خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – ۱۴۰۲

زمان و نحوه ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 - 1402
ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

با شروع سال تحصیلی جدید ، داوطلبان زیادی برای نام نویسی خود در واحدهای دانشگاه پیام نور اقدام می کنند و عده ای از داوطلبان نیز هر ساله بنا به دلایلی ، تقاضای تغییر واحد دانشگاهی خود را دارند. دانشگاه پیام نور برای این دسته از دانشجویان شرایطی را فراهم آورده است تا بتوانند نسبت به جابجایی خود در واحد مورد نظر اقدام نمایند.

بنا بر آیین نامه نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه پیام نور ، داوطلبانی که دارای شرایط مندرج در این آیین نامه هستند در صورت موافقت واحد های مبدأ و مقصد ، می توانند درخواست خود را ثبت نمایند. دانشجویان مقاطع کارشناسی دانشگاه پیام نور می بایست قبل از ارائه درخواست خود از زمان ، نحوه ، هزینه و شرایط نقل و انتقال و میهمانی آگاهی داشته باشند به همین دلیل محتویات این مقاله را به این موضوعات اختصاص داده ایم.

نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور هرساله در دو نیمسال تحصیلی (مهر و بهمن)  و به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام می گیرد.

زمان ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه های کشور تمامی رویدادهای آموزشی خود را با نام تقویم آموزشی در سایت خود منتشر می کند. دانشجویان دانشگاه پیام نور برای آگاهی از زمان دقیق فرآیندهای آموزشی می بایست به این تقویم مراجعه نمایند. با توجه به این که سال تحصیلی در دوره دانشگاه به دو نیمسال تقسیم می شود بنابراین رویدادهای آموزشی دانشگاه دو بار در سال انجام می گیرند.

با استناد بر تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور ، نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان برای نیمسال اول تحصیلی  1401 – 1402 در نیمه اول شهریور ماه سال 1401 انجام می گیرد. هم چنین داوطلبانی که قصد درخواست انتقالی و یا میهمانی در نیمسال دوم تحصیلی 1401 – 1402 به واحد مورد نظر خود را دارند ، می توانند از اوایل تا پایان دی ماه درخواست خود را ارائه نمایند.

به محض آغاز زمان نقل و انتقال و میهمانی ، در کانال تلگرام ایران مشاوره  اطلاع رسانی می شود. شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی در اسرع وقت اخبار و اطلاعیه های مهم دانشگاه پیام نور را دریافت نمایید.

نحوه ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

دانشجویان دانشگاه پیام نور که بنا بر دلایلی قصد دارند دانشگاه محل تحصیل خود را تغییر دهند (اخذ انتقالی یا میهمانی) ، در ابتدا باید از وجود رشته خود در دانشگاه مقصد اطمینان حاصل نمایند سپس با دارا بودن شرایط لازم ، موافقت دانشگاه مبدا و مقصد را جلب نمایند. ثبت درخواست به دو صورت حضوری و غیر حضوری (از طریق سیستم جامع دانشگاهی گلستان) امکان پذیر است.

اما با توجه به سیاست گذاری های هر دانشگاه ، بهتر است پیش از ثبت درخواست ، ابتدا به واحد دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و نحوه ثبت نام (حضوری یا غیر حضوری) را جویا شوید و سپس برای ثبت نام  اقدام کنید.

چنانچه ثبت نام به صورت حضوری انجام گردد می بایست اقدامات آن را در دانشگاه محل تحصیل خود انجام دهید اما اگر ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام گیرد باید با مراجعه به  سامانه گلستان دانشگاه پیام نور نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در سامانه گلستان دانشگاه پیام نور

  • مراجعه به سامانه گلستان به آدرس الکترونیکی reg.pnu.ac.ir 
  • کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم” از قسمت سمت چپ سایت.
  • پس از وارد نمودن شناسه کاربری و گذرواژه مربوط به خود بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.
  • با ورود به پنل کاربری خود به ترتیب مراحل زیر را طی نمایید:
  • آموزش > دانشجو > درخواست ها > تقاضای انتقال و مهمان > تقاضای انتقال به صورت مهمان در واحد ها و مراکز داخلی
  • با ورود به صفحه جدید ، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و در آخر برای ثبت درخواست خود بر روی گزینه “اعمال تغییرات” کلیک کنید. مشاهده پیغام “عملیات با موفقیت انجام شد” به معنی ثبت درخواست شما می باشد.

چند نکته مهم 

  1. چنانچه از ثبت درخواست خود در سامانه منصرف شده اید می توانید با انتخاب گزینه “حذف” یا “اصلاح” که در بالای جدول لیست درخواست ها قرار دارد تغییرات مورد نظر را ایجاد و در نهایت بر روی گزینه “اعمال تغییرات” که در پایین صفحه قرار دارد کلیک نمایید.
  2. پاسخ به درخواست شما از طریق همین صفحه قابل مشاهده می باشد.
  3. چنانچه از طریق سیستم گلستان اقدام به ثبت درخواست خود نموده باشید ، تا مشخص شدن وضعیت خود (موافقت یا عدم موافقت با درخواست انتقال یا مهمانی) ، امکان انتخاب واحد در نیمسال مربوطه را نخواهید داشت.

شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

ضوابط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پیام نور 1401 - 1402
شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

شرایط اخذ میهمانی  

  • دانشجویان متقاضی اخذ میهمانی در صورتی که دارای شرایط زیر باشند می توانند نسبت به ثبت درخواست میهمان دائم یا موقت اقدام نمایند.
  • دانشجو دختر در دوران دانشجویی خود ازدواج نماید و محل اشتغال دائم همسر او قبل از ازدواج ، به دانشگاه مقصد نزدیک باشد.
  • در صورتی که سرپرست خانواده در دوران دانشجویی فرد ، فوت یا معلول شود به طوری که به تشخیص مراجع قانونی دانشجو به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.
  • مبتلا شدن دانشجو به بیماری های خاص با تشخیص مراجع ذیصلاح
  • دانشجو در دوران دانشجویی خود دچار معلولیت موثر شده باشد.
  • محل اشتغال دانشجو یا همسر او به شهر دیگر با ارائه نمودن مدارک و مستندات.
  • مهمان شدن از مناطق بالا به مناطق پایین بلا مانع است.

شرایط مهمان موقت و دائم دانشجویان مرکز بین الملل برون مرزی دانشگاه پیام نور به داخل در دوره کارشناسی

  • دانشجویان مرکز بین المللی برون مرزی دانشگاه پیام نور برای اخذ میهمانی به داخل کشور(دوره کارشناسی) می بایست یک نیمسال تحصیلی و حداقل 12 واحد درسی را در مرکز بین الملل و با محاسبه نمرات مردودی با معدل 12 گذرانده باشند.
  • دانشجویانی که قصد اخذ میهمانی دائم یا موقت را دارند باید با ذکر دلیل ، 45 روز پیش از شروع نیمسال تحصیلی (با توجه به تقویم آموزشی) ، درخواست خود را به مرکز بین الملل ارائه نمایند.
  • دانشجویان دوره کارشناسی که به یکی از واحدهای داخل کشور میهمان شده اند می بایست 50 درصد از شهریه (متغیر و ثابت) ارزی کشور مبدا را در هر نیمسال تحصیلی به صورت ریالی و با نرخ مرکز مبادلات ارزی در شروع ثبت نام و انتخاب واحد پرداخت نمایند.
  • دانشجویانی که در واحدهای داخل کشور میهمان شده اند ، برای دریافت مدرک تحصیلی می بایست در امتحان جامع مرکز بین الملل شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند.

شرایط اخذ انتقالی

به دلیل صدور مدارک یکسان در دانشگاه پیام نور امکان اخذ انتقالی از یک واحد به واحد دیگر امکان پذیر نمی باشد.

انتقال دانشجویان از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه پیام نور فقط با شرایط زیر و تنها یک بار امکان پذیر می باشد.

  • داوطلب باید حداقل 12 واحد درسی را با معدل حداقل 12 (با در نظر گرفتن دروس مردودی) در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.
  • دانشجو از لحاظ ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا هیچ گونه منعی نداشته باشد.
  • دانشجویان دانشگاه های روزانه که به دانشگاه پیام نور منتقل شده اند می بایست شهریه خود را مطابق با شهریه دانشجویان آزمون سراسری دانشگاه پیام نور پرداخت نمایند.
  • انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور به دوره های نیمه حضوری و دانشگاه های غیرانتفاعی با رعایت مقررات وزارت علوم امکان پذیر می باشد.
  • انتقال دانشجویان دوره کارشناسی از دانشگاه های خارجی که مورد تایید وزارت علوم هستند با رعایت قوانین و ضوابط ، به دانشگاه پیام نور بلا مانع است.
  • مسائل مربوط به شهریه دانشجو مطابق با ضوابط دانشگاه است.

شهریه دانشجویان میهمان دانشگاه پیام نور 1401 – 1402

تمامی دانشجویانی که با درخواست آنان در دانشگاه مقصد موافقت شده است می بایست بر اساس مصوبه مربوطه ،  برای تحصیل در آن دانشگاه شهریه خود را با ضرایب بالاتر پرداخت نمایند. این امر باعث اعتراض بسیاری از دانشجویان شده بود. به همین دلیل هیئت امنای مرکزی دانشگاه برای تسهیل در شرایط دانشجویی ، به بررسی مجدد این مصوبه پرداخت.

با بررسی مجدد مسئولین ، این طرح اصلاح شده و ضرایب پرداخت شهریه برای داوطلبان میهمان و انتقالی کاهش یافته است. بر اساس این قانون شهریه دانشجویان میهمان در دانشگاه پیام نور به صورت زیر می باشد:

  1. شهریه متغیر دانشجویانی که در مراکز چهارگانه شهر تهران (دانشگاه های پیام نور تهران شمال ، تهران جنوب ، تهران شرق ، تهران غرب) درخواست میهمانی دائم و یا موقت را دارند با ضریب 1.3 محاسبه و دریافت می شود.
  2. شهریه متغیر دانشجویانی که در مراکز استان ها و شهرهای لواسان ، دماوند ، پردیس ، ورامین ، پاکدشت  و ری درخواست میهمانی دائم و یا موقت را دارند با ضریب 1.2 محاسبه و دریافت می شود.
  3. شهریه متغیر متقاضیان مهمان موقت یا مهمان دائم از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به غیر از شهرهای مذکور بند 1 و 2 ، بدون ضریب محاسبه و اخذ می گردد.

تمامی داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته نهایت دقت خود را به کار گیرند تا بعد ها دچار مشکل نشوند. بعضی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته مسافت دانشگاه ، شرایط خوابگاهی و … را در نظر نمی گیرند و در دوران تحصیل دچار مشکل می شوند که تنها با داشتن شرایط مذکور می توانند نسبت به ثبت درخواست میهمانی و یا انتقالی اقدام نمایند. چنانچه بعد از مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در ذهن شما باقی مانده است می توانید سوالات خود را با مشاوران مرکز ایران مشاوره در میان بگذارید.

سوالات متداول

1- ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در چه تاریخی صورت می پذیرد؟

این فرآیند در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ قابل انجام خواهد بود.

2- ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه پیام نور از طریق چه سایتی صورت می پذیرد؟

ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی از طریق سامانه گلستان دانشگاه پیام نور انجام می شود.

3- شرایط اخذ میهمانی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چیست؟

از شرایط اخذ میهمانی این دانشگاه می توان به مواردی مانند مبتلا شدن دانشجو به بیماری های خاص و... اشاره کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. سحراژدری

    سلام وقت بخیر درخواست مهمان موقت دانشگاه پیام نور دادم ۸ روز هست ولی هنوز از طرف دانشگاه مبدا تایید نشده ولی دانشگاه مقصد اعلام کرده که مشکلی بابت تایید نیست سوالم اینه آیا دانشگاه مبدا میتونه درخواست مهمان رو قبول نکنه

    • ایران مشاوره

      با سلام ، همچنان می توانید منتظر تایید دانشگاه باشید بله هم دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد می توانند درخواست را رد نمایند .

  2. آذین

    سلام وقت بخیر
    در مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور اگر درخواست مهمان دادیم و موافقت شد و انتخاب واحد کردیم ، آیا می تونیم درخواست مهمان را لغو کنیم و مجدد و در حذف و اضافه دانشگاه خودمون انتخاب واحد کنیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت موافقت دانشگاه، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه قبلی خود می باشید.

  3. Kia

    سلام وقت بخیر
    آیا امکان انتقالی دائم از دانشگاه پیام نور به دانشگاه آزاد* هست؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می بایست به هر دو دانشگاه (مبدا و مقصد) مراجعه کرده، در صورت موافقت، مجاز به انتقالی می باشید.

مشاوره پیام نور