خانه مدارس راهنمای ثبت نمرات در سامانه سناد ابتدایی

راهنمای ثبت نمرات در سامانه سناد ابتدایی

نحوه ثبت نمرات در سامانه سناد ابتدایی
راهنمای ثبت نمرات در سامانه سناد ابتدایی

سامانه سناد که نام آن برگرفته از عبارت “سیستم نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان” می باشد، در راستای جمع آوری اطلاعات و ثبت نام دانش آموزان مدارس سراسر کشور طراحی شده است. در واقع از این سامانه به عنوان یک بانک اطلاعاتی استفاده می شود که بسیاری از سامانه هایی همچون سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی، سامانه ثبت نام المپیادهای علمی کشور، سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران و …، اطلاعات مورد نیاز خود را از این سامانه دریافت می نمایند.

امکاناتی که سامانه سناد در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار می دهد، موجب تسهیل در انجام بسیاری از امور از جمله ثبت نام دانش آموزان، صدور کارنامه، ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی، کلاس بندی دانش آموزان و … شده است که قصد داریم در این مقاله توضیحات جامعی پیرامون نحوه ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط معلمان را ارائه نماییم.

لینک مستقیم ورود به سامانه سناد مقطع ابتدایی

برای ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در سامانه سناد، ابتدا می بایست اطلاعات معلم توسط مدیران مدارس در سامانه سناد ثبت شوند.

راهنمای ثبت اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد

ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی و یا متوسطه، مستلزم ارائه اطلاعات معلمان مدارس از سوی مدیران در سامانه مذکور می باشد. بنابراین اگر معلمی توسط مدیر به عنوان کاربر مدرسه در سامانه سناد معرفی نشود، وی قادر به ثبت نمرات دانش آموزان خود نخواهد بود. در واقع برای دسترسی معلمان به بخش ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان، مدیران مدارس ابتدا باید مطابق با راهنمای زیر نسبت به تعریف معلمان به عنوان کاربر و اتصال آن ها به دروس مشخص اقدام نمایند.

  • ابتدا وارد سامانه سناد مدارس ابتدایی به نشانی اینترنتی schsnd.medu.ir شوید و روی عبارت “ورود به بخش مدارس” کلیک کنید.
  • در این بخش می بایست اطلاعات لازم از جمله کد مدرسه (یک کد 8 رقمی منحصر به فرد هر مدرسه که توسط سیستم واحد سازمانی به هر یک از مدارس کشور اختصاص می یابد)، کد ملی و رمز عبور خود را در کادرهای مشخص شده وارد نموده و سپس کلید “ورود” را بفشارید.
  • پس از ورود به صفحه کاربری خود از منوی موجود در سمت راست صفحه، گزینه “امور دفترداری” را انتخاب نمایید.
  • از بین گزینه های موجود در بخش امور دفترداری، روی عبارت “کاربران مدرسه” کلیک کنید.
  • سال تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نموده و کلید “جستجو” را بفشارید.
  • در این مرحله لیست کاربرانی که برای مدرسه تعریف شده اند، نمایش داده می شود که برای “تعریف کاربر جدید” می بایست روی گزینه مربوطه کلیک نمایید.
  • با انجام اقدام فوق، کادری در صفحه پیش رو نمایان می شود که لازم است کد ملی معلم را وارد نموده و پس از آن روی عبارت “ادامه” کلیک کنید.
  • برخی از مشخصات فردی معلم در این بخش ظاهر می شود که بایستی پس از تعیین یک نام کاربری، اطلاعاتی همچون شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و نقش وی به عنوان “آموزگار” را نیز انتخاب نموده و پس از تعیین وضعیت “فعال”، کلید “ذخیره” را بفشارید.
  • حال می بایست مجددا به بخش “امور دفترداری” مراجعه نموده و گزینه “مدیریت کلاس ها” را انتخاب کنید.
  • در قسمت تعیین وضعیت نمایش، اطلاعات لازم (سال تحصیلی، پایه، نوبت تحصیلی و رشته (ابتدایی) را وارد کرده و روی عبارت “ادامه” کلیک نمایید.
  • پس از مشاهده لیست کلاس ها، روی پایه و نام کلاس مورد نظر خود کلیک کنید.
  • به منظور تعریف معلم برای درس مربوطه باید گزینه “تعیین آموزگار” که در مقابل هر یک از دروس تعبیه شده است را انتخاب نمایید.
  • از کادر ظاهر شده، نام آموزگار مورد نظر را وارد نموده و سپس کلید “ثبت” را بفشارید.

پس از انجام تمامی مراحل فوق، مسئولیت مدیران مدارس در امر ثبت نمرات دانش آموزان به پایان رسیده و پس از این، معلمان می توانند با ورود به بخش تعیین شده در سامانه سناد، اقدامات لازم را در این راستا به انجام برسانند. در صورتی که هنگام انجام هر یک از مرحل مذکور با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.

راهنمای ثبت نمرات در سامانه سناد ابتدایی

پس از این که اطلاعات آموزگاران در سامانه سناد به ثبت رسید و به عنوان کاربران مدرسه از سوی مدیران معرفی شدند، امکان ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان برای آن ها فراهم می گردد. مراحلی که لازم است در خصوص به انجام رساندن اقدام فوق تکمیل نمایید، به شرح زیر می باشند.

  • معلمان نیز باید همانند بخش قبل، ابتدا به سامانه schsnd.medu.ir مراجعه نموده و گزینه “ورود به بخش مدارس” را انتخاب کنند.
  • کد مدرسه، کد ملی و کلمه عبوری که برایتان از طریق پیامک ارسال شده است را وارد نمایید و سپس کلید “ورود” را بفشارید.
  • پس از ورود به پنل کاربری خود، گزینه “ثبت ارزشیابی و دریافت کارنامه – ثبت ارزشیابی” را از قسمت راست صفحه انتخاب نمایید.
  • مجددا کد ملی و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز از قبیل سال تحصیلی، ارزشیابی توصیفی (ارزشیابی نوبت اول یا دوم)، پایه تحصیلی، نام کلاس و درس مورد نظر خود را در این بخش درج نموده و کلید “جستجو” را بفشارید.
  • در کنار نام هر یک از دانش آموزان، گزینه ای تحت عنوان “ثبت ارزشیابی” تعبیه شده است که با انتخاب آن، به صفحه مربوطه هدایت می شوید.
  • در این مرحله می توانید سطح عملکرد دانش آموزان خود را در طول سال تحصیلی با توجه به فعالیت و نمرات مکتسبه آن ها در هر یک از دروس، انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حتما باید از بخش “تغییر ارزشیابی”، وضعیت عملکرد دانش آموز را مشخص نموده و سپس روی عبارت “ثبت ارزشیابی” کلیک کنید چرا که در غیر این صورت، با خطا مواجه خواهید شد.
  • در قسمت بالای صفحه پیش روی خود، کادری را با عنوان “وضعیت تحصیلی – تربیتی” مشاهده می کنید که به واسطه آن می توانید توضیح مختصری را پیرامون عملکرد دانش آموزان خود ارائه نمایید.

پس از انجام تمامی این مراحل، نمرات دانش آموزان و ارزشیابی تحصیلی آن ها در سامانه دانش آموزی سناد دوره ابتدایی به ثبت می رسد و معاونین اجرایی مدارس می توانند نسبت به صدور کارنامه آن ها اقدام نمایند. راه اندازی سامانه های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش و سایر مراجع ذی ربط موجب شده است که بخش اعظمی از امور آموزشی به سرعت و سهولت بیشتری انجام شوند. به عنوان مثال، به دنبال انجام عملیات ثبت نمرات و صدور کارنامه دانش آموزان، آن ها می توانند با مراجعه به سامانه همگام، کارنامه خود را دریافت نمایند. شما عزیزان می توانید برای آشنایی با راهنمای ورود به سامانه همگام، روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آدرس اینترنتی سامانه سناد ابتدایی کدام است؟

آدرس این سامانه schsnd.medu.ir می باشد.

2- امکاناتی که سامانه سناد در اختیار معلمان و مدیران مدارس قرار می دهد، کدام است؟

بسیاری از امور از جمله ثبت نام دانش آموزان، صدور کارنامه، ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی، کلاس بندی دانش آموزان و ... در این سامانه انجام می شود.

3- برای ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در سامانه سناد اطلاعات چه کسی در سامانه وارد می شود؟

برای ثبت نمرات و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در سامانه سناد، ابتدا می بایست اطلاعات معلم توسط مدیران مدارس در سامانه سناد ثبت شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس