خانه مدارس ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

سامانه نام نویسی واکسیناسیون دانش آموزان
ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

با آغاز واکسیناسیون گسترده افراد در کشور از ابتدای سال جاری احتمال بازگشایی مدارس که به علت شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تعطیل شدند، افزایش یافته است اما عملی شدن این امر منوط به واکسیناسیون تمام یا حداقل 70 درصد از افراد جامعه می باشد. دانش آموزان سراسر کشور می بایست مطابق اطلاعیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص بازه های سنی فراخوانده شده جهت دریافت واکسن به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

کلیه متولدین سال 88 و قبل از آن می بایست جهت دریافت نوبت واکسیناسیون خود به سامانه ثبت نام واکسیناسون کرونا مراجعه نمایند.

دانش آموزان کدام مقاطع می توانند در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند؟

همان طور که می دانید، مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ثبت نام افراد جهت دریافت واکسن صرفا بر اساس گروه سنی انجام می پذیرد. حدود ۱۳ میلیون دانش آموز می بایست برای بازگشایی مدارس واکسینه شوند که در مرحله اول گروه سنی 12 تا 18 سال یعنی محصلین دوره متوسطه اول و دوم در اولویت می باشند. همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزرات بهداشت، فعلا تمامی دانش آموزان تنها یک دوز واکسن دریافت خواهند کرد. در صورتی که اطلاعیه جدیدی در خصوص دریافت دوز دوم دانش آموزان منتشر شود، اخبار آن از طریق همین مقاله و یا کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

سامانه واکسیناسیون از اواخر شهریور ماه سال جاری، ابتدا برای متولدین سال 82 به قبل یعنی دانش آموزان پایه دوازدهم فعال شد که حدود 700 هزار نفر از مجموع دانش آموزان کشور را شامل می شود. بعد از آن رده سنی دریافت کنندکان گسترش یافته است و هم اکنون تمامی متولدین سال 88 و قبل از آن امکان ثبت نام و دریافت نوبت واکسیناسیون دارند. با پایان این فرآیند برای دانش آموزان 12 تا 18 سال، گروه سنی پایین تر یعنی 6 تا 12 ساله ها جهت واکسینه شدن فراخوانده خواهند شد.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

نام نویسی از دانش آموزان واجد شرایط سنی دریافت واکسن کرونا به صورت اینترنتی و در سامانه واکسیناسیون کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی الکترونیکی salamat.gov.ir انجام می شود. دانش آموزان می بایست با ورود به این سامانه و درج اطلاعات خواسته شده نظیر کد ملی و تاریخ تولد نسبت به دریافت نوبت مطابق تاریخ مد نظر خود اقدام نمایند. همچنان امکان مشخص کردن ساعت و محل دقیق واکسیناسیون نیز بر اساس محل سکونت متقاضیان وجود دارد. لازم به ذکر است مراکز واکسیناسیون عمومی تنها امکان پذیرش از افرادی را دارند که با مراجعه به سامانه مذکور، نوبت دریافت کرده اند. از دیگر خدمات این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

دریافت کارت دیجیتال واکسن

یکی از امکانات سامانه واکسیناسیون، بخش دریافت کارت واکسن دیجیتال به دو زبان فارسی و انگلیسی است که تنها کارت معتبر تکمیل فرآیند یاد شده در کشور می باشد. متقاضیان برای دریافت نسخه فارسی آن می بایست کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه خود را در سامانه مربوطه وارد نموده و کارت دیجیتال واکسن خود که حاوی یک کد QR و مشخصات فردی و همچنین جزئیات دریافت واکسن می باشد را دریافت نمایند. در صورتی که قصد خروج از کشور طی دو هفته آتی را داشته باشید نیز باید نسخه انگلیسی این کارت را دریافت نمایید.

ثبت عوارض واکسن

افرادی که پس از تزریق واکسن علائم خاصی داشته باشند نیز می توانند با ورود به سامانه ثبت علائم و درج مشخصات مورد نیاز، جزئیات مربوط به عوارض واکسیناسیون خود را با انتخاب گزینه های موجود در سامانه مانند درد شدید و مداوم شکم، کاهش هوشیاری، دوبینی، تشنج و… را به ثبت برسانند.

نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

دانش آموزان واجد شرایط سنی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا می بایست با مراجعه به سامانه ثبت نام دریافت واکسن فرآیند نام نویسی خود را به انجام رسانند. نام نویسی در سامانه یاد شده با درج مشخصات هویتی دانش آموز و به صورت رایگان صورت می گیرد که در ادامه، انجام فرآیند مذکور به صورت مرحله به مرحله بیان شده است.

  • به سامانه ثبت نام واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی salamat.gov.ir مراجعه نموده و روی گزینه “ورود/ثبت نام در سامانه نوبت دهی تزریق واکسن” کلیک نمایید.

مرحله اول از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • استان محل سکونت خود را انتخاب نموده و پس از ثبت کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و کد امنیتی موجود در کادرهای مشخص شده، کلید “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله دوم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • اکنون می بایست کد پیامک شده به شماره همراهی که در مرحله قبل وارد نموده اید را در محل معین شده درج کنید. در صورتی که کدی دریافت نکردید، لازم است پس از گذشت مدت زمانی معین، مجددا جهت اخذ آن اقدام نمایید.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • شهرستان محل سکونت خود را تعیین نمایید.

مرحله چهارم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • شهر / روستا و سپس محله / منطقه محل زندگی خود را از میان گزینه های موجود برگزینید.

مرحله پنجم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • در این مرحله باید یکی از مراکز واکسیناسیون موجود در لیست که به ترتیب نزدیکی به محل سکونت شما مرتب شده اند را انتخاب کنید.

مرحله ششم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

  • تاریخ و ساعت دقیق دریافت نوبت جهت واکسیناسیون خود را با توجه به تقویم و ظرفیت اعلام شده توسط مرکز منتخب تعیین نمایید.

مرحله هفتم از نحوه ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

پس از اتمام فرآیند ثبت نام، پیامکی برای شماره تلفن همراه درج شده در سامانه ارسال می شود که حاوی تاریخ، ساعت و محل دریافت واکسن دانش آموز می باشد. به علاوه مشاهده اطلاعات یاد شده با ورود مجدد به سامانه ثبت نام و درج اطلاعات کاربری نیز امکان پذیر می باشد.

اطلاعات و مدارک مورد نیاز ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان

افرادی که قصد ثبت نام در سامانه دریافت واکسیناسیون وزارت بهداشت دارند می بایست پیش از مراجعه به سامانه، مدارک مورد نیاز جهت تکمیل فرآیند مذکور را در دسترس داشته باشند. لازم به ذکر است که امکان نام نویسی برای هیج یک از دانش آموزان در صورت عدم وجود این مدارک وجود نخواهد داشت. در جدول زیر جزئیات مدارک لازم برای به انجام رساندن فرآیند نام نویسی بیان شده است.

مدارک لازم جهت ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان
شناسنامه یا کارت ملی جهت درج نام، نام خانوادگی و کد ملی
آدرس محل سکونت
شماره همراه معتبر و در دسترس

شایان ذکر است که همراه داشتن اصل کارت ملی یا شناسنامه دانش آموز در زمان مراجعه به مراکز واکسیناسیون الزامی است و دانش آموزانی که شناسنامه آن ها عکس دار نیست، مانعی برای واکسینه شدن ندارند. همچنین متقاضیانی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز باید مدارک مرتبط را به مسئولین مراکز مربوطه ارائه دهند. در نهایت به تمامی ثبت نام کنندگان توصیه می شود که بدون نوبت و یا خارج از زمان تعیین شده به مرکز دریافت واکسن مراجعه نکنند تا بدین ترتیب در این ورند با مشکل مواجه نشوند.

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان کدام مقاطع می توانند برای واکسیناسیون ثبت نام نمایند؟

در مراحل اولیه این فرآیند، دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم یعنی متولدین 88 و قبل از آن واجد شرایط سنی دریافت واکسن می باشند.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کرد؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت می گیرد.

3- چه اطلاعاتی جهت ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان مورد نیاز است؟

برای ثبت نام در سامانه واکسیناسیون نام، نام خانوادگی، کد ملی، نشانی محل سکونت و شماره تلفن همراه دانش آموز مورد نیاز است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس