خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

نام نویسی آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 - 1400
ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

المپیادهای علمی دانش آموزی در 14 رشته مختلف با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها به مرحله المپیاد جهانی برگزار می شوند. یکی از رشته هایی که اخیرا و از سال 98 به آزمون های المپیادهای دانش آموزی اضافه شده، المپیاد تفکر و کارآفرینی می باشد. هدف از برگزاری این آزمون پرورش تفکر و مهارت های مبتنی بر آن شامل نوآفرینی، خلاقیت و کارآفرینی در دانش آموزان عنوان شده است.

علاقه مندان به شرکت در المپیاد مذکور می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی از شرایط و ضوابط تعیین شده آگاه شوند و پس از کسب اطلاعات لازم، نام نویسی خود را به انجام برسانند.

ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی در دی ماه 99 انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

مجری برگزاری آزمون های المپیادهای دانش آموزی در کشور، باشگاه دانش پژوهان جوان می باشد. تمامی اطلاع رسانی های مربوط به زمان ثبت نام آزمون المپیادهای دانش آموزی توسط این مرکز صورت می گیرد. با توجه به آن که این المپیاد در طی چند مرحله صورت می گیرد، ثبت نام هر مرحله نیز به در زمان های جداگانه انجام می شود.

زمان ثبت نام دوره اول

همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 داوطلبان می توانند از روز سه شنبه 23 لغایت شنبه 27 دی ماه با مراجعه به سایت oly.medu.ir آن را دریافت و مطالعه نموده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط، ثبت نام خود را انجام دهند. بازه زمانی مذکور برای آن دسته از متقاضیانی که موفق به انجام این فرآیند نشده بودند، تا روز دوشنبه 29 دی تمدید شد.

بنابر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای تعویق زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 به منظور پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری و با توجه به تقاضای تمدید مجدد مهلت ثبت نام توسط دانش آموزان و والدین آن ها، زمان ثبت نام یک بار دیگر تا روز 28 بهمن ماه تمدید شد. لازم به ذکر است دانش آموزانی که قبلا ثبت نام خود را انجام داده و قصد ویرایش در اطلاعات خود را دارند نیز می توانند در این فرصت، تغییرات مورد نظر را اعمال نمایند. ضمنا امکان پرداخت هزینه ثبت نام نیز در این بازه ایجاد شده است.

زمان ثبت نام دوره دوم

آزمون مرحله دوم نیازی به نام نویسی ندارد و دانش آموزانی که مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند، می توانند در آن شرکت کنند.

زمان ثبت نام دوره سوم

آزمون این مرحله ویژه المپیادهای تفکر و کارآفرینی، کامپیوتر و فیزیک بوده و شامل اردوهای تابستانی می باشد که طی آن مهارت های دانش آموزان در حوزه های مربوطه مورد سنجش قرار می گیرند. نام نویسی پذیرفته شدگان نهایی مرحله دوم در تیر ماه 1400 انجام می شود.

راهنمای ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد علمی تفکر و کارآفرینی به صورت اینترنتی از طریق سامانه “ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی” انجام می شود. همان طور که در تصویر اول راهنمای زیر مشاهده می کنید، این فرآیند می تواند توسط دانش آموز و والدین او یا مدیر مدرسه انجام گیرد همچنین مدیران مدارس می توانند دانش آموزان را در صورت تمایل به صورت گروهی ثبت نام نمایند.

  • به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به آدرس oly.medu.ir مراجعه نموده و اطلاعات کاربری خود (کد ملی و رمز ورود همگام) را در کادرهای مشخص شده درج کنید. سپس کلید “ورود” را بفشارید. (کد همگام برای هر دانش آموز اختصاصی بوده و باید از مدیر مدرسه وی دریافت گردد.)

مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • نقش خود و عنوان سازمان را انتخاب کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پس از ورود به داشبورد اصلی، آیکون “المپیاد دانش آموزی” را برگزینید.

مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در این بخش بر روی گزینه “ثبت نام المپیاد” کلیک فرمایید.

مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • اکنون به صفحه ای مانند تصویر زیر هدایت می شوید که لازم است از ستون “عنوان” المپیاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و کلید “ثبت نام نشده” مقابل آن را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

 

  • فرم تقاضانامه ای را مشاهده می نمایید که لازم است عکس خود را در کادر مربوطه بارگذاری کنید. سپس سایر قسمت های آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نموده و نهایتا گزینه “ذخیره” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • چنانچه ثبت نام با موفقیت انجام شده باشد، یک کد رهگیری برای شما صادر می گردد که لازم است آن را پرینت نموده و نزد خود نگهداری کنید.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

شرکت در آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی مستلزم برخورداری از شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی می باشد و بدیهی است در صورت نداشتن یک یا تمامی این شرایط، دانش آموزان نمی توانند در آزمون شرکت کنند. ضوابط ثبت نام در این المپیاد به شرح موارد زیر می باشند.

  • پایه های دهم و یازدهم تمامی رشته های تحصیلی اعم از نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش می توانند در آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی شرکت کنند.
  • دانش آموزانی که پیش از این در المپیادهای علمی مدال یا دیپلم گرفته اند، می توانند مجددا در آزمون شرکت نمایند.
  • اگر این المپیاد به صورت جهانی برگزار گردد، داوطلبانی که مدال طلای کشوری دریافت نمایند، به عضویت تیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران در آمده و اعضای تیم ملی اعزامی به المپیاد جهانی از میان آن ها برگزیده خواهند شد.

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

پیش از اقدام به ثبت نام لازم است مدارک مورد نیاز که در دفترچه راهنمای مربوطه مشخص شده اند را آماده کنید تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوید. این مدارک شامل موارد زیر می باشند.

  • کارت ملی و شناسنامه (اطلاعات این مدارک را جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام نیاز دارید.)
  • پرداخت هزینه آزمون به مبلغ 40 هزار تومان از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب
  • بارگذاری فایل عکس مربوط به سال جاری داوطلب با فرمت JPG و دارای پس زمینه سفید، ابعاد حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل و حداکثر حجم 70 کیلوبایت (عکس دانش آموزان دختر می بایست با حجاب کامل بوده و چهره آن ها مشخص باشد.)

توجه کنید در صورت ارسال عکس اشتباه و یا فاقد ویژگی های بیان شده، ثبت نام شما لغو می گردد.

مراحل آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 – 1400

شرکت کنندگان آزمون تفکر و کارآفرینی در طی سه مرحله با یکدیگر رقابت می کنند. دانش آموزان در صورت کسب نمره قبولی در هر یک از این مراحل، مجوز حضور در مرحله بعد را دریافت می کنند.

آزمون مرحله اول

اولین مرحله از المپیاد تفکر و کارآفرینی در قالب آزمون چند گزینه ای برگزار می شود. انتخاب نفرات برتر این مرحله به صورت زیر انجام می شود.

  • در صورتی که تعداد شرکت کنندگان کمتر از 1000 نفر باشد، بر اساس نتایج آزمون تستی، 200 نفر از آن ها در استان های مختلف و با در نظر گرفتن ظرفیت استانی موجود (تعداد افراد در حال تحصیل) انتخاب می شوند.
  • در صورت شرکت بیش از 1000 نفر در آزمون مرحله اول، مطابق با نتایج آزمون تستی، 300 دانش آموز از استان های مختلف و با توجه به ظرفیت استان موجود (تعداد افراد در حال تحصیل) برگزیده می شوند.

شایان ذکر است علاوه بر توجه به موارد فوق، انتخاب نهایی دانش آموزان در صورتی انجام می شود که شرکت کنندگان در هر استان حداقل نمره مورد نظر آزمون را کسب کرده باشند. همچنین علاوه بر تعداد نفرات مطرح شده، 50 نفر به عنوان سهمیه آزاد و صرفا بر اساس نتایج آزمون و بدون در نظر گرفتن سهمیه های استانی پذیرفته می شوند.

آزمون مرحله دوم

هدف از این مرحله بررسی نگرش و طرز تفکر دانش آموزان است. این آزمون به صورت سوالات ترکیبی MCQ پنج جوابی با یک پاسخ درست، MCQ پنج جوابی با چند پاسخ صحیح و تشریحی برگزار می شود. 100 نفر از شرکت کنندگان این آزمون به مرحله بعد راه می یابند.

آزمون مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان)

دوره آموزشی تابستان مختص پذیرفته شدگان مرحله دوم برگزار می گردد. این مرحله شامل برپایی اردوهای خلاقیت، نوآفرینی و کارآفرینی در صورت وجود شرایط و امکانات لازم و تایید باشگاه دانش پژوهان جوان در یکی از شهرهای کشور می باشد. پس از شرکت در اردوهای آموزشی و آزمون های مربوطه، مدال های طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می شود. این مرحله دارای دو بخش 100 امتیازی و 200 امتیازی است که امتیاز نهایی دانش آموزان را مجموع نمرات این دو بخش تعیین می کند.

دانش آموزانی که در بازه زمانی اعلام شده برای شرکت در آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی نام نویسی نموده اند، از روز دوشنبه 13 لغایت سه شنبه 28 بهمن ماه فرصت دارند تا هزینه ثبت نام را پرداخته و این فرآیند را تکمیل کنند. برای این که در این آزمون با آمادگی مناسبی حضور یابید، می بایست منابع آزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی را شناسایی کرده و با یک برنامه ریزی صحیح، به سمت هدف خود حرکت نمایید. جهت آشنایی با تعدادی از این منابع می توانید بر روی لینک فوق کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام المپیاد تفکر و کارآفرینی 99 - 1400 چه زمانی انجام می شود؟

دانش آموزان می توانند از روز 23 لغایت 27 دی ماه 99 ثبت نام خود را به انجام برسانند. همچنین این مهلت در یک نوبت تا روز 29 دی تمدید شد تا متقاضیان جا مانده فرصت ثبت نام داشته باشند.

2- از چه طریقی باید نسبت به نام نویسی در المپیاد تفکر و کارآفرینی اقدام کرد؟

ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir انجام می شود.

3- دانش آموزی که یک بار در المپیاد تفکر و کارآفرینی شرکت نموده است می تواند برای بار دوم در این آزمون ثبت نام کند؟

آن دسته از داوطلبانی که با شرکت در این المپیاد موفق به دریافت مدال طلا و یا دیپلم شده اند، امکان ثبت نام مجدد در آن را دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. سحر

    سلام المپیاد های علمی امسال به صورت انلاین برگزار میشن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای من باب برگزاری آنلاین این آزمون منتشر نشده است.

مشاوره مدارس پیج مدارس