خانه مشاوره تحصیلی نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۲

راهنمای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری
نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری 1402

داوطلبان کنکور سراسری در مواردی همچون مشاهده نتایج کنکور خود نیازمند شماره پرونده، کد پیگیری و شماره داوطلبی می باشند. این اطلاعات در فرم نام نویسی اولیه درج گردیده است. حال ممکن است برخی از داوطلبان رسید ثبت نام خود را گم کرده یا به آن ها دسترسی نداشته باشند. برای این دسته از متقاضیان امکانی فراهم شده است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org و ارسال درخواستی با مضمون دریافت شماره پرونده یا شماره داوطلبی اطلاعات خود را بازیابی کنند.

بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری از طریق تماس با روابط عمومی سازمان سنجش و نیز ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سایت این سازمان امکان پذیر می باشد.

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری 1402

برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری دو روش وجود دارد؛ روش اول تماس با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و در روش دوم، می بایست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مطرح نمایید. بدین صورت که پس از وارد شدن به صفحه اصلی این سامانه مطابق مراحل زیر عمل نمایید.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت چپ سایت وارد سیستم پاسخگویی شوید.مرحله اول ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش
  • داوطلبانی که در سایت عضویت دارند می توانند از طریق کلیک بر لینک “ورود به سیستم” درخواست خود را ثبت نمایند. اما متقاضیانی که تا به حال اطلاعات آن ها در سایت ثبت نشده است، باید به ترتیب مراحل زیر در سایت عضویت یابند.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در صفحه ای مشابه تصویر زیر لازم است به درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه بپردازید و سپس تیک عبارت “تایید می کنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم”. رافعال کنید. نهایتا کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این مرحله برای شماره همراهی که در فرم فوق ثبت کرده اید پیامکی حاوی رمز عبور ارسال می شود که می بایست آن را در بخش مشخص شده ثبت کنید. نام کاربری نیز به صورت ایمیل شما تعریف شده است. پس از وارد کردن اطلاعات کاربری، بر روی گزینه “ورود”کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • در این بخش می بایست بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • حالا باید در صفحه ای که برای شما گشوده می شود، می بایست با انتخاب نوع آزمون و سال برگزاری آن بر روی گزینه “جستجو” کلیک کرده و با انتخاب عبارت “دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام” نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

نکات ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور 

در این بخش لازم می دانیم نکاتی را که به هنگام ثبت اطلاعات خود در سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش باید در نظر داشته باشید را به اطلاعتان برسانیم. بدیهی است در صورت رعایت نکردن این موارد، عضویت شما با موفقیت در سامانه انجام نخواهد شد.

  1. پست الکترونیکی هر کاربر باید مختص به خود او باشد و امکان استفاده از یک حساب ایمیل برای چند کاربر وجود ندارد.
  2. ایمیل وارد شده در سایت باید معتبر و فعال باشد زیرا نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی داوطلب ارسال می شود.
  3. پس از ثبت مشخصات امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در درج اطلاعات دقت داشته باشید.
  4. در هنگام عضویت در سایت سنجش زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان 

پس از ثبت درخواست در سایت ثبت نام کنکور سراسری یک شماره پیگیری درخواست به داوطلب ارائه خواهد شد که باید از آن جهت مشاهده پاسخ تقاضای خود استفاده نماید. پاسخ درخواست کاربران 24 الی 72 ساعت پس از ثبت، در سایت قرار داده می شود. علاوه بر امکان مشاهده نتیجه تقاضای خود با استفاده از شماره درخواست، می توانید از طریق درج نام کاربری و رمز عبور نیز پاسخ را دریافت کنید.

بنابر آن چه که گفته شد، متقاضیان می توانند در صورت آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را در مواردی اعم از بازیابی اطلاعات یا اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 ارسال نموده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که شما برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 خود نیز به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام خود نیاز خواهید داشت که در صورت عدم دسترسی به آن ها نیز می بایست با استفاده از روش های بیان شده در متن مقاله اطلاعات خود را بازیابی نمایید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص هر یک از موارد فوق، بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- شماره داوطلبی کنکور سراسری برای انجام چه اموری مورد نیاز می باشد؟

دسترسی به این شماره به همراه شماره پرونده ثبت نام برای مشاهده نتایج کنکور ضروری است.

2- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و شماره پرونده ثبت نام خود را فراموش کرده ام، چگونه می توانم به آن ها دسترسی پیدا کنم؟

شما می توانید با استفاده از یکی از روش های تماس با سازمان سنجش و یا ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی این سازمان، اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

3- برای ورود به سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش از طریق کدام سایت باید اقدام کنم؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا به طور مستقیم request.sanjesh.org می توانید وارد این سیستم شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. ح ر

    سلام
    موقع ثبت نام کنکور تیر ماه سازمان سنجش شماره پرونده نداد ولی الان برای تکمیل فرم مصاحبه فرهنگیان شماره پرونده لازمه، الان باید چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، می توانید از سیستم پاسخگویی سایت سنجش برای بازیابی مجدد شماره پرونده استفاده نمائید.

دریافت مشاوره