خانه علمی کاربردی تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 99
تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

دانشگاه علمی کاربردی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، به صورت بدون کنکور در زمان بندی مشخص اقدام به جذب دانشجو می نماید.

ثبت نام این دانشگاه برای پذیرش در نیمسال اول (مهر) انجام می گیرد ولی معمولا مهلت مجددی جهت تمدید پذیرش در نظر گرفته می شود و داوطلبانی که در مهر ماه بنا به هر دلیلی موفق به ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی نشده اند، در این بازه زمانی می توانند کد رشته های مورد نظر خود را ثبت کنند.

هر ساله معمولا مرحله تکمیل ظرفیت جهت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افراد در دوره های مختلف دانشگاه علمی کاربردی جهت تحصیل متقاضیان در بهمن ماه برگزار می شود که در ادامه این مقاله زمان و نحوه ثبت نام آن شرح داده شده است.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

(با شروع ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد)

sanjesh.org

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

(با شروع ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد)

register2.sanjesh.org

 

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه راهنما از لیست رشته های ارائه داده شده مرحله تکمیل ظرفیت باخبر شوند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

همان طور که گفته شد دانشگاه علمی کاربردی دو نوبت در سال اقدام به جذب دانشجو می کند که مرحله تکمیل ظرفیت در بهمن ماه مطابق با بازه زمانی اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد.

از این رو متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دو بازه مجزا مراحل ثبت نام خود را در فرآیند تکمیل ظرفیت به انجام برسانند. بعد از نام نویسی در این مقطع، افراد می توانند از بهمن ماه سال 1402، تحصیل خود را در واحد دانشگاهی مورد پذیرش خود آغاز نمایند.

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه 1402 در مرحله تکمیل ظرفیت ، همزمان با پرداخت هزینه نام نویسی و احتمالا در دی ماه تعیین می شود. به محض انتشار اطلاعیه تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402، این مقاله بروزرسانی شده و جزئیات مرتبط نیز در کانال تلگرام علمی کاربردی ایران مشاوره قابل پیگیری است.

توجه نمایید که مهلت نام نویسی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی کاربردی احتمالا یک یا دو بار تمدید خواهد شد. بنابراین، کسانی که موفق به ثبت نام در بازه زمانی قبلی نشده اند، می توانند تا پایان بازه تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نسبت به نام نویسی خود به صورت حضوری و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

در رابطه با نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت نیز لازم است داوطلبان ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید که مراحل آن در ادامه ذکر شده است.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و از قسمت “دسترسی سریع” در منوی سمت چپ سایت، بر روی “خرید کارت اعتباری” کلیک کنید.

مرحله اول پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

  • در این صفحه با توجه به دوره مورد نظر خود، تیک مربوط به “سریال ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی – کاربردی بهمن 1402” و یا “سریال ثبت نام در مرحله ی تکمیل ظرفیت پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه 1402” را فعال نموده و سپس عبارت “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله دوم پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

  • پس از کامل نمودن فرم موجود در این صفحه با استفاده از اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و ثابت و همچنین پست الکترونیک، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

  • شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده و بعد از فعال کردن گزینه مربوط به مطالعه قوانین و شرایط مطابق با تصویر ذیل، عبارت “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله چهارم پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

  • جهت واریز مبلغ نام نویسی، اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مشخص وارد کرده و سپس کلمه “پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

متقاضیان واجد شرایط ثبت نام می بایست ابتدا از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی آگاهی کامل پیدا کنند و پس از پذیرش در دانشگاه سپس جهت ثبت‌ نام با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مرکز آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند که اسامی این مدارک در ادامه ذکر شده اند.

مقطع کاردانی

  • 6 قطعه عکس پرسنلی 3*4 با پس زمینه سفید و تمام رخ که متعلق به سال جاری داوطلب باشد.
  • شناسنامه و یک نسخه کپی شده آن
  • کارت ملی و یک برگ کپی شده از آن
  • اصل و یا گواهی دیپلم نظام قدیم یا جدید به همراه یک نسخه کپی شده از آن
  • اصل فرم تاییدیه معدل (برای فارغ التحصیلانی که فعلا گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است)
  • گواهی اشتغال به کار، آخرین فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر کار (برای افراد شاغل)
  • مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را مشخص کند.

مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • 6 قطعه عکس پرسنلی 3*4 با پس زمینه سفید و تمام رخ که متعلق به سال جاری داوطلب باشد.
  • شناسنامه و یک نسخه کپی شده آن
  • کارت ملی و یک برگ کپی شده از آن
  • اصل مدرک فوق دیپلم و یا کاردانی اخذ شده از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و یا مدرک کاردانی پیوسته ای که از آموزشکده های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش دریافت شده و مورد تایید سازمان های مربوطه واقع شده باشد به همراه یک برگ کپی آن.
  • مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را مشخص کند.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

در ادامه لینک دانلود دفترچه به همراه تقاضانامه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی لینک، می توانید نسخه پی دی اف آن را دریافت نمایید. هنوز راهنمای ثبت نام نوبت بهمن ماه سال 1402 منتشر نشده و از همین رو دفترچه های سال گذشته برای آشنایی بهتر داوطلبان جهت دریافت قرار داده شده است.

مقطع کاردانی ناپیوسته

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی بهمن 1402 (به زودی فعال می شود.)

مقطع کارشناسی ناپیوسته

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی بهمن 1402 (به زودی فعال می شود.)

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

تنها داوطلبانی که دارای ضوابط موردنظر هستند، می توانند نسبت به نام نویسی در این دوره اقدام نمایند که شرایط ثبت نام علمی کاربردی در ادامه بیان شده است:

  • تمامی داوطلبان جهت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی، باید دارای مدرک کاردانی یا فوق دیپلم باشند و یا حداکثر تا روز مشخص شده در دفترچه نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
  • چنان چه کلاس های نیمسال دوم در سال تحصیلی جاری از سوی موسسه مورد نظر تشکیل شوند، ثبت نام داوطلبانی که تا روز مشخص موفق به دریافت مدرک کاردانی یا فوق دیپلم خود گردند، با شروع ترم تحصیلی بهمن ماه و پس از ارائه مدرک مربوطه امکان پذیر می باشد.
  • تمامی متقاضیان باید به هنگام ثبت نام، مبلغی را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی موجود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور بپردازند.
  • بر همه داوطلبان واجب است که فرم تقاضانامه تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی در مقطع مربوطه را پرینت کرده و پس از تکمیل آن، به موسسه مورد نظر ارائه دهند.
  • چنان چه داوطلبی جزو پذیرفته شدگان نهایی مقطع کارشناسی ناپیوسته در مرحله اولیه باشد و در تکمیل ظرفیت نیز شرکت نماید، قبولی قبلی او لغو شده و مانند یک دانشجوی انتقالی با وی برخورد می گردد.
  • هر داوطلب مجاز خواهد بود تنها یک کد رشته محل را از یک گروه آموزشی و در یک واحد آموزشی انتخاب کند، یعنی اگر داوطلبی در دو کد رشته و یا در دو مرکز ثبت نام کند، مشخصات وی از بانک اطلاعاتی یکی از موسسه ها حذف شده و هیچ گونه حق اعتراضی برای او در نظر گرفته نمی شود.
  • پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99، شما به عنوان “پذیرفته شدگان مشروط” محسوب خواهید شد و شروع تحصیل شما منوط به تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
  • لازم است داوطلبان به هنگام ثبت و انتخاب کد رشته محل مورد نظر تمام دقت خود را به کار گیرند. چرا که تغییر و یا تعویض کد رشته محل پس از ثبت آن، امکان پذیر نیست.
  • داوطلبان آقا مشکل نظام وظیفه نداشته باشند.

 

سوالات متداول

1- آیا مرحله تکمیل ظرفیت برای دانشگاه علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

بله، برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مرحله تکمیل ظرفیت بهمن ماه برگزار می شود.

2- تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی ۱۴۰۲ از چه زمانی آغاز می شود؟

اطلاعیه ثبت نام احتمالا در دی ماه منتشر می شود.

3- لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی از طریق کدام سایت منتشر می شود؟

لیست رشته ها از طریق سایت سازمان سنجش به نشامی sanjesh.org منتشر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. داوود

    سلام خسته نباشین
    ببخشید من الان دیپلم کامپیوتر از کاردانش سالی واحدی دارم و میگن که نمیتونم به جز رشته کامپیوتر رشته دیگه ای را برای دانشگاه انتخاب کنم چونکه سالی واحدی هستم
    ممنون میشم کمکم کنید

دریافت مشاوره