خانه آزمون استخدامی ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

نام نویسی آزمون حسابداران رسمی 1401
ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

جامعه حسابداران رسمی ایران یک موسسه غیردولتی و مستقل می باشد که حدودا از 20 سال پیش، فعالیت خود را زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی آغاز نموده است. سازمان امور مالیاتی کشور، تمام شرکت‌هایی را که دارای ثبت درآمد هستند، ملزم به استفاده از خدمات حسابداران رسمی می ‌نماید. در نتیجه حسابداران رسمی یکی از مهم ترین افرادی هستند که شرکت‌ ها همیشه با آن ها سر و کار خواهند داشت. برای رسیدن به مقام حسابداران رسمی، علاوه بر داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته‌ های مالی و حسابداری، دارا بودن حداقل شش سال سابقه کار حسابرسی (پس از دریافت مدرک کارشناسی) و نیز قبولی در آزمون‌ های تستی و تشریحی حسابداری، حسابرسی و قوانین (مالیات ‌ها، تجارت، محاسبات و…) لازم است.

لینک مستقیم ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی

لینک متقیم ثبت نام ازمون استخدامی حسابدار رسمی

 

دارندگان مدرک دکتری حسابداری یا مدارک حرفه ای بین المللی مورد تایید هیات تشخیص صلاحیت حسابدران رسمی، از آزمون مهارت های حسابداری و حسابرسی معاف می باشند.

زمان ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

داوطلبان واجد شرایطی که علاقه دارند در آزمون حسابداران رسمی شرکت کنند باید با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز، در زمان مقرر به سایت ثبت نام این آزمون مراجعه نموده و فرم تقاضانامه ثبت نام خود را تکمیل نمایند. با توجه به اطلاعیه مندرج، ثبت نام در این آزمون از 1 تیر ماه شروع شده و تا 2 مرداد ماه سال جاری ادامه داشت اما با توجه به اتمام بازه زمانی تعیین شده مهلت مجددی جهت نام نویسی تا روز شنبه مورخ 5 شهریور ماه در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

ثبت نام آزمون حسابداران رسمی، از طریق سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی به نشانی اینترنتی tsh2.mefa.ir انجام می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند می بایست جهت پرداخت هزینه آزمون و ثبت نام خود به این سایت مراجعه نمایند. برای این منظور، داوطلبان ملزم به طی نمودن مراحل زیر هستند:

  • ورود به سامانه تشخیص صلاحیت حرفه ای حسابداران رسمی به نشانی اینترنتی tsh2.mefa.ir و از منوی سمت راست صفحه بر روی ” راهنمای ثبت نام “ ضربه بزنید.

اولین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی

  • در این صفحه، پس از جایگذاری کد ملی و شماره تلفن همراه خود، روی ” تایید و دریافت کد فعال سازی “ ضربه بزنید.

دومین مرحله ثبت نام آزمون حسابداری رسمی

  • به شماره تلفن همراهی که در مرحله قبل اعلام نمودید، یک کد فعال سازی ارسال می شود که به کمک آن می توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید.پس از جایگذاری کد،” تایید و ادامه “ را بفشارید.

سومین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابداران رسمی

  • در این مرحله شما می بایست به تکمیل اطلاعات خواسته شده از قبیل اطلاعات شخصی و کلمه عبور خود را تعیین کنید و در نهایت روی ” ثبت ” کلیک نمایید.

چهارمین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی

  • پس از ثبت اطلاعات فوق، جهت ثبت نام روی ” ورود به سامانه “ کلیک نمایید.

پنجمین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابداران رسمی

  • در این قسمت، جهت اتمام مراحل ثبت نام و ارسال به مرکز تشخیص صلاحیت حرفه ای نام کاربری و رمز عبوری را که مشخص کرده بودید را وارد و سپس روی ” ورود “ کلیک کنید.

ششمین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابداران رسمی

  • در این مرحله مجددا به صفحه اول بازگشته و روی ” ثبت نام “ کلیک نمایید.

هفتمین مرحله ثبت نام آزمون اتخدامی حسابداران رسمی

  • نام آزمون خود را انتخاب کرده و کلید ” انتخاب “ را بفشارید.

هشتمین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی کشور

  • با جایگذاری مدارک مورد نیاز خود در کادر های خالی و کلیک روی گزینه ” ثبت نام “ نویسی خود را نهایی کنید.

نهمین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی سابدار رسمی کشور

دومین مرحله نهم آزمون اتخدامی حسابدار رسمی

  • در صورت بروز خطا و عدم پرداخت الکترونیکی هزینه، با ورود مجدد به قسمت ثبت نام و مراجعه به قسمت پرداخت اینترنتی، می توانید فرآیند واریز هزینه را انجام دهید. همچنین در صورت بروز مشکل در هر کدام از مراحل ثبت نام می توانید از مشاوران مرکز ایران مشاوره کمک بگیرید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون حسابداران رسمی 1401

شرایط نام نویسی آزمون حسابداران رسمی99
شرایط ثبت نام آزمون حسابداران رسمی1401

با توجه به این که شرکت در هر آزمونی مستلزم دارا بودن شرایط در نظر گرفته شده برای آن است، آزمون حسابداران رسمی نیز از این قانون بی بهره نمی باشد. داوطلبان تنها زمانی می توانند در این آزمون شرکت کنند که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مطرح شده در این قسمت را دارا باشند.

1- داشتن تابعیت ایرانی و وفاداری نسبت به جمهوری اسلامی ایران

2- حسن شهرت به رعایت موازین شرعی و اجتماعی

3- عدم سابقه محکومیت کیفری

4- عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر

5- نداشتن سوابق سوء حرفه ای مالی و اداری

6- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی (لیسانس) از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رشته حسابداری یا رشته های مشابه یا مدارک حرفه ای شناخته شده از مجامع معتبر بین المللی

تبصره 1: منظور از رشته های مشابه، رشته هایی هستند که مورد تایید هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی می باشند و دست کم 18 واحد از دروس آن ها حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی باشند.

تبصره 2: دارندگان مدارک مراجع ذیصلاح حرفه ‌ای بین المللی و همچنین دارندگان مدرک دکترای حسابداری از امتحان مهارت حسابداری و ‌حسابرسی معاف می‌باشند. مراجع حرفه ای به شرح زیر می باشند:

  • انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW)
  • انجمن حسابداران رسمی انگلستان (ACCA)
  • انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)
  • انجمن حسابداران کانادا (CGA)

پذیرش سایر مراجع حرفه ‌ای منوط به طرح موضوع در هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی و اتخاذ تصمیم در مورد آن است.

تبصره 3: در صورتی که مدرک تحصیلی معادل داشته باشید، مدرک شما مورد قبول نبوده و نمی توانید در آزمون شرکت نمایید.

7- دارا بودن حداقل ۶ سال سابقه کاری تمام وقت پس از اخذ مدرک کارشناسی مرتبط که در این مورد، باید حداقل دو سال از آن در داخل کشور باشد.

تبصره 1: چنانچه مدرک کارشناسی غیرمرتبط باشد ولی مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری مرتبط باشد، سوابق کاری پس از اخذ مدرک تحصیلی مرتبط ملاک خواهد بود. اما لازم به ذکر است که پذیرش مدارک تحصیلی بالاتر از لیسانس، مشروط به گذراندن حداقل 18 واحد دروس حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی در طول دوره های تحصیلی نام برده می باشد.

تبصره 2: آن دسته از متقاضیانی که دارای حداقل 3 سال سابقه تمام وقت در سمت حسابرسی بعد از دریافت مدرک لیسانس در سازمان حسابداری و یا موسسات حسابداری عضو جامعه حسابداران رسمی ایران هستند و یا داوطلبانی که تجارب مفید آن ها حداقل 6 سال باشد، به شرط دارا بودن سایر شرایط، می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، کمبود سابقه خود را تکمیل کنند.

8- دارا بودن گواهی انجام و یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون حسابداران رسمی 1401

اگر تصمیم به شرکت در آزمون حسابداران رسمی گرفته اید، می بایست ابتدا از کامل بودن مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی در آزمون اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به ثبت نام خود در سامانه مربوطه نمایید.

  • اسکن عکس 4*3 داوطلب (حجم عکس ارسالی باید حداکثر 150 کیلوبایت و سایز آن حداقل 300*200 و یا حداکثر 400*300 باشد.)
  • اسکن کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت و شناسنامه با یکی از فرمت های مجاز pdf، jpg و bmp
  • تصویر مدارک تحصیلی مرتبط در مقاطع کارشناسی و بالاتر به تایید مراجع رسمی کشور و یا مدرک عضویت در مجامع حرفه ای بین المللی
  • تهیه فایل ریزنمرات تایید شده در خصوص رشته های مشابه با حجم حداکثر 1 مگابایت
  • فایل اسکن گواهی کار حسابرسی تمام وقت که باید عدم دارا بودن سوابق سوء حرفه ای، مالی و اداری در آن ذکر گردد و با حجم حداکثر 1 مگابایت بارگذاری شود.
  • فایل گواهی سابقه پرداخت حق بیمه از سامانه تامین اجتماعی با ذکر رمز ورود به سامانه با حجم حداکثر 1 مگابایت
  • آقایان می بایست تصویر پشت یا روی گواهی انجام یا معافیت خدمت وظیفه عمومی خود را با حجم حداکثر 1 مگابایت در سامانه بارگذاری کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی

لازمه شرکت در هر آزمونی دانستن شرایط و ضوابط کلی آن است که برای هر داوطلب الزامی می باشد. لذا در این قسمت دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی آورده شده تا داوطلبان با مطالعه آن با آگاهی کامل در این فراخوان نام نویسی نمایند. همچنین این دفترچه برای داوطلبان آزمون استخدامی سال آتی نیز مورد نیاز می باشد تا با در نظر گرفتن شرایط لازم در این آزمون ثبت نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی 1401
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی حسابدار رسمی

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

با توجه به این که پرداخت هزینه و ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می گیرد، چنانچه در هنگام بارگذاری مدارک یا مراحل دیگر ثبت نام نیاز به راهنمایی داشتید، می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره کمک بگیرید.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون استخدامی حسابداران رسمی در سال جاری در چه زمانی امکان پذیر می باشد؟

داوطلبان آزمون استخدامی حسابداری می توانند در بازه زمانی 1 الی 5 شهریور ماه در این فراخوان ثبت نام نمایند.

2- متقاضیان آزمون استخدامی رسمی حسابداران بایستی از کدام سایت ثبت نام کنند؟

جهت ثبت نام در آزمون استخدامی حسابداران رسمی تنها از سایت tsh2.mefa.ir می توان اقدام نمود.

3- شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی حسابداران رسمی چه می باشد؟

شرایط شرکت در این آزمون بصورت کلی در این مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی