداول انتخاب رشته از طریق اطلاعیه های سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، آن را مطالعه و نسبت به اولویت بندی رشته های مورد علاقه خود اقدام کنید و سپس برای ثبت نام مراحل زیر را انجام دهید.

  • به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کنید.
  • از منوی سمت راست روی گزینه “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” کلیک نمایید.
  • از منوی باز شده در سمت راست، گزینه “دستیاری تخصصی پزشکی” را انتخاب کنید.
  • لینک فعال “ثبت نام تکمیل ظرفیت دستیاری تخصصی” را انتخاب نمایید.
  • مجددا گزینه “ثبت نام تکمیل ظرفیت دستیاری تخصصی” را انتخاب نمایید.
  • جهت ورود به سیستم لازم است تا کدملی و شماره همراه خود را وارد نمایید.
  • تا وقتی که زمان انتظار تمام نشده، منتظر دریافت پیامک “یک بار رمز” بمانید.
  • رمزی با عنوان “یک بار رمز” به شماره وارد شده در مرحله قبل پیامک می شود، لازم است رمز دریافتی را وارد و سپس ارسال نمایید.
  • پس از وارد کردن رمز می توانید ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهید.

هر یک از داوطلبان در روز حداکثر 10 بار می توانند از این خدمات استفاده کنند، بنابراین از درخواست بی مورد یا دوباره یک بار رمز پیش از پایان یافتن زمان انتظار خودداری نمایید.

در صورتی که شماره وارد شده در فرم ثبت نام شما به هر دلیلی در دسترس نمی باشد، با ارسال ایمیل به آدرس پست الکترونیک درج شده در صفحه اعلام نتایج و با رعایت نکاتی که در همان صفحه به طور کامل بیان شده است، می توانید نسبت به درخواست شماره همراه خود، اقدام نمایید. توجه داشته باشید که تغییر شماره همراه تنها یک بار قابل انجام است بنابراین فقط در صورت ضرورت از این یک فرصتی که دارید استفاده کنید.

هم چنین لازم است داوطلبان توجه داشته باشند که در صورت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت اگر به هر دلیل از رشته قبول شده خود انصراف دهند، از شرکت و پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال بعد محروم خواهند شد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400

به آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دستیاری پزشکی پذیرفته نشده اند و شرایط شرکت در آزمون دستیاری پزشکی را دارا می باشند توصیه می کنیم تا با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت شانس خود را برای پذیرش نهایی دوره دستیاری تخصصی پزشکی بیازمایند. شرایط پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت به شرح زیر می باشد.

  • پذیرش در این مرحله صرفا برای متقاضیان سهمیه بومی می باشد.
  • پذیرش افراد بومی هر استان در رشته های دارای ظرفیت در دانشگاه های علوم پزشکی همان استان در اولویت خواهد بود. در صورتی که استانی فاقد داوطلب بومی در رشته ای باشد، اولویت بعدی با سایر داوطلبان بومی استان هایی خواهد بود که در آن منطقه آمایشی قرار دارند. در مرحله آخر و در صورت فقدان داوطلب بومی در آن منطقه آمایشی، نوبت به داوطلبان سایر مناطق آمایشی خواهد رسید.
  • پذیرش در دانشگاه بقیه الله صرفا برای متقاضیان بورسیه سپاه پاسداران، کادر نیروهای مسلح و سهمیه مناطق محروم، مجاز می باشد، به این صورت که متقاضیان بورسیه سپاه پاسداران و کادر نیروهای مسلح، در پذیرش دارای اولویت می باشند و در صورت عدم تکمیل ظرفیت، ظرفیت های باقی مانده در اختیار داوطلبان دارای سهمیه مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

پذیرش نهایی در آزمون دستیاری پزشکی ملزم به پذیرفته شدن در مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی می باشد، جهت آگاهی بیشتر در مورد زمان، نحوه برگزاری و سایر جزئیات این مصاحبه می توانید روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول 

1- تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400 در چه تاریخى آغاز می گردد؟

تاریخ دقیق آن هنوز منتشر نشده است. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی لینک مربوط به کانال ایران مشاوره، در اسرع وقت از زمان آن مطلع شوید.

2- ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400 از طریق کدام سایت انجام مى گیرد؟

برای نام نویسی در آن به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنید.

3- کدام داوطلبان مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی 1400 می باشند؟

تنها افرادی که در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کرده اند و قبول نشده باشند مجاز به شرکت در این مرحله می شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری