خانه کنکور زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

تاریخ برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲
زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی 1402

داوطلبان رشته آموزش تربیت بدنی که قصد دارند برای پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به رقابت بپردازند، می بایست بدانند که لازمه این امر، شرکت در یک آزمون عملی می باشد که دارای دو مرحله مقدماتی و تخصصی بوده و توسط این دانشگاه ها برگزار می شود. همچنین داوطلبان تحصیل در رشته علوم ورزشی سایر دانشگاه ها نیز لازم است در موعد مقرر، در جلسه آزمون عملی حضور داشته باشند.

در سال گذشته آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی، برای آقایان در روزهای 30 و 31 تیرماه و برای بانوان در روزهای 31 تیرماه و اول مردادماه، و در برخی حوزه ها دوم مرداد ماه 1401 برگزار شده بود.

زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی 1402

آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی شامل دو بخش مقدماتی و تخصصی می باشد که در دو مرحله مجزا برگزار می شود.

مرحله اول

بخش مقدماتی این آزمون معمولا در مردادماه است اما زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی که منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که‌ علاقه مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون اعلام کرده باشند و در جلسه کنکور حضور داشته اند، برای آقایان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 تیرماه ۱۴۰۱ و برای بانوان در روزهای جمعه 31 تیرماه و شنبه اول مردادماه، و در برخی حوزه ها دوم مرداد ماه 1401 برگزار شده است. در حال حاضر اطلاعیه ای درباره زمان برگزاری آزمون عملی برای سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است، اما به محض انتشار اخباری جدید این مقاله به روز خواهد شد.

مرحله دوم

در مرحله دوم آزمون عملی آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی تنها متقاضیانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در این رشته پذیرفته شده باشند، امکان شرکت کردن خواهند داشت.

محل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی کنکور ۱۴۰۲

محل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی در سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت استانی برگزار شده است. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری این آزمون مذکور، اطلاعات آدرس محل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی و آدرس حوزه امتحانی را از طریق سایت سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و صفحات رسمی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی به نشانی اینترنتی ssrc.ac.ir برای هر یک از داوطلبان علاقه مند به شرکت در آن، اطلاع رسانی خواهد نمود.

نحوه برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی 1402

آزمون مذکور بر اساس اعلام سازمان مجری، با همکاری 35 دانشگاه در 31 استان کشور اجرا می گردد. علاقه مندان رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس های دانشگاه های فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش، پس از عبور از دو مرحله آزمون عملی که در بالا ذکر شد می بایست در یک مصاحبه تخصصی که به منظور بررسی شرایط و صلاحیت های عمومی در دو مرحله مجزا انجام می شود، شرکت نمایند.

مراحل و جزئیات آزمون

آزمون عملی تربیت بدنی دارای مراحل مختلفی می باشد لذا شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش بیاید که در طی این آزمون عملی چه حرکات فیزیکی مورد سنجش قرار گرفته می شود؟

مجموعه ای از اعمال فیزیکی مورد سنجش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کشش بارفیکس (در این نوع از ورزش تنها دو پای داوطلب با زمین تماس داشته و لذا در هنگام بالا و پایین کردن، بارفیکس بایستی با قفسه سینه برخورد داشته باشد.)
  2. دریبل با توپ (در این نوع از سنجش متقاضی با توپ باید از بین دو یا چند مانع به صورت مارپیچ عبور نماید.)
  3. دراز و نشست با توپ (در این مرحله توپ مابین دست ها قرار گرفته و با دراز و نشست توپ بایستی مابین پاها و در زمان برگشت بالای سر ورزشکار قرار گیرد این حرکت معمولا 20 الی 23 بار تکرار می شود.
  4. پرش از 4 مانع در فواصل نسبتا نزدیک
  5. زدن یک پشتک و بعد از آن عبور از یک تخته با ابعاد کم و طویل
  6. برداشتن ترتیبی و جابجا کردن دو شیء کوچک در فاصله معین
  7. پرتاب دو توپ از خط تعیین شده
  8. تست دو

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

برای شرکت کنندگان آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، یک کارت ورود به جلسه اختصاص می یابد که در حوزه های برگزاری آزمونبه آن ها تحویل داده خواهد شد. ارائه کارت شناسایی جزء الزامات حضور در محل اجرای آزمون بوده و بدیهی ‌است‌ در صورت فراموش کردن‌ شناسنامه و کارت ملی توسط داوطلب،‌ مراحل معاینات و آزمون ‌عملی‌ و مصاحبه از وی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد. طبق آخرین اطلاعیه ای که سنجش برای آزمون عملی تربیت بدنی سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است به زمان دریافت کارت ورود به جلسه اشاره نکرده اما معمولا در بازه های زمانی نزدیک به حضور در آزمون، دریافت کارت برای داوطلبان امکان پذیر می شود. پیش بینی می شود که زمان دریافت این کارت ذکر شده در اواخر تیرماه سال جاری باشد.

نکات قابل توجه برای شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی 1402

شرکت در هر آزمونی مستلزم رعایت یک سری نکات و الزامات جهت حضور با آمادگی کامل در محل برگزاری آن می باشد. نکاتی که لازم است داوطلبان در این خصوص مورد توجه قرار دهند، عبارت اند از:

  • به همراه داشتن یک قطعه عکس ۴×۳، لباس و کفش ورزشی‌، وسایل بهداشتی لازم از جمله 3 عدد ماسک، دو جفت دستکش لایتکس و مواد ضدعفونی کننده، اصل شناسنامه و یا کارت ملی، اصل فیش هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی در زمان آزمون عملی الزامی است. چنانچه متقاضیان این لوازم را فراموش کنند، حق شرکت در آزمون عملی را نخواهند داشت.
  • حتما یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حاضر شوید.
  • این آزمون برای داوطلبان غایب، قابل تکرار، تمدید یا برگزاری به صورت انفرادی نمی باشد اما یک استثنا برای متقاضیان دارای نشانه ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده است. به این ترتیب، چنانچه این داوطلبان در زمان اجرای آزمون متوجه شوند و یا احساس کنند که مبتلا به این ویروس گشته اند، علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری مبتلایان و دریافت گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا، حق شرکت در آزمون در تاریخ های تعیین شده را نخواهند داشت و می بایست در تاریخ دیگری که در مهر ماه هماهنگ خواهد شد، حضور یابند. (آزمون برای شرکت کنندگان مذکور، صرفا در شهر تهران برگزار خواهد شد.)
  • وسایل شخصی به هیچ وجه نباید با سایرین رد و بدل گردد.

آزمون رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی، همه ساله با هدف پذیرش علاقه مندان این رشته در دانشگاه های فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و سایر دانشگاه ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی برگزار می شود. پذیرفته شدگان کنکور سراسری پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، در مرحله تخصصی این آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی، از آن ها یک مصاحبه تخصصی به عمل خواهد آمد. توجه داشته باشید که پذیرش داوطلبان مشروط به کسب موفقیت در مراحل آزمون عملی و مصاحبه بوده و در صورت عدم شرکت آن ها در جلسه مصاحبه، این موضوع به عنوان انصراف آن ها تلقی خواهد شد. لازم به ذکر است زمان برگزاری مصاحبه این آزمون در دهه دوم مهر ماه توسط سازمان سنجش اعلام می گردد. توجه داشته باشید که غیبت در این جلسه به منزله انصراف متقاضی بوده و در چنین شرایطی، فرآیند گزینش وی متوقف خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- آزمون عملی تربیت بدنی سال ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟

زمان برگزاری آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی ۱۴۰۲، در حال حاضر مشخص نشده است اما احتمالا در تیرماه برگزار می شود.

2- کارت ورود به جلسه آزمون تربیت بدنی ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه در محل برگزاری آزمون به داوطلبان تحویل داده خواهد شد.

3- آزمون عملی تربیت بدنی در چه حوزه هایی اجرا خواهد شد؟

محل دقیق اجرای آزمون برای هر یک از داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و صفحات رسمی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی به نشانی اینترنتی ssrc.ac.ir، اطلاع‌رسانی می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. لطفی پور

    سلام برای شهریور آزمون برگزار میشه ثبت نامش چه تاریخی هست ؟ کی اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام احترام، زمان برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی به پایان رسیده است و متاسفانه تمدید نمی شود.

  2. فاطی

    سلام من هزینه آزمون عملی تربیت بدنی رو پرداخت کردم ولی دوباره تو سایت سنجش نرفتم برا ثبت نهایی الان میخوام هزینه دوم رو پرداخت کنم میگه کاربری با این کد ملی ثبت نشده ، چیکارکنم لطفا راهنماییم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت بررسی و رفع این مشکل، می توانید نسبت به ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

مشاوره کنکور پیج کنکور